EDAG Light Car: další evoluce lehkosti

Německá strojírenská společnost EDAG pro letošní Ženevu připravuje nové provedného svého městského vozítka

Ponese prozaické jméno Light Car, jež naznačuje nejvýznamnější konstrukční prvek. Jedná se o velmi lehký prostorový rám, který je podle zástupců EDAGu důležitým předpokladem pro budoucí rozmach elektromobilů.

Cílem firmy je na trh brzy uvést elektřinou poháněné městské vozítko, jež na jedno nabití ujede 150 km a pohotovostní hmotnost včetně akumulátorů bude činit nejvýše 1 200 kg. To je o 35 kg méně než třeba u Tesly Roadster a o výrazných 265 kg méně než u Mini E. I tak je třeba říci, že jde o absolutně docela vysoké číslo, zvláště pokud uvážíme velikost vozu. Název „Light car” je tak stále spíše marketingem než popisem skutečného stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Elektrický pohon designérům a konstruktérům nabízí velký potenciál pro stavby zcela nových konceptů přinášejících zákazníkům specifický druh moderní individuální přepravy,“ tvrdí mluvčí EDAGu Jörg Ohlsen. „V další fázi jsme vyvinuli speciální, provozuschopný automobil jenž se vyznačuje použitím elektromotoru a designem zaměřeným na čistou účelnost.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt Light Car má do nabídky sériových vozidel přinést tuhý a lehký prostorový skelet, a to při „minimálních investicích do speciálních nástrojů a výrobních zařízení“, jak se píše v tiskové zprávě EDAGu. K tomu Ohlsen dodává, že „vytvořili nový koncept vozidla, jenž v celé škále bere v potaz specifickou problematiku výroby elektromobilů.“

První studii Light Car představil EDAG vloni na autosalonu v Ženevě a vyznačovala se použitím karosářských dílů vyrobených z materiálu na bázi čediče místo obvyklého hliníku či uhlíkových kompozitů. O pohon nového prototypu se stará sada li-ionových akumulátorů, konstruktéři sáhli k rozsáhlému použití osvětlovacích jednotek složených z LED, jak je ostatně patrné z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
EDAG Light Car
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků