EDAG Light Car Concept: návštěvník z budoucnosti přijede do Ženevy

Není pochyb o tom, že i letos bude ženevský autosalon prošpikován různými méně či více zajímavými koncepty, které však většinou spojuje jedna věc - alternativní pohon. Nejnovější trendy v automobilovém průmyslu se nejviditelněji projevují právě na podobných autosalonech, kde prostor pro prezentaci svých produktů a řešení využívá množství společností. Jednou z nich je i německá designérská a konstruktérská společnost EDAG, která zde představí svůj koncept kompaktního hatchbacku s charakteristickým názvem Light Car.

Čtyři metry dlouhý a 1,7 metrů široký koncept je poháněn čtyřmi elektromotory rovnoměrně umístěnými při všech kolech, díky nimž bude na jedno nabití umožněn dojezd až 150 km. Zajímavým je přitom rozvor 2,9 m, za který by se nemusely stydět ani některé vozy vyšší střední třídy. Unikátní je i použití LED světel zapuštěných do skleněných panelů a použití čedičových vláken v konstrukci, díky nimž je skelet vozu plně recyklovatelný.
Nicméně koncept je to velice zajímavý, avšak od sériové výroby má pořádně daleko. Každopádně je to ale hezká „výkladná skříň“ technických řešení budoucnosti městských vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
EDAG Light Car Concept
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků