Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Prodej formule 1 oficiálně odstartoval. Liberty Media koupila zatím část akcií mateřské společnosti Delta Topco, v první fázi se jedná o 18,7 % v hodnotě 746 milionů dolarů (17,9 miliardy korun). Postupně svůj podíl bude navyšovat, stane se majoritním a posléze stoprocentním vlastníkem.

Novým šéfem bude Chase Carey, kterého zatím najdeme ve vedení 21st Century Fox. Bernie Ecclestone, o jehož definitivním odchodu proběhla médii nejedna spekulace, zůstává ve funkci CEO, tedy výkonného ředitele. Ve středu 7. září potvrdil agentuře Reuters, že Liberty si přeje jeho setrvání ve funkci další tři roky.

Kompletní transakce v hodnotě zhruba 8,5 miliardy dolarů (203,5 mld. Kč) má být dotažena do konce v prvním čtvrtletí roku 2017. Přes polovinu, 4,4 miliardy v americké, respektive 105,4 miliardy v české měně, připadne na nové investice, zbytek spolykají dluhy. Zároveň vznikne nová společnost Formula One Group, kde na Liberty připadne 35% podíl, ostatní majitelé včetně CVC dostanou zbytek, ale bez možnosti rozhodování, nepřipadne jim hlasovací právo.

V rozhovoru pro server Autosport.com Ecclestone řekl: „Liberty kupuje F1, aby vydělávala peníze. Takový je jejich záměr. Nedívají se na ni jako na koníček. Nechápu, proč někdo kritizoval CVC, oni byli přece akcionáři a nikoli management. Liberty se od CVC neliší, ale já pevně věřím, že tato dohoda bude pro formuli 1 prospěšná.“

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků