Ecclestone si brousí zuby na Nürburgring, zaplatí 130 milionů eur?

Legendárnímu německému okruhu svitla naděje na přežití: do hry se možná vloží jedna z nejvlivnějších postav současného motoristického sportu…

Nürburgring a jeho Severní smyčka, to je modla nejen pro milovníky historie motorizmu z celého světa, ale také pro každého, kdo se chce za dostupný peníz svézt po skutečné závodní trati. V současnosti se ale tento okruh nachází v dosti svízelné finanční situaci, jež přesně před rokem vyústila ve vyhlášení bankrotu. Od nejhoršího v srpnu okruh Nürburgring zachránila subvence německé vlády, ta ale pro něj od té doby hledá nového majitele.

Byznys | Sport | Ostatní značky

Nürburgring žije dál. Německá vláda poskytla 254 miliónů eur

Podle rozhovoru pro magazín Die Welt by se jím mohl stát někdejší neomezený vládce Formule 1, samotný Bernie Ecclestone. Ten ve zmíněném rozhovoru o koupi okruhu Nürburgring údajně přemýšlí, ovšem rozhodne se až v průběhu následujících měsíců. Jen aby ale nebylo pozdě, původně se totiž měli zájemci hlásit do 12. června tohoto roku. A cena okruhu? Podle nedávných odhadů časopisu AutoWeek by to mělo být celkově něco přes 130 milionů eur.

Zajímavosti | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Sport | První svezení | Jaguar

Jaguar: ostré povození na Nürburgringu

Okruh Nürburgring byl založen v roce 1927 jako pokus o oživení dosti chudé části Německa a skládal se z legendární Severní smyčky (Nordschleife) a Jižní smyčky (Südschleife). Severní smyčka se 180 zatáčkami, přezdívaná pro svoji obtížnost Zelené peklo, měří zhruba 23 km a v prvních ročnících se jezdila ve spojení s Jižní smyčkou (7,7 km), od třicátých let se nejvyšší soutěže jezdily jen na Nordschleife. Nürburgring se stal svědky bitev největších velikánů seriálů Grand Prix (později Formule 1) často na život a na smrt.

Video

Nürburgring v roce 2012: nejhezčí vrakoviště světa

Věřme, že Nürburgring najde co nejdříve nejen nového majitele, ale hlavně alespoň nějakou naději, že na něm vše poběží jako dosud. To by totiž byl ochoten oplakat asi málokdo…

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků