Eaton pracuje na nových kompresorech

13 komentářů

jj
30. července • 9:49

Nechápu, že ještě automobilky nevyrábějí "elektrické turbo". Kompresorem poháněný elektromotorem by mohl přeplňovat motor a na turbo ve výfukových plynech by mohl být napojen generátor, který by mu dodával energii. Těžší než standrdní uspořádání by to asi zas tak nebylo, ale mohl by se plynule řídit přeplňovací tlak a turbo díra by nebyla.

Vana666
30. července • 16:38

tak hodně těžké by to bylo určitě - při požadovaném výkonu kompresoru třeba 10kW by alternátor byl pořádná mrcha a ten hnací motor jakbysmet. A odkud by se brala elektrická energie na pohon při nízkých otáčkách alternátoru taky netuším, z baterek obtížnějinak by to samozřejmě bylo fajn

jj
31. července • 10:36

Při těch otáčkách co se točí turbo (150 000), by to takový obr být nemusel. A při nízkých otáčkách by tam mohl být výkonný kondík (defakto ještě jedna baterka).

Vana666
1. srpna • 8:21

hm, docela bych htěl vidět elektromotor co točí 150000, má 10kW, dostatečnou životnost a nestojí to co raketoplán
a baterka co dá aspoň 5kW bude taky pěknej otesánek

jj
1. srpna • 10:45

No nevím, rozhodně se mi ten generátor (né elektromotor) zdá jako menší problém než turbo točící 150 000 a ještě je v kontaktu s horkými výfukovými plyny. Ten by jen vyráběl energii pro klasický elektromotor, který by poháněl kompresor.
A záměrně sem nepsal o baterce co by uměla dávat 5kW, proto tam je kondík (některý baterky jsou už tak dělaný). Kondenzátor má totiž teoreticky neomezený výkon.
A to že to je dneska všechno obrovský, je jen otázka vývoje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
1. srpna • 18:51

stačí vzít kalkulačku a vynásobit pár čísel, případně vzít jen trochu zdravého rozumu a představivosti a zjistíš že ten problém je mnohem větší než si představuješ.

jj
2. srpna • 10:34

Vem kalkulačku a násob :-) . Uvidíš, že pokud tady spalovací motory ještě chvíli vydrží tak se podobný systém objeví.
A víš jak to je s tím když někdo říká že to nejde. Přijde blbec, který neví, že to nejde a udělá to :-) .

Vana666
2. srpna • 13:04

jj, například takové perpetum mobile. Všeci tvrdí že to nejde a kolik blbců už je přesto dokázalo postavit.
Akorát teda že nefungovalyjinak souhlas systm by to byl dobrý. Jen se současnou technologií to fungovat nebude, až někdo vymyslí převratné vylepšení tak možná ...

jj
2. srpna • 13:17

Perpetum mobile nemůže v tomhle vesmíru fungovat, protože tady máme zákon zachování energie. Z ničeho něco se prostě dělá strašně špatně. Proti tomu elektronickýmu přeplňování, je pouze dnešní technologie a to jen proto že to tvrdíš, já si to nemyslím.Jen by mě zajímalo co je podle tebe dneska největší překážka?

Vana666
2. srpna • 13:26

výrobní náklady, váha, rozměrymísto jednoho turbodmychadla potřebuješ samostatnou turbínu a kompresor (což asi moc větší nebude) ale k tomu ještě generátor, elektromotor a zásobník energie + výkonovou elektroniku, to vše dimenzované na výkon řádově kolem 10 kW takže bych to hádal na 100 kg navíc a stejný počet tisícikorun navíc i v pořizovací ceně

Zelí
30. července • 12:39

Není třeba nic vymýšlet. Optimální je sériová tecnologie přeplňování uplatněná u motoru 1,4tsi, tedy mechanický kompresor v nízkých otáčkách a ve vyšších klasické turbo. Super výhodné pro vznětové motory, pro posun pracovních otáček dole k hranici 800 ot/min a maximálních na 5-5200ot/min.

Pavel Ryba
30. července • 11:31

ale je to poměrně energetické náročné.... :-/ Pokud by to bylo jednoduché, tak už by to tu dáávno bylo

Zio
30. července • 21:25

Nevím, ale když si srovnám první krásný obrázek motoru a nějaký elektromotor, tak mi to tak nějak přijde jednodušší než vymýšlet metody kterak z turba vyšší účinnosti získati. Ale pochopitelně benzin a nafta je v podvědomí zaryta stovky let, takže to chce čas a trpělivost... ;-)

Doporučujeme

Články odjinud