Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Legendární Jaguar E-Type se vrací v podobě série Lightweight Speedster. A podávat se údajně bude.

Sportovní Jaguar E-Type se stal nezaměnitelným zjevem a ikonou šedesátých let. Co na tom, že to auto skoro nezatáčelo, bylo krásné, nesmírně rychlé a přiměřeně praktické pro každodenní provoz. Jaguar E-Type je však obecně poměrně známým „klasikem“, zájemce o podrobnosti odkazujeme na naši obsáhlou monografii tohoto modelu. Na letošním veletrhu sportovních automobilů a soutěži elegance Salon Privé, která proběhne v londýnském Syon House ve dnech 22. až 24. června, zažije svoji (další) renesanci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svém stánku tam totiž britský malosériový producent Eagle, který již nyní repliky starých jaguarů staví, hodlá vystavit speciální provedení E-Type Lightweight Speedster, jež označuje za „nejexkluzivnější ručně vyráběný automobil světa“. E-Type LS po stránce vzhledu jasně vychází z předlohy, dočkal se ale poněkud svalnatějších proporcí a jízdních vlastností a výkonů srovnatelných se současnými supersporty (poměr výkonu a hmotnosti je údajně stejný jako u nejnovějšího Porsche 911 Turbo). Henry Pearman, zakladatel firmy Eagle, k připravované premiéře vozu E-Type LS doplnil: „Vůz je koktejlem prvků původního Jaguaru, třicetileté zkušenosti s jeho vylepšování a těch nejmodernějších konstrukčních řešení.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z původních částí Jaguaru E-Type byla přepracována a odlehčena, takže se novinka údajně s pohotovostní hmotností vměstnala pod hranici 1 000 kg. O pohon vozu se stará hliníkový řadový šestiválec s objemem 4,7 l a dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, který byl vyšlechtěn přímo z původního motoru. Díky použití elektronického vstřikování dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) při 4 800 ot./min. a točivého momentu 460 Nm při 3 600 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová převodovka, jež točivý moment přenáší na zadní kola skrze samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posilové brzdy využívají odvětrávaných a odvrtávaných kotoučů s průměrem 315 mm vpředu a 280 mm vzadu a hliníkových čtyřpístkových třmenů. Stylové šestnáctipalcové výpletové ráfky s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 225/55 vpředu a 245/55 vzadu. Nejvyšší rychlost činí 258 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h údajně proběhne za méně než 5 s. Detaily a ceny budou uvolněny v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků