Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Legendární Jaguar E-Type se vrací v podobě série Lightweight Speedster. A podávat se údajně bude.

Sportovní Jaguar E-Type se stal nezaměnitelným zjevem a ikonou šedesátých let. Co na tom, že to auto skoro nezatáčelo, bylo krásné, nesmírně rychlé a přiměřeně praktické pro každodenní provoz. Jaguar E-Type je však obecně poměrně známým „klasikem“, zájemce o podrobnosti odkazujeme na naši obsáhlou monografii tohoto modelu. Na letošním veletrhu sportovních automobilů a soutěži elegance Salon Privé, která proběhne v londýnském Syon House ve dnech 22. až 24. června, zažije svoji (další) renesanci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svém stánku tam totiž britský malosériový producent Eagle, který již nyní repliky starých jaguarů staví, hodlá vystavit speciální provedení E-Type Lightweight Speedster, jež označuje za „nejexkluzivnější ručně vyráběný automobil světa“. E-Type LS po stránce vzhledu jasně vychází z předlohy, dočkal se ale poněkud svalnatějších proporcí a jízdních vlastností a výkonů srovnatelných se současnými supersporty (poměr výkonu a hmotnosti je údajně stejný jako u nejnovějšího Porsche 911 Turbo). Henry Pearman, zakladatel firmy Eagle, k připravované premiéře vozu E-Type LS doplnil: „Vůz je koktejlem prvků původního Jaguaru, třicetileté zkušenosti s jeho vylepšování a těch nejmodernějších konstrukčních řešení.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z původních částí Jaguaru E-Type byla přepracována a odlehčena, takže se novinka údajně s pohotovostní hmotností vměstnala pod hranici 1 000 kg. O pohon vozu se stará hliníkový řadový šestiválec s objemem 4,7 l a dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, který byl vyšlechtěn přímo z původního motoru. Díky použití elektronického vstřikování dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) při 4 800 ot./min. a točivého momentu 460 Nm při 3 600 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová převodovka, jež točivý moment přenáší na zadní kola skrze samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posilové brzdy využívají odvětrávaných a odvrtávaných kotoučů s průměrem 315 mm vpředu a 280 mm vzadu a hliníkových čtyřpístkových třmenů. Stylové šestnáctipalcové výpletové ráfky s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 225/55 vpředu a 245/55 vzadu. Nejvyšší rychlost činí 258 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h údajně proběhne za méně než 5 s. Detaily a ceny budou uvolněny v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků