Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Legendární Jaguar E-Type se vrací v podobě série Lightweight Speedster. A podávat se údajně bude.

Sportovní Jaguar E-Type se stal nezaměnitelným zjevem a ikonou šedesátých let. Co na tom, že to auto skoro nezatáčelo, bylo krásné, nesmírně rychlé a přiměřeně praktické pro každodenní provoz. Jaguar E-Type je však obecně poměrně známým „klasikem“, zájemce o podrobnosti odkazujeme na naši obsáhlou monografii tohoto modelu. Na letošním veletrhu sportovních automobilů a soutěži elegance Salon Privé, která proběhne v londýnském Syon House ve dnech 22. až 24. června, zažije svoji (další) renesanci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svém stánku tam totiž britský malosériový producent Eagle, který již nyní repliky starých jaguarů staví, hodlá vystavit speciální provedení E-Type Lightweight Speedster, jež označuje za „nejexkluzivnější ručně vyráběný automobil světa“. E-Type LS po stránce vzhledu jasně vychází z předlohy, dočkal se ale poněkud svalnatějších proporcí a jízdních vlastností a výkonů srovnatelných se současnými supersporty (poměr výkonu a hmotnosti je údajně stejný jako u nejnovějšího Porsche 911 Turbo). Henry Pearman, zakladatel firmy Eagle, k připravované premiéře vozu E-Type LS doplnil: „Vůz je koktejlem prvků původního Jaguaru, třicetileté zkušenosti s jeho vylepšování a těch nejmodernějších konstrukčních řešení.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z původních částí Jaguaru E-Type byla přepracována a odlehčena, takže se novinka údajně s pohotovostní hmotností vměstnala pod hranici 1 000 kg. O pohon vozu se stará hliníkový řadový šestiválec s objemem 4,7 l a dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, který byl vyšlechtěn přímo z původního motoru. Díky použití elektronického vstřikování dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) při 4 800 ot./min. a točivého momentu 460 Nm při 3 600 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová převodovka, jež točivý moment přenáší na zadní kola skrze samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posilové brzdy využívají odvětrávaných a odvrtávaných kotoučů s průměrem 315 mm vpředu a 280 mm vzadu a hliníkových čtyřpístkových třmenů. Stylové šestnáctipalcové výpletové ráfky s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 225/55 vpředu a 245/55 vzadu. Nejvyšší rychlost činí 258 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h údajně proběhne za méně než 5 s. Detaily a ceny budou uvolněny v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků