e-Wolf e2: superelektromobil?

U e-Wolfu připravují svůj další supervůz. A bude pochopitelně opět na elektřinu, tentokrát však s výkonem doslova na rozdávání.

Elektomobily se na nás řítí ze všech stran, ale jsme na ně zvyklí hlavně od velkosériových producentů. Ani malosérioví specialisté si však nemohou dovolit nešlapat elektrickou brázdu a průběžně představují superelektromobily budoucnosti.

Do této společnosti se opět hlásí německý ladič e-Wolf, jenž právě prezentuje svůj nový model s prostým označením e2. Navazuje jím na svůj stávající typ e1, jedná se o lehký jednomístný sportovní vozík připomínající Lotus Seven, ovšem poháněný elektromotorem s výkonem 147 koní (110 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

E-Wolf nyní přichází s prvními renderovanými snímky a stručnými informacemi k modelu e2, jenž by se na světových trzích měl objevit během roku 2011. Na první pohled typ e2 připomíná konglomerát různých stylistických témat, jež v současnosti používají přední producenti supersportovních automobilů. V někom tak e2 vzbudí podobnost s Ferrari Enzo (zejména při pohledu na příď vozu), jiný si vzpomene na vozy Lamborghini nebo studii Spada Conatronca.

E-Wolf tvrdí, že jeho novinka určená pro dva cestující bude osazena čtveřicí elektromotorů o celkovém výkonu takřka 540 koní (zhruba 400 kW) a točivém momentu až 1 000 Nm. Pohotovostní hmotnost se jim má podařit omezit na znamenitých 900 kg (uvidíme, s jakými akumulátory se počítá, ale vozu mají udělit dojezd až 300 km a k plnému dobití jim postačí jen půl hodiny).

Vnější rozměry sériového e-Wolfu e2 mají činit přibližně 5 000/1900/1200 mm (délka/šířka/výška). Struktura velmi lehké karosérie má vycházet z technologií používaných ve Formuli 1, na střeše se budou nacházet solární panely k pohonu vybraného příslušenství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
e-Wolf e2
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků