ë-Auto: je libo ruský hybrid?

Slovní spojení „ruský hybrid” může vyvolávat rozličné asociace, ale hovoříme v tomto případě stále o autech. Právě vozy s hybridním pohonem se rozhodla stavět zatím neznámá ruská společnost ë-Auto a pustila se do toho z gruntu.

Firma totiž na konci minulého týdne představila prototypy hned tří nových automobilů s hybridní pohonnou soustavou, jde přitom o minivan, kupé a dodávku. Pod jejich konstrukci se podepsal Andrej Trofimčuk a stroje ë-mikroven, ë-van a R.A.D. vznikly v dílnách moskevské firmy Cardi.

Pohonná soustava je (podle všeho) složena z modifikace spalovacího motoru Wankel, který pracuje pouze jako generátor elektrické energie, a elektromotorů na každé nápravě. Minivan i kupé váží jen 700 kg, z klidu na 100 km/h zrychlí za 8 s a jejich průměrná spotřeba benzínu je předběžně stanovena na 3,5 l/100 km. Dodávka je jen o 50 kg těžší, ale zrychluje na 100 km/h až za 15 s, přičemž průměrná spotřeba údajně nepřekročí hranici 4 l/100 km. Všechny tři vozy pak dosáhnou rychlosti 130 km/h.

První prototypy určené k běžnému ježdění mají být hotovy v únoru roku 2012, do konce téhož roku má vzniknout série čítající 10 000 strojů z této řady. Inu, uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ë-Auto ë-mikroven, ë-van a R.A.D.
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků