Tiguan je dobra kara, najezdil jsem v pracovnim tisice kilometru... Zvazuju prave jestli si ho taky neporidit, ale jestli jo, tak zustanu u straryho modelu, kterej je dnes uz velmi cenove dostupnej, jen vybrat ten spravnej bazar na koupi
Tahle tabulka je slušná kudla do vlastních zad redakce. :-D :-DKdyž si počtu pochvalné ódy na Superba, Audi, a jejich skvělé výkony a poté to srovnám s brutální kritikou u Talismanu... Slovy klasika: "Chce se mi zvracet."
Ze auta das koncernu pravidelne slusne kecaju je bezne, ale taku odchylku som teda necakal. Kazdopadne je 7.9s velmi odvazny udaj a mozno ho dosiahli mierne dolu kopcom, pripadne s vykuchanou testovacou verziou.
Mám udělanou tabulku s několika auty na výpočet dynamiky. Není to vědecky dokonalé, ale pro max. rychlosti mi doposud vždy vycházely pěkné shody s údaji výrobců. U nových audin A3 s motorem 2.0 TFSI 140 kW jsem zjistil velký rozdíl - deklarováno 244 km/h, v excelu cca o 20 méně. Zajímavé. Vypadá to, že VW po emisích začíná hodně lhát i na frontě dynamiky, viz také měření zrychlení.
Meřící metoda: Excel. Dokonalé!Že se pomocí excelu dá způsobit globální finanční krize, to už jsme zažili, že se pomocí excelu dá dosáhnout justičního omylu, to taky není nic nového. Ale měřit excelem zrychlení, to je na nobelovku (za blbost, ale ta se zatím neuděluje).
Ty píšeš o "měření", já o "výpočtu", troubo. Ještě že si konstruktéři neberou tvou skepsi k výpočtům k srdci, protože to by v dopravě bylo lepší zůstat u těch koní...
No teda, výpočty v excelu. Metoda jak pro hospodyňky :-P
Patrně do excelu umíš ťukat jen počet kusů ve skladu.
Vzhledem k vykonu a tocivemu momentu je na tom Tiguan ve zrychleni opravdu bidne :-/
co uz potrebuje sa nejako dotiahnut na Korejcov a Japoncov :-D:-D:-D
opat ako uz niekolkokrat je graf nakresleny totalne z cesty....pri nameranych 9.6s asi tazko moze krivka pretinat 100km/h pri 9 sekundach...
Tak to je husty, mas pravdu, toho jsem si nevsimnul!Ach jo.
Spíš neobjasněná metodika. Např. někdy ty grafy nezačínají v nule.
- ziadna metodika, vyzera to alebo na nedbalost/neznalost alebo sposob koncernoveho marketingu..- v kombinovanom grafe je napr. Jaguar zakresleny svetlo modrou a je spravne, graf Tiguanu (cervena) pretina 100vku v rovnakom mieste napriek deklarovanemu deficitu 0.5s
Byl bych v klidu, Autorevue skoro vždy naměří horší zrychlení a horší brzdy než jiné testy a autorizované zkušebny.
Vážená redakce. Tento test mi přijde stejně relevantni pro spotřebitele jako měření maximální teploty žehlící plochy při testu žehličky " páni, ta žehlička umí jen 221,12°C a to má výkon 2100W! " Veřím, že další pokračování testu bude pro motoristy přínosnější.
Nojo zehlicka zabavna, ale ted jak to teda zmerit bez toho, abychom to zmerili a zarovn aby si t necetli lidi, ktery nebavi, kdyz se to meri a pak nadavaj, ze se to meri a neni to k nicemu... :-)
Na to jsou oficiální metody a přístroje. Pomocí GPS a stopek to tak trochu není ono. Navíc bych si nevsadil ani na subjekt za volantem.Před časem jsem byl účastníkem měření zrychlení v Bavorech, konkrétně se měřila 530d,530i a GT535d, na zkušební dráze, pomocí optiky na obou stranách auta. Tři řidiči, oba směry jízdy, zaznamenávala se i teplota a vlhkost vzduchu, teplota vozovky, rychlost a směr proudění větru.Výsledek byl koktejl různých hodnot a křivek, jen mezi jednotlivými řidiči byly rozdíly i jedna sekunda na stejném autě a za stejných podmínek.Pochybuji, že redakce má odpovídající techniku, odpovídající metodiku a odpovídající zkušební řidiče. Neupírám jim snahu a nasazení, ale jejich výsledky vždy byly, jsou a budou pouze orientační a značně nepřesné.
Ten starej se mi nelíbil. Jel jsem v tom z Chorvatska a jízda dobrá, nevim jestli to bylo 14O kw ale byl to 2.0. Jen ta cena. Takhle si to pořídim za tři roky z bazaru..Za cenu adekvátní tomu že auto za 3 roky od koupě ztratí na hodnotě nejvíc.
furt sa testuju len tie sazomety... ale ze by otestovali TSIcko 132kW alebo predseriovy 162kW, tak to nie...
Presne tak
Škoda v dílenské učební příručce píše: "Benzínový motor s přímým vstřikováním může dokonce produkovat více sazí než srovnatelný dieselový agregát." Je to dílenská učební příručka popisující řadu EA888, str. 22 kap. 8. Proto tato řada dostala k FSI také MPI (zastoupeno motory 1.8 a 2.0). Menší řady neměly MPI nikdy a větší a nový 3.0 TFSI v nové generací A4 B9 o MPI přišel...
Testuju sa motory ktore sa realne predavaju a realne sa v SUV predava diesel...iba diskutujuci na forach kupuju ( recami ) 6 valce ...no z toho by nik nevyzil
suhlasim, aj ked ja osobne keby mal Outback v EU 3,6R benzin - kupujem hned. Takto sm skoncil u inej znacky ...
Chudák Renault -klasicky stíran od troubů z Autorevue. Má naprosto stejnej čas jako audi, ale poznámka, že "neuchvátí" tam samozřejmě nesmí chybět, no ale u audi je všechno v pořádku...
moje prelude kdysi pata generace dvoulitr asi 9 s honda accord coupe 3.0 147 kw 8.5 s accord dvoulitr sedan 130 k 10 s ted honda legend 151 kw 9.1 s a letos koupe 20 let stary cadillac sts 305 k 6.8 s v8
Škoda, že do tabulky nedopsala redakce i tovární hodnoty zrychlení, nechtěli byste je ještě doplnit? Popř. i vč. procentuálních odchylek, to by mohlo být taky zajímavé :)
No tak hlavně, že tu byla před pár dny diskuze, jak Talisman nebo Espace s 1.6kou jsou strašné křápy a vůbec nejedou (nulasto za deset je silniční sebevražda) a jak tam měl Renault nacpat něco pořádného jako třeba VW těch 140kW.. :-D
Víš co, to jsou renaultí sekundy, ty jsou jiné, než ty německé... Objektivita (nebo ojebtiviva?) zdejší redakce nezná zkrátka mezí...
Moje zkusenost je takova, ze tech 190-200k v mensim SUV je takovy minimum aby bylo auto pouzitelny. Kdyz se to nalozi rodinou, vecma na vikend, 2 kola...
A to mam ve svym aute (197k) tu stovku za 9s ve skutecnosti...
Ono podle všeho se koncernový 2.0 TDI 190 povedl o něco méně než jeho předchůdci, velkou turbodiru zamaskuje automat, ale nijak závratnou dynamiku už nikoliv. Nedávno jsem jel s A4 s tímto motorem - jela v každém pripade dostatecne, ale nijak zvlast dravě - tipoval bych spise verzi 150 hp nez 190
Hodně kW a zároveň i Nm, přitom obojí má obstarat jediné turbo pro největší možný rozsah otáček. Myslím, že i s natáčecími lopatkami jsou slibované parametry, zejména v nižších otáčkách, zkrátka mimo možnosti daného turba - dole to zkrátka pocitově nejede adekvátně, turbo díra, které pomáhá EGR...
No tak v dalsi generaci to teda vypada na 7s na papire a 11s v realite... ;-)Ale jak kluci tady vsichni pisou, to prece vubec nemuze vadit, tim se vozi deti do skoly, takze ono je snad mozna i dobre, ze to az zas tolik nejede ... :-)
Akorat jak si tady nekdo vsimnul, v grafu protina stovku pri 9s a ne pri 9.6s...
To je tedy diskuse... :-(A k čemu jsou kombíky už jste stačili vstřebat? :-D
Chybí mi ve výčtu moje Škoda Octavia 1.8T 20V ... vytuněný blyštivým logem 1.6i 55kw na zádi :) Za chvíli skoro youngtimer, ale překvapí mnohem mladší ročníky :-)
Taky mam octu 1.8t.. 0-100 za 8.4
....ta ide pekne, dobra volba.
Fajn, takže z tabulky zrychlení 0/100 vychází, že moje záložní plečka, jménem Renault 21, z roku 1988, s motorem o výkonu "ubohých" 79kW a deklarovaným zrychlením 0-100km/h za 9.9s stále reálně dokáže na silnici držet krok s dnešními auty. Zvlášť k dyž k dosažení plného zrychlení stačí podřadit a prošlápnout plyn, aniž bych se musel nejdřív proklikávat jakýmsi tabletem na palubce a dělat z teréňáku virtuální sporťák :-D
No aby těch tvých papírových 9,9 nebylo spíš reálných 12,9:-P
....za 11 to robila moja felda 1.6 s nizkootackovym dlhozdvihom a 3oo.oookm na hrbe. Aj ked je pravda, ze papierovych 55kW bolo skutocnych 63kW (natocene). Bohvie kade to este lieta, ten motor bol vynikajuci.
Vyborny clanek...Skoda, ze jste to jeste nesrovnali s Porsche nebo naopak s Dacii, melo by to asi stejnou vypovidajici hodnotu. Kazdy vi, ze srovnavat SUV s nizkym autem, ctyrkolku s dvoukolkou a ruzne vykonne motory a kubatury je uplna blbost. Radeji jste mohli srovnat barevne odstiny techto aut...
Tak ono to srovnání je dobré v tom, že člověk hned vidí, že "za krásu" (za SUV) se krutě platí. 30 kW v podstatě zmizí jako lusknutím prstu.
To není problém SUV ale málo vykonneho motoru. BTW většinu potenciálních zákazníků to moc zajímat nebude...
Příští rok dostane biturbo 240HP. Superb a Kokodák taky.
Tedy abych byl přesný, ti tři dostanou biturbo. Ale jestli i u Škody bude laděné na 240HP, to je velká neznámá. Motorárna v Salzgitteru potřebuje vyšší výrobu a biturbo je cesta, jak se k ní dostat, VW tedy přehodnotil původní myšlenku, že Škoda musí zaplati podíl na vývoji BiTDI. Teď už nemusí a motory bude mít možnost nakupovat, jestli to bude 240 nebo 225 nebo 205HP, to se teprve uvidí.
Přesně tak :-)
vyrobcom uvadzane zrychlenie je velmi optimisticke a hned som vedel ze nebude mozne ho dosiahnut, sam som cakal zrychlenie okolo 9s, auto nieje najmensie ani najlahsie a 190ps zase nieje nejaky extra parameter..mozno iny model so zabehnutym motorom by to zvladol o nieco rychlejsie,ale zrychlenie z 0-100 je myslim dnes uz neobjektivny parameter, zaujimave su pruzne zrychlenia a tie su na dobrej urovni
Nevím co tady řešíte zrychlení u SUV.Typický uživatel je zelená vdova s mimískem v autosedačce a styl jízdy je následující:( nadsázka included! )Jo uf nacpala jsem se tam,manža měl pravdu,že ostatní tomu většímu autu uhýbají,cítím se fakt bezpečně.Sakra to jsi mohl projet,ta červená tam svítila jenom chvilku.Ježiš mimísek se upatlal od té čokolády.....ukaž hned ti to utřu.Kde mám asi telefon?Doufám že píše Madla na facebook,že už svedla toho opraváře....hmm tak nic.Něco se změnilo....musím zjistit co.... to auto přede mnou odjelo...jo aha zelená-jedém.Ale pěkně pomalu,manža je pak nervní,že mám v autě za milion o dva litry větší spotřebu a tím pádem projedu za měsíc o 600.- víc.Kdyby tak věděl co mě stála ta kabelka co jsem si dnes koupila...ťuňťa. Dala jsem to jen tak tak ,už tam byla skoro červená..uff :-)
aj ked mas asi pravdu nic to nemeni na to, ze VW group blamuje zakaznikov vymyslenymi udajmi aby ich modely vyzerali na papieri ako vyrazne dynamickejsie... pravidelne sa to pri meraniach potvrduje nakoniec aj tak vysvitne, ze to je priemer nic viac a ten priemer staci k spokojnosti vacsine uzivatelov s pocitom, ze papierovo maju strasnu raketu a 100vku pod 8s
S tym uplne nemas pravdu kedze ma kamarat O3 Rs tdi a realne zrychlenie je o chlp lepsie ako na papiery ...Len tu to trosku prikraslili ....ALE !! Ak auta testuju pred homologizaciou na 17 205 gumach a realne sa predavaju na 19 v plnej palbe....skus si vo svojom aute natrieskat do kufra 200 kg a prezut gumy o 2 palce vacsie a 3 cm sirsie co to zrobi....preto by ma v skutku zaujimala realna vaha ...
ziadna kokta tdi rs to neda lepsie jak papier, akych 200kg ?? v tiguane bol navyse len 1 clovek tj 80kg a bachorka o homologizacii a 17kach je tiez kravina... si pozri ostatne meranie ci uz superB, passat atd vsetko uplne mimo mysu, proste lži a presne pre takych ako ty co za to este aj budu bojovat :-)
Ty asi moc o autách a ich homologizácii nevieš však . Neuveril by si , ale auto základná výbava / plná výbava niečo váži , skús si len rozdiel medzi gumou 17 a 19 , medzi látkou a kožou , atď.....Videl si niekde v akej koľvek automobilke uvádzať zrýchlenie od 7.5 do 8.2 s ? Ani tie spotreby sa neuvádzajú na aute ktoré ide bežne do predaja , ale na aute v základnej výbave , ktoré si nik v tejto cenovej kategorii nekupuje.....Niekedy si treba sadnúť aj do auta , prirodzene nie každý ma možnosť , ale ak som v živote nesedel - nebudem fantazírovať ....a ak nemáš možnosť zažit na vlastnej koži , vygoogli si , skús si youtube , chod na testovaciu jazdu
v niecom suhlas, ale iba potialto: **ale na aute v základnej výbave***Pokial do zakladnej vybavy patri aj redsi olej v prevodovke, prehustene pneu, prelepene otvory na kasni a tri litre v nadrzi....potom sa to meria, to ano.
No sirsi pneu budou mit lepsi zrychleni 0-100, protoze se zaprou o vetsi plochu a to i presto, ze disky jsou o par kilo tezsi...Tohle neni trabant, tohle ma 380 Nm, takze do stovky to je minimalni rozdil ve valivem odporu avsak velky rozdil v plose, o kterou se auto predevsim pri akceleraci z nizke rychlosti muze oprit (a pri brzdeni v jakekoliv rychlosti).Ze se sirsi pneu projevi vyssim valivym odporem pri akceleraci ve 150 km/h (mozna i driv), v tom mas pravdu, ale to se tady nemerilo.
No bohužel to je přesně jak píšeš.:-/
Motor bude mať reálne menej - váha bude reálne vyššia , pretože X3 20D 190 ps má reálne mnou merané zrýchlenie 0 - 100 km/h ( 105 tacho ) 8,9 s...a reálnu váhu odvážená na váhe ( takej síce manuálnej čiže plus minus neake kilo ) 1860 kg ( bez vodiča prázdne auto plná nádrž )
A mimochodom pružné zrýchlenia týchto SUV nie su žiaden zázrak , čiže tým by som moc neargumentoval údaj na 100 km/h vylepšuje to že aj obyčajná Š.Rapid 1.2 tsi - na jednotku neprenesie plný výkon - konkrétne X3 , má čo robiť aby na dialnici stíhala za obyčajnou služobnou O 2.0 tdi....
Nerozumiem ani slovo z toho.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.