Dynamika: Prohlédněte si kompletní přehled letos měřených aut

Letos jsme do našich testů zařadili také měření reálné dynamiky a během necelého roku tímto způsobem otestovali více než třicet automobilů. Jak se můžete přesvědčit, spektrum testů bylo velmi pestré.

Když jsme v červenci testovali Mercedes-AMG GT S, bylo jasné, že o nejrychlejším autě (pokud se budeme bavit o sprintu z místa) je pro letošní rok prakticky rozhodnuto. Naše naděje na test něčeho ještě rychlejšího do konce roku zůstaly nenaplněné, takže můžeme už definitivně říci, že nejrychlejším měřeným automobilem byl v roce 2015 právě Mercedes-AMG GT. Ale jen těsně, protože na závěr roku dorazila do redakce modernizovaná 911, která dala stovku pouze o 0,21 s pomaleji.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Svým způsobem trochu děsivé je třetí místo. Třetím nejrychlejším automobilem v roce 2015 se stalo obrovské, těžké a pro mnohé vysoce nesportovní SUV. Jenže X5 M je tak trochu neuvěřitelný stroj, který jakoby popíral základní fyzikální zákony. Ostatně se podívejte na graf zrychlení z nuly na 100 km/h čtyř nejrychlejších vozu letošního roku. Pokud bychom je postavili na start vedle sebe, zhruba do 70 km/h by tento tank Mercedesu-AMG GT S ujížděl.

Klepněte pro větší obrázek
Toto jsou čtyři nejrychlejší měřené automobily roku 2015: Mercedes-AMG GT-S (modrá křivka), Porsche 911 S po faceliftu (zelená), BMW X5 M (červená) a Porsche 911 GTS 4 (tyrkysová). Graf ukazuje nejlepší pokusy jednotlivých vozů, takže se ve finále od průměrů trochu liší. Podle nich totiž 911 Carrera S nakonec BMW X5 M přesprintuje

Zajímavá je také opačná část testovaných automobilů. Z celkového počtu 32 účastníků jich stokilometrovou rychlost v čase větším než 11 sekund zajeli pouze čtyři. Multivan T6 je dodávka, která je s časem 11,42 s ještě poměrně rychlá. Závěr tvoří Fiat 500X se základní naftovou šestnáctistovkou, letitá Lada Niva a letos absolutně a suverénně nejpomalejším automobilem byl Smart ForFour. Ten se z nuly na 100 km/h rozjížděl nekonečně dlouhých 18,81 s.

Klepněte pro větší obrázek
Takhle letos vypadalo spektrum automobilů, ve kterém jsme se při testech pohybovali. Červená křivka patří Mercedesu-AMG GT S a modrá nejpomalejšímu Smartu ForFour. Rozdíl to je opravdu propastný

Jen pro upřesnění, měříme reálné zrychlení, kdy je v automobilech alespoň minimální zátěž. V našem případě to znamená dvě osoby navíc, tedy přibližně 180 kg. I to je důvod, proč už v základu slabý Smart nakonec zajel téměř o tři sekundy pomalejší čas oproti udávaným hodnotám. U těchto automobilů je každé kilo navíc hodně znát.   

Přehled testovaných automobilů seřazených podle naměřeného času

Model Naměřené zrychlení
0-100 km/h (s)
Udávané zrychlení 
​0-100 km/h (s)
Rozdíl
(s)
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1
Porsche 911 Carrera S (facelift) 4,11 3,9 0,21
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Porsche 911 4 GTS 4,42 4 0,42
Audi RS3 4,46 4,3 0,16
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB 4,91 4,7 0,21
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Škoda Octavia Combi RS230 6,74 7 -0,26
Seat Leon ST Cupra DSG (vlhko) 6,92 6 0,92
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Frod Mustang 2.3 Convertible 7,42 5,8 1,62
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Audi Q7 3.0 TDI quattro 7,68 6,5 1,18
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Volvo XC90 D5 AWD 8,82 7,8 1,02
Subaru Levorg  1.6 GT-S 9,11 8,9 0,21
Jaguar XE 20d 9,12 7,8 1,32
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Volkswagen Passat 2.0 TDI 9,8 8,7 1,1
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Audi A4 2.0 TDI 10,32 8,9 1,42
Opel Astra K 1.6 CDTI 10,37 9,6 0,77
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion 11,42 10 1,42
Fiat 500X 1.6 MJT 12,75 10,5 2,25
Lada Niva Urban 16,45 16,6 -0,15
Smart ForFour 18,81 15,9 2,91
Přehled testovaných automobilů seřazených podle abecedy
Model Naměřené zrychlení
0-100 km/h (s)
Udávané zrychlení 
​0-100 km/h (s)
Rozdíl
(s)
Audi A4 2.0 TDI 10,32 8,9 1,42
Audi Q7 3.0 TDI quattro 7,68 6,5 1,18
Audi RS3 4,46 4,3 0,16
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Fiat 500X 1.6 MJT 12,75 10,5 2,25
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Frod Mustang 2.3 Convertible 7,42 5,8 1,62
Jaguar XE 20d 9,12 7,8 1,32
Lada Niva Urban 16,45 16,6 -0,15
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB 4,91 4,7 0,21
Opel Astra K 1.6 CDTI 10,37 9,6 0,77
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 10,6 10,1 0,5
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Porsche 911 4 GTS 4,42 4 0,42
Porsche 911 S (facelift) 4,11 3,9 0,21
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Seat Loen ST Cupra DSG (mokro) 6,92 6 0,92
Smart ForFour 18,81 15,9 2,91
Subaru Levorg  1.6 GT-S 9,11 8,9 0,21
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Octavia Combi RS230 6,74 7 -0,26
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion 11,42 10 1,42
Volkswagen Passat 2.0 TDI 9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Volvo XC90 D5 AWD 8,82 7,8 1,02

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků