Letos jsme do našich testů zařadili také měření reálné dynamiky a během necelého roku tímto způsobem otestovali více než třicet automobilů. Jak se můžete přesvědčit, spektrum testů bylo velmi pestré.
Když jsme v červenci testovali Mercedes-AMG GT S, bylo jasné, že o nejrychlejším autě (pokud se budeme bavit o sprintu z místa) je pro letošní rok prakticky rozhodnuto. Naše naděje na test něčeho ještě rychlejšího do konce roku zůstaly nenaplněné, takže můžeme už definitivně říci, že nejrychlejším měřeným automobilem byl v roce 2015 právě Mercedes-AMG GT. Ale jen těsně, protože na závěr roku dorazila do redakce modernizovaná 911, která dala stovku pouze o 0,21 s pomaleji.
Svým způsobem trochu děsivé je třetí místo. Třetím nejrychlejším automobilem v roce 2015 se stalo obrovské, těžké a pro mnohé vysoce nesportovní SUV. Jenže X5 M je tak trochu neuvěřitelný stroj, který jakoby popíral základní fyzikální zákony. Ostatně se podívejte na graf zrychlení z nuly na 100 km/h čtyř nejrychlejších vozu letošního roku. Pokud bychom je postavili na start vedle sebe, zhruba do 70 km/h by tento tank Mercedesu-AMG GT S ujížděl.
Toto jsou čtyři nejrychlejší měřené automobily roku 2015: Mercedes-AMG GT-S (modrá křivka), Porsche 911 S po faceliftu (zelená), BMW X5 M (červená) a Porsche 911 GTS 4 (tyrkysová). Graf ukazuje nejlepší pokusy jednotlivých vozů, takže se ve finále od průměrů trochu liší. Podle nich totiž 911 Carrera S nakonec BMW X5 M přesprintuje
Zajímavá je také opačná část testovaných automobilů. Z celkového počtu 32 účastníků jich stokilometrovou rychlost v čase větším než 11 sekund zajeli pouze čtyři. Multivan T6 je dodávka, která je s časem 11,42 s ještě poměrně rychlá. Závěr tvoří Fiat 500X se základní naftovou šestnáctistovkou, letitá Lada Niva a letos absolutně a suverénně nejpomalejším automobilem byl Smart ForFour. Ten se z nuly na 100 km/h rozjížděl nekonečně dlouhých 18,81 s.
Takhle letos vypadalo spektrum automobilů, ve kterém jsme se při testech pohybovali. Červená křivka patří Mercedesu-AMG GT S a modrá nejpomalejšímu Smartu ForFour. Rozdíl to je opravdu propastný
Jen pro upřesnění, měříme reálné zrychlení, kdy je v automobilech alespoň minimální zátěž. V našem případě to znamená dvě osoby navíc, tedy přibližně 180 kg. I to je důvod, proč už v základu slabý Smart nakonec zajel téměř o tři sekundy pomalejší čas oproti udávaným hodnotám. U těchto automobilů je každé kilo navíc hodně znát.
Přehled testovaných automobilů seřazených podle naměřeného času
|
Model |
Naměřené zrychlení
0-100 km/h (s) |
Udávané zrychlení
0-100 km/h (s) |
Rozdíl
(s) |
Mercedes-AMG GT S |
3,9 |
3,8 |
0,1 |
Porsche 911 Carrera S (facelift) |
4,11 |
3,9 |
0,21 |
BMW X5 M |
4,2 |
4,2 |
0 |
Porsche 911 4 GTS |
4,42 |
4 |
0,42 |
Audi RS3 |
4,46 |
4,3 |
0,16 |
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB |
4,91 |
4,7 |
0,21 |
Range Rover Sport SVR |
5,1 |
4,7 |
0,4 |
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k |
5,9 |
5,8 |
0,1 |
Škoda Octavia Combi RS230 |
6,74 |
7 |
-0,26 |
Seat Leon ST Cupra DSG (vlhko) |
6,92 |
6 |
0,92 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI |
7,2 |
6,9 |
0,3 |
Frod Mustang 2.3 Convertible |
7,42 |
5,8 |
1,62 |
Seat Leon ST Cupra 280 |
7,6 |
6,1 |
1,5 |
Audi Q7 3.0 TDI quattro |
7,68 |
6,5 |
1,18 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI |
8,4 |
8,2 |
0,2 |
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI |
8,5 |
8,6 |
-0,1 |
Volvo XC90 D5 AWD |
8,82 |
7,8 |
1,02 |
Subaru Levorg 1.6 GT-S |
9,11 |
8,9 |
0,21 |
Jaguar XE 20d |
9,12 |
7,8 |
1,32 |
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG |
9,6 |
8,9 |
0,7 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI |
9,8 |
8,7 |
1,1 |
Škoda Superb 2.0 TDI |
10 |
8,8 |
1,2 |
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 |
10,2 |
9,8 |
0,4 |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI |
10,3 |
9,4 |
0,9 |
Audi A4 2.0 TDI |
10,32 |
8,9 |
1,42 |
Opel Astra K 1.6 CDTI |
10,37 |
9,6 |
0,77 |
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 |
10,6 |
10,1 |
0,5 |
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC |
10,6 |
9,9 |
0,7 |
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion |
11,42 |
10 |
1,42 |
Fiat 500X 1.6 MJT |
12,75 |
10,5 |
2,25 |
Lada Niva Urban |
16,45 |
16,6 |
-0,15 |
Smart ForFour |
18,81 |
15,9 |
2,91 |
Přehled testovaných automobilů seřazených podle abecedy |
Model |
Naměřené zrychlení
0-100 km/h (s) |
Udávané zrychlení
0-100 km/h (s) |
Rozdíl
(s) |
Audi A4 2.0 TDI |
10,32 |
8,9 |
1,42 |
Audi Q7 3.0 TDI quattro |
7,68 |
6,5 |
1,18 |
Audi RS3 |
4,46 |
4,3 |
0,16 |
BMW X5 M |
4,2 |
4,2 |
0 |
Fiat 500X 1.6 MJT |
12,75 |
10,5 |
2,25 |
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 |
10,2 |
9,8 |
0,4 |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI |
10,3 |
9,4 |
0,9 |
Frod Mustang 2.3 Convertible |
7,42 |
5,8 |
1,62 |
Jaguar XE 20d |
9,12 |
7,8 |
1,32 |
Lada Niva Urban |
16,45 |
16,6 |
-0,15 |
Mercedes-AMG GT S |
3,9 |
3,8 |
0,1 |
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB |
4,91 |
4,7 |
0,21 |
Opel Astra K 1.6 CDTI |
10,37 |
9,6 |
0,77 |
Peugeot 308 SW 1.2 EAT6 |
10,6 |
10,1 |
0,5 |
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI |
8,5 |
8,6 |
-0,1 |
Porsche 911 4 GTS |
4,42 |
4 |
0,42 |
Porsche 911 S (facelift) |
4,11 |
3,9 |
0,21 |
Range Rover Sport SVR |
5,1 |
4,7 |
0,4 |
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC |
10,6 |
9,9 |
0,7 |
Seat Leon ST Cupra 280 |
7,6 |
6,1 |
1,5 |
Seat Loen ST Cupra DSG (mokro) |
6,92 |
6 |
0,92 |
Smart ForFour |
18,81 |
15,9 |
2,91 |
Subaru Levorg 1.6 GT-S |
9,11 |
8,9 |
0,21 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI |
8,4 |
8,2 |
0,2 |
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI |
7,2 |
6,9 |
0,3 |
Škoda Octavia Combi RS230 |
6,74 |
7 |
-0,26 |
Škoda Superb 2.0 TDI |
10 |
8,8 |
1,2 |
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k |
5,9 |
5,8 |
0,1 |
VW Multivan T6 2.0 BiTDI 4Motion |
11,42 |
10 |
1,42 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI |
9,8 |
8,7 |
1,1 |
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG |
9,6 |
8,9 |
0,7 |
Volvo XC90 D5 AWD |
8,82 |
7,8 |
1,02 |