Dvouspojková převodovka: geniální řešení

25 komentářů

mustafa
21. května • 22:12

reklama

Pilot
23. května • 16:11

.. jj pěkné PR .. a skoro bych to řekl i o diskuzi ... :)Jen ten čase přezaní nevím nevím .... 0,03s .. to je 30milisekund ... F1 řadí za 50ms a to bez spojky .. .. tak nevím kde je chyba ... :-)

lt
24. května • 16:29

Asi v tom, ze F1 ma tiez automat B-] .. resp. polo-automat, tj tlacim tlacitko, zbytok robi stroj

zulyk
21. května • 17:36

ja len pre uplnost doplnim, ze terajsie DSG bolo vyvinute spolocnostami Volkswagen a BorgWarner ;-)

Milan
21. května • 18:57

VW vyvinul leda suchý prd, převodovku postavil BorgWarner, VW to jen zacáloval.

rb
22. května • 21:52

neviem aky specialista to napisal ale BorgWarner vyvinull tu dvojspojku a nie prevodovku prevodovku si ako prvy patentoval VW preto to zacal pouzivat a ostatny len cakali aktualne dvojspojky vyraba VW, Getrag, ZF a Aisin pocul som ze nieco robi aj Fiat ale to neviem pod cijou licenciou.Volkswagen DSG je super ale len pre male motory pre silnejsie motory su vhodnejsie dvojspojky od ostatnychh vyrobcov napr seriove BMW berie od ZF M od getrag ddokonca aj taky lancer evo ma dvojspojku a nejako to funguje takze myslim ze zle skusenosti vytvory jeden nespokojny uzivatel ktory moc prehana

Toper
21. května • 19:58

Na takový problém nelze nahlížet touto úzkou optikou.
Kdo co vyvinul? Kdo komu zaplatil? V podstatě každý konstruktér je placený někým. Samotná značka nevyvíjí nic, vždy jsou za tím lidé.

JirkaK
21. května • 17:18

První DSG nevymysleli u VW ani u Audi. První DSG se sériově montovalo už v osmdesátých letech do Babet :-D

asdf
21. května • 12:10

hlavní výhoda hydromatu je v tom, že hydra skvěle tlumí kolizi setrvačnosti motoru se setrvačností auta, ta jízda je naprosto nádherně gumová, člověk nemusí při přeřazení nebo nedejbože podřazení kejvat hlavou jak idiot. B-]a dvouspojka? pro klobouka dobrý, pro normální jízdu nevhodný. je fakt super dojíždět auto pod plnym plynem a místo lehkej brzdy podřazení při předjíždění čekat až ten stupidní krám druhou polovinu přeřadí o dva stupně níž. ale je možný že v BMW to funguje, zkušenosti mám jen s dvouspojkama od VW a to je koncern kterej je ve všech oblastech zaostalej, takže se nedivim že jim kromě trapnejch a poruchovejch motorů nefungujou ani dvouspojky.

Toper
21. května • 15:12

Zase píšeš sračky? Ty rozumbrado... B-]

Roman
21. května • 17:02

Jezdím od roku 1999 ročně kolem 100.000km, do roku 2008 jsem vždy měl jen auta z manuálem a o automatu jsem nechtěl ani slyšet, pak jsem v roce 2008 dostal nabídku(neodmítatelnou) na skladového Passata 2.0TDI-CR, ale v kombinaci z DSG...Přiznám se, že jsem tehdy měl z DSG velké obavy, ale dnes už bych nechtěl nic jiného...Na Passatu mám nyní najeto necel.340.000km a na převodovku nesáhnuto!!!!!!(jen po 60.000km výměny oleje, která už ale v této době přijde i přímo ve VW na směšných cca 3000,-) .....Né, že bych měl někdy z manuálem problémy, to ne, a to ani při té větší porci km s kterou s auty jezdím(na každém autě najedu min.350.000km), ale vždy mi odešel dvouhmot.setrvačník, jezdím ročně kolem těch 100.000km a to 40%Praha, 60%Německé dálnice, nikdy jsem nemusel ani ve 300.000km měnit spojku, ale vždy kolem 250.000km kleknul dvouhmoták, takže s ním jsem rovnou měnil i spojku když už to bylo rozebrané, takže pro mně varianta DSG je i usporná....Nyní jsem si objednával nového Passata a rozhodně opět z DSG!!!!!!!!!!!!!Mám dost kolegu v mé branži(autodopravce) kteří mají DSG v Superbech, Passatech a neslyšel jsem od nich nikdy, že by z DSG měli problémy a to i oni jezdí podobné km jako já...

x1x
22. května • 8:10

Průměrně 100000 km ročně.
365 dní - 100 dní víkendy - 20 dní dovolená = cca 250 fond pracovní doby. 100000: 250=400km/den.
40% po Praze průměrnou rychlostí odhad max. 40km/h, 60% dálnice průměrnou rychlostí 110km/h (je to odhad, těch neomezených německých moc není, 100km/h s pauzama je docela fuška), dejme tomu průměrně 80km/h, tzn. 5 hodin jízdy denně.
Tak mě z toho vyplývá, že moc nepracuješ (pokud neděláš panskýho kočího), nebo že s tím ročním nájezdem lžeš. A to děláš už 10 let.
Podobný nájezd tvrdila jakási zpěvačka. Sama sebou odřízených km. To bych chtěl vidět, jak by jí to zpívání šlo....
Vycházím z toho, že několik mých známých dojíždělo do Prahy, cca 60 km do středu (50 km po dálnici, 10 metrem do středu), maximálně po 2 letech to vzdali, jako časově neúnosné.
Také jsem nebral v úvahu čas strávený v servisu, u zubaře, atp....
Nemám rád, když mě někdo krmí.

Milan
11. ledna • 17:51

Ty asi nemáš ani řidičák co?

Xeon
22. května • 9:36

Keď niekto uvádza takéto kilometre, tak sa jaksi pýtam načo taký život...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
22. května • 9:54

to Xeon: Ty máš nějaký patent na to, jak má život vypadat? Jaký má být jeho jediný a správný smysl?

Roman
22. května • 9:52

Jaký život?...Asi to bereš tak, že někde pracuješ a ještě tohle najezdíš s autem, ale když to máš jako práci, tak to tolik času nezabere, to mi věř, a ještě se podíváš po evropě?...Brácha dělá managera, prosedí v kanclu celý dny, do toho ještě cestuje, rodina ho ani nevidí a ještě za míň peněz, já bych teda rozhodně neměnil :-) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Roman
22. května • 9:31

Nevim co je na tom k neuvěření?..100.000km neni nic, jak jsem psal, podnikám v osobní autodopravě(ježdění je moje nápln práce!!!!!!!!) a v této branži, to je minimum, v zlaté éře v této braži se jezdívalo i 140.000km ročně a dodones mám kolegy co tuto porci 140,000km jezdí.....I běžný Pražský taxikář(soused)najede jen po blbý Praze 70.000km a to se zase moc nenadře:-) .....Chápu že zas pro normál.smrtelníka:-) ..je asi 100.000km dost, ale když se jezdí destinace jako Amsterodam, Strasbourg, Basel apod. několikrát v týdnu, tak mi věř, že Ti to naskočí ani nebudeš vědět jak:) ....Jak řikám, koupím nové auto, mám ho 3 max 3,5roku a prodávám ho z nájezdem kolem 350.000km....Věř mi, že jde o zvyk a prostě každej jsme na něco jiného, já bych třeba zase nesnesl sedět v kanclu a zírat do počítače, to párkrát musim když řešim ještě nějakou logistiku pro firmu se kterou splopracuju a můžu říct, že po 5-6hod.dřepění v kanclu jsem zřízenej víc než po 1500km nonstop jízdy v autě...

eLzyx
21. května • 11:05

kdyby to nebylo tak servisně drahé zařízení, tak bych o takové převodovce i uvažoval, ale bohužel tyto dvouspojkové automaty si berou to nejhorší z obou "konkurenčních" řešení. Z HDM automatu časté a drahé výměny oleje, z manuálu výměnu spojkové lamely (v tomto případě dvou). Takže je krásné, že to teoreticky umí ušetřit nějaký ten decilitr paliva, nicméně peněženku to zatíží stejně jako klasický HDM automat.

Jenyk
21. května • 12:44

Jaký olej se mění u dvouspojky se suchými spojkami? To o servisní náročnosti platilo z počátku výroby u některých typů s mokrými spojkami, dnes je to spíš tradovaný nesmysl.

asdf
21. května • 12:54

myslí olej v převodovce a ne ve spojkách (kde žádnej není) ;-)

David
21. května • 11:30

HDM: výměna ATF4+ + filtru cca 1100-1500kč po 30-60kkm je moc drahé? :) . Druhá věc, pokud se tam něco opravdu vysere, tak to může být pálka srovnatelná s výměnou spojky až dvou

eLzyx
21. května • 16:38

já to vztahoval k AisinWarner automatům, kam obyč ATF nelze nalít. Litřík oleje vyjde na 500Kč a při výměně se ho spotřebuje cca 10litrů. Výměna filtru znamená vyndat převodovku ven, rozpůlit, vyměnit filtr, složit.

Rover623
22. května • 13:36

Do klasických Aisin převodovek lze nalít klasický olej do automatů (litr asi za 200,-), výměna filtru se sice dělá složitě (tak jak popisujete), ale je předepsána po ujetí asi 150tis kilometrů, za předpokladu, že dodržíte interval výměny oleje (40tis.). Celá náplň převodovky (včetně hydra) sestává asi ze 4-6 litrů (podle auta).Převodovku kterou popisujete také znám, ale to není čistě japonský Aisin, bývala nejčastěji v Audi, její náplň je opravdu až 15 litrů oleje (někdy), kdy je ovšem použito hydrodynamického měniče přímo z produkce VW, kromě naprosto obrovské náplně oleje, pracuje tahle převodovka i s daleko větším tlakem, filtr u ní vydrží méně (100tis.) a při poruše, kdy vám auto přestává pomalu řadit (při přeřazení stoupají otáčky) obvykle dojde ke zničení lamel na všech 4 převodech (u klasického Aisinu obvykle jen 1 a 2).Klasické Aisiny v japonských autech snesou velkou porci kilometrů relativně bez poruchy se standardní kapalinou (červená), ten evropsko-japonský hybrid je nespolehlivý a drahý na údržbu, autům s takovou převodovkou doporučuji se obloukem vyhnout.

eLzyx
22. května • 13:58

Mám "zkušenosti" jen s několika Aisiny. Vím, že do čtyřstupňové AW50-42 lze nalít "klasický olej do automatu" (Dexron III atp.), do pětistupňové AW50-51 lze nalít pouze olej specifikace JWS 3309, přičemž se doporučuje (i na automobilce nezávislými mechaniky) použít olej dodávaný výrobcem auta (480Kč/litr).

ccc
21. května • 8:51

jj geniální němečtí konstruktéři si pletou směry dopředu dozadu. Se divím, že to není zakázaný jako přeučování leváků na praváky.

Doporučujeme

Články odjinud