Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Přesné specifikace motorů určených pro Mazdu MX-5 byly dlouhou dobu tajemství. Automobilka záměrně odkládala jejich zveřejnění, protože chtěla, aby si novináři nejprve auto vyzkoušeli a až potom zjistili, kolik vlastně motor nabízí. Nicméně to se nepodařilo, a tak Mazda vypustila do světa oficiální data pro základní patnáctistovku. Jak je na tom ale dvoulitr?

Video | Technika | Kabriolety | Mazda

Oficiálně: Základní Mazda MX-5 dostane 131 koní +fotogalerie

Informace o výkonnější verzi se trochu rozcházejí. Podle těch posledních měla mít dvoulitrová MX-5 115 kW (156 k). Na nedávné prezentaci Mazdy2 jsme se znovu zeptali na výkon dvoulitrového motoru přímo lidí z Japonska a odpověď byla jednoznačná. Maximum dvoulitru má nakonec hodnotu 118 kW, tedy 160 koní.

Hatchbacky | Mazda | První svezení

Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení první jízdní dojmy

Co ale jednoznačné není, to je působení dvoulitrového motoru na evropských trzích. Prozatím Mazda počítá pouze s nasazením základní patnáctistovky, která disponuje maximálním výkonem 96 kW (131 k). 

Podle předběžných informací proběhne evropská premiéra na festivalu v Goodwoodu a do prodeje na českém trhu se tato novinka dostane přibližně v září. 

Fascinace | Cestování

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků