Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupce zvýšeného Golfu Plus jsme podrobili redakčnímu testu rovnou ve dvou variantách: cenově dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálním řazením a rozmařilé 1.4 TSI Highline s automatem DSG.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nový Volkswagen Golf Sportsvan se obrací na úzce vymezenou cílovou skupinu. V hledáčku má lidi, jimž je sebeprostornější hatchback nižší střední třídy těsný, ale nechtějí dlouhé kombi ani nafouknuté kompaktní MPV běžných proporcí. Sportsvan má jednu obrovskou slabinu – přihloupé jméno. Není ani sportovní, ani van. To je ovšem tak to jediné, co mu lze doopravdy vyčítat.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Nechtěli bychom být v kůži nikoho, kdo prodává přímo konkurenční model nebo se ho chystá v nejbližší době uvést na trh. Volkswagen Golf Sportsvan je totiž prostorný, dostatečně variabilní, komfortní, kultivovaný, snadno se řídí a k tomu všemu nabízí nadšenému řidiči překvapivou kombinaci objektivních schopností i subjektivní zábavy na klikaté silnici. Konkurence z něj musí mít těžké spaní. 

Radosti
Vynikající prostornost
Výhled (pro všechny cestující)
Variabilita zavazadelníku
Povedené motory, široká dostupnost DSG
Znamenité jízdní vlastnosti
Slušná sériová výbava
Starosti
Schod po sklopení sedadel
Multilink jen u dražších motorizací
Příplatky dokážou vyhnat cenu velmi vysoko
Levnější provedení interiéru v nižších stupních výbavy
Podivné jméno
9  /10
117 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie117 fotografií
Volkswagen Golf Sportsvan TSI 35.jpg Volkswagen Golf Sportsvan TSI 12.jpg Volkswagen Golf Sportsvan TSI 2.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Golf Sportsvan v kostce
  2. Místo v klanu Golfů; Dva z jednoho těsta
  3. Prostornější než konkurence; Interiér podle rozpočtu
  4. Podobnost pouze zdánlivá; překvapivá spotřeba; multilink vs. zkrutná příčka
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2006
Stav: 198 638 km
Cena: 90 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 178 448 km
Cena: 138 000 Kč
Volkswagen Transporter 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 69 745 km
Cena: 216 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků