Dvojnásobný vítěz Le Mans a pilot F1 Alexander Wurz odchází do penze

Rakouský závodník Alexander Wurz oznámil konec své profesionální závodní kariéry. V jednačtyřiceti letech tak pověsí po skončení letošní sezóny šampionátu WEC helmu na hřebík a pohledem závodníků odchází do důchodu, i když sám Wurz tvrdí, že se nudit nebude. Zřejmě bude nadále pracovat pro Toyotu a FIA.

Video | Sportovní auta | Sport | Hybridy | Toyota

Toyota představuje svůj speciál TS040 2015 pro Le Mans a WEC

Alex Wurz startoval ve Formuli 1 se stájí Benetton, Williams nebo McLaren, později ještě testoval pro Hondu a tým Brawn. Posbíral dohromady tři pódiová umístění, jedno nejrychlejší kolo v závodě a 45 bodů (ještě v době, kdy se za první místo udělovalo jen deset bodů).

Největších úspěchů v poměrně bohaté závodnické kariéře dosáhl během závodu na 24 h Le Mans, který dvakrát vyhrál nejen ve třídě, ale především celkově v nejprestižnější kategorii LMP1. Jedno vítězství si připsal v roce 1996 s vozem TWR Porsche WSC-95 týmu Joest Racing, druhé v roce 2009 s továrním týmem Peugeot a vozem Peugeot 908 HDi FAP. V posledních ročnících startoval ve třídě LMP1 s Toyotou.

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 39 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků