Dvanáctiválec S65 AMG se nastěhoval i do Mercedesu třídy S Cabrio

Dvanáctiválec se dostal i do luxusního kabrioletu Mercedes třídy S. Díky němu zvládne tento kolos uhánět až 300 km/h.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio

Automobilka Mercedes-Benz vyvíjí poměrně sympatické úsilí, jak na sebe upoutat pozornost. Zatímco se konkurence předhání v tom, kdo přijde s elektrickým kupé-SUV nebo předokolkou s tříválcem, Mercedes navyšuje výrobu dvanáctiválců, protože to požaduje trh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvanáctiválec 6.0 Bi-Turbo dostal i luxusní kabriolet třídy S. Výkon zůstal na úrovni 630 koní, točivý moment má pořád 1000 Nm. To snad stačí, ne?

Nyní se dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l podíval pod kapotu nového luxusního kabrioletu Mercedes-Benz S65 AMG Cabrio. Je to jistá morální kompenzace za sociální šestiválec, který dostalo S Coupé minulý týden. Budiž tedy Mercedesu odpuštěno.

Testy | SUV | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 překonáno?  

Kabriolet Mercedes-Benz třídy S se představil během autosalonu v Frankfurtu, takže už to není zas tak žhavá novinka. Tehdy ale byl k vidění pouze s osmiválcem a v zákulisí se šuškalo, že V12 nebude. Pak ale přišlo nové SL s motorem V12 a rostoucí poptávka po tomto marnivém motoru ukazuje, že by byla chyba něco takového nedat do kabrioletu, u kterého cena a spotřeba paliva nehrají roli.

Pokud jde o parametry, dvanáctiválec produkuje hezkých 463 kW (630 k) v rozmezí 4800-5400 ot./min. a točivý moment masivních 1000 Nm v rozmezí 2300-4300 ot./min. Na zadní kola tuhle mamutí sílu posílá sedmistupňový automat AMG Speedshift 7G-Tronic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud chcete, Mercedes vám posune omezovač rychlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. Spotřeba paliva nikoho asi moc nezajímá, i přesto se udávat musí. Tento dvanáctiválcový kabriolet prý jezdí za 12 litrů na 100 km

Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,1 sekundy a pokud si připlatíte, Mercedes vám posune omezovač rychlosti z 250 km/h na rovných 300 km/h. To pak musí být v hlavě hezký průvan... Pokud to někoho zajímá, tak kombinovaná spotřeba paliva je 12,0 l/100 km.

Jen připomeneme, že Mercedes třídy S Cabrio má látkovou střechu, která se skládá a natahuje i za jízdy za dvacet sekund v rychlosti do 60 km/h. Novinkou je pak inteligentní klimatizace Thermotronic, která udržuje v kabině příjemnou teplotu bez ohledu na okolní počasí a polohu střechy.

Následující kapitola
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 409 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků