Volkswagen nedávno představil novou řadu motorů včetně vrcholného benzínového dvanáctiválce s přeplňováním. Jednotka 6.0 W12 TSI přináší kombinaci přímého i nepřímého vstřikování, pomáhá jí dvojice turbodmychadel a na ekologii myslí například systémem vypínání válců.
Tento nový motor, který v základním naladění poskytuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a točivý moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajně spotřebovat v limuzíně Audi A8 méně než 11 litrů na 100 km a vypouštět méně než 250 g CO2 na kilometr jízdy.
Nový koncernový dvanáctiválec najde cestu i do příští generace Volkswagenu Phaeton a také do připravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane i Audi Q7 určené pro severoamerický trh a měla by ho mít i limuzína Bentley Flying Spur.
V současné době jsou tradiční dvanáctiválce, především kvůli emisím, na ústupu a uvolňují místo přeplňovaným osmiválcům. Nicméně některé automobilky se jich vzdát nechtějí a i koncern VW se evidentně snaží pokračovat s těmito motory dál. Navíc má koncern v zásobě ještě jednu specialitu, a tou je šestnáctiválec pro nástupce Bugatti Veyron.