Dvanáctiválec 6.0 TSI dostane Audi A8, VW Phaeton a SUV Bentley

Volkswagen nedávno představil novou řadu motorů včetně vrcholného benzínového dvanáctiválce s přeplňováním. Jednotka 6.0 W12 TSI přináší kombinaci přímého i nepřímého vstřikování, pomáhá jí dvojice turbodmychadel a na ekologii myslí například systémem vypínání válců.

Tento nový motor, který v základním naladění poskytuje výkon 447 kW (608 k) při 6000 ot./min a točivý moment 900 Nm od 1500 do 4500 ot./min., má údajně spotřebovat v limuzíně Audi A8 méně než 11 litrů na 100 km a vypouštět méně než 250 g COna kilometr jízdy.

Retro | Technika | BMW

BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

Nový koncernový dvanáctiválec najde cestu i do příští generace Volkswagenu Phaeton a také do připravovaného SUV Bentley Bentayga. Je ale možné, že ho dostane i Audi Q7 určené pro severoamerický trh a měla by ho mít i limuzína Bentley Flying Spur.

V současné době jsou tradiční dvanáctiválce, především kvůli emisím, na ústupu a uvolňují místo přeplňovaným osmiválcům. Nicméně některé automobilky se jich vzdát nechtějí a i koncern VW se evidentně snaží pokračovat s těmito motory dál. Navíc má koncern v zásobě ještě jednu specialitu, a tou je šestnáctiválec pro nástupce Bugatti Veyron.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků