Dvacetimilionová kauce prý zlikviduje malé distributory benzínu

Nevratná kauce ve výši 20 milionů korun pro obchodníky s pohonnými hmotami bude pro malé firmy likvidační. To tvrdí o připravovaném opatření proti daňovým únikům v obchodě s benzínem a naftou Společenství čerpacích stanic, které hájí zájmy nezávislých provozovatelů pump a distributorů.

„Je dobře, že stát konečně chce něco s daňovými úniky dělat, protože podvodníci poškozují zejména malé poctivé firmy. Ale takto vysoko nastavenou kauci si malí obchodníci nebudou moci dovolit. Byli bychom pro kauci do výše 10 milionů korun,“ říká Ivan Indráček, předseda společenství.

Kauce, která bude podle připravované novely zákona o pohonných hmotách podmínkou pro registraci obchodníka, zatěžuje menší firmy neúměrně více než velké distributory. U obchodníka, který prodá milion litrů benzínu a nafty, se náklady zvednou o 4 haléře na litr, což je zhruba čtvrtina ziskové marže. Kdyby měli nést podobnou zátěž i velcí hráči, museli by skládat jako jistinu přes 1,5 miliardy korun.

Byznys | Palivo | Krimi

Boj s daňovými úniky drhne už v zárodku

Nová povinnost má částečně vyčistit trh obchodníků s pohonnými hmotami od podvodných firem, které v celém řetězci hrají roli bílých koní. Ty nakoupí benzín a naftu ze zahraničí, ale už z ní neodvedou daň z přidané hodnoty. Po čtyřech měsících firma zanikne a stát dlužné peníze už nezíská. Na trhu se ovšem takové pohonné hmoty prodávají o 2 až 3 koruny za litr levněji, než řádně zdaněné palivo.

„Dostáváme takových nabídek spoustu. Zakročit by se mělo proti těmto podvodníkům a ne likvidovat poctivý střední stav,“ říká Pavel Semerád, jednal distributora pohonných hmota Dibena Morava.

Mnohem smysluplnější by podle distributorů bylo nastavit vysoké kauce pro ty firmy, které pohonné hmoty dovezou a musí odvést nejvyšší částku daně v celém řetězci. Tak jak je to například v Estonsku.

Jenže takto cílené finanční záruky by vyžadovaly změnu řady zákonů, včetně zákona o DPH. Změnit jen zákon o pohonných hmotách a zavést plošné kauce pro všechny je pro stát jednodušší.

Zákon zpracovala ministerstva průmyslu a financí a chtějí ho parlamentem prosadit formou poslaneckého návrhu. Text novely dokončily oba úřady v pondělí. V platnost by mohl vstoupit ke konci první čtvrtletí příštího roku.

Zdroj: E15.cz 
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků