Dvacetimilionová kauce prý zlikviduje malé distributory benzínu

Nevratná kauce ve výši 20 milionů korun pro obchodníky s pohonnými hmotami bude pro malé firmy likvidační. To tvrdí o připravovaném opatření proti daňovým únikům v obchodě s benzínem a naftou Společenství čerpacích stanic, které hájí zájmy nezávislých provozovatelů pump a distributorů.

„Je dobře, že stát konečně chce něco s daňovými úniky dělat, protože podvodníci poškozují zejména malé poctivé firmy. Ale takto vysoko nastavenou kauci si malí obchodníci nebudou moci dovolit. Byli bychom pro kauci do výše 10 milionů korun,“ říká Ivan Indráček, předseda společenství.

Kauce, která bude podle připravované novely zákona o pohonných hmotách podmínkou pro registraci obchodníka, zatěžuje menší firmy neúměrně více než velké distributory. U obchodníka, který prodá milion litrů benzínu a nafty, se náklady zvednou o 4 haléře na litr, což je zhruba čtvrtina ziskové marže. Kdyby měli nést podobnou zátěž i velcí hráči, museli by skládat jako jistinu přes 1,5 miliardy korun.

Palivo | Krimi | Byznys

Boj s daňovými úniky drhne už v zárodku

Nová povinnost má částečně vyčistit trh obchodníků s pohonnými hmotami od podvodných firem, které v celém řetězci hrají roli bílých koní. Ty nakoupí benzín a naftu ze zahraničí, ale už z ní neodvedou daň z přidané hodnoty. Po čtyřech měsících firma zanikne a stát dlužné peníze už nezíská. Na trhu se ovšem takové pohonné hmoty prodávají o 2 až 3 koruny za litr levněji, než řádně zdaněné palivo.

„Dostáváme takových nabídek spoustu. Zakročit by se mělo proti těmto podvodníkům a ne likvidovat poctivý střední stav,“ říká Pavel Semerád, jednal distributora pohonných hmota Dibena Morava.

Mnohem smysluplnější by podle distributorů bylo nastavit vysoké kauce pro ty firmy, které pohonné hmoty dovezou a musí odvést nejvyšší částku daně v celém řetězci. Tak jak je to například v Estonsku.

Jenže takto cílené finanční záruky by vyžadovaly změnu řady zákonů, včetně zákona o DPH. Změnit jen zákon o pohonných hmotách a zavést plošné kauce pro všechny je pro stát jednodušší.

Zákon zpracovala ministerstva průmyslu a financí a chtějí ho parlamentem prosadit formou poslaneckého návrhu. Text novely dokončily oba úřady v pondělí. V platnost by mohl vstoupit ke konci první čtvrtletí příštího roku.

Zdroj: E15.cz 
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků