Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Německá automobilka Audi na svých modelech pilně pracuje, nejenže stále vyvíjí něco nového, ale stará se i o své aktuální modely a jejich parametry přizpůsobuje nejnovějším trendům. Do nabídky agregátů modelu A4 nyní přibyly dvě již dříve avizované upravené pohonné jednotky.

Do nabídky se k 1,8 litrovému agregátu TFSI přidává i jeho dvoulitrový „bratr“ se stejným označením. Ten se dočkal vylepšení v podobě systému Valvelift proměňujícího zdvih ventilů a upraveno bylo i přímé vstřikování. Tyto úpravy se podepsaly na zvýšení výkonu na 212 koní a točivého momentu na 350 Nm. „Papírová“ kombinovaná spotřeba je 6,6 l na 100 km a hodnotná je taky informace pro ekologické nadšence, agregát vyprodukuje 154 gramů emisí CO2 na kilometr.

Novinka je připravená i pro vyznávače naftových agregátů, které možná nepotěší, že s cílem nižší spotřeby a nižších emisí byl snížen i výkon motoru. Po úpravách tak přeplňovaný dvoulitr dosahuje výkonu 121 koní a maximálního točivého momentu 290 Nm. Maximální rychlost činí slušných 205 km/h (oproti 143 koňové verzi je to o 10 km/h méně), udávaná spotřeba je až neskutečných 5,1 l/100 km a „prý málo ekologický“ diesel vyprodukuje 134 gramů splodin CO2 na km. Komu se tento výkon zdá nedostatečný, v nabídce samozřejmě stále figurují ostatní verze dvoulitrového dieselu.

Oba nové motory pro A4 by se měly co nevidět objevit i v ceníku českého zastoupení Audi.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků