Dva vylepšené agregáty pro Audi A4 jdou do prodeje

Německá automobilka Audi na svých modelech pilně pracuje, nejenže stále vyvíjí něco nového, ale stará se i o své aktuální modely a jejich parametry přizpůsobuje nejnovějším trendům. Do nabídky agregátů modelu A4 nyní přibyly dvě již dříve avizované upravené pohonné jednotky.

Do nabídky se k 1,8 litrovému agregátu TFSI přidává i jeho dvoulitrový „bratr“ se stejným označením. Ten se dočkal vylepšení v podobě systému Valvelift proměňujícího zdvih ventilů a upraveno bylo i přímé vstřikování. Tyto úpravy se podepsaly na zvýšení výkonu na 212 koní a točivého momentu na 350 Nm. „Papírová“ kombinovaná spotřeba je 6,6 l na 100 km a hodnotná je taky informace pro ekologické nadšence, agregát vyprodukuje 154 gramů emisí CO2 na kilometr.

Novinka je připravená i pro vyznávače naftových agregátů, které možná nepotěší, že s cílem nižší spotřeby a nižších emisí byl snížen i výkon motoru. Po úpravách tak přeplňovaný dvoulitr dosahuje výkonu 121 koní a maximálního točivého momentu 290 Nm. Maximální rychlost činí slušných 205 km/h (oproti 143 koňové verzi je to o 10 km/h méně), udávaná spotřeba je až neskutečných 5,1 l/100 km a „prý málo ekologický“ diesel vyprodukuje 134 gramů splodin CO2 na km. Komu se tento výkon zdá nedostatečný, v nabídce samozřejmě stále figurují ostatní verze dvoulitrového dieselu.

Oba nové motory pro A4 by se měly co nevidět objevit i v ceníku českého zastoupení Audi.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků