Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlouhodobě testovaný Seat rychlý, to víme. Ale jak je vlastně rychlý na okruhu a jak si stojí proti vylepšené Octavii RS230 se samosvorem?
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie

Dnešní počasí rozhodně nevypadá na to, že budu zajíždět na Autodromu Most nějaké rekordy. Je mlha, teploměr ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, kterou si beru na cestu do Mostu, jsou úplně ledové. Vyhřívání naštěstí funguje docela rychle a také celohliníkový dvoulitr TSI se poměrně rychle zahřívá na provozní teplotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco Seat vyčkává v boxové uličce, Octavia zajíždí měřená kola. Účast v chladném podzimním dni je malá, takže máme téměř celou dráhu pro sebe. To je úžasné

A tak je už za chvíli v Octavii příjemné klima, okna jsou odmlžená a já jedu směrem do Mostu, kde se potkám s Lukášem (přijede v našem dlouhodobě testovaném Seatu Leon ST Cupra), abychom udělali nějaké obrázky a především obě auta porovnali na závodní dráze.

Technika | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Jakkoli jsou kombíky Octavia RS230 a Leon Cupra s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG především rychlá rodinná auta, pár ostrých kol na velkém závodním okruhu by jim nemělo dělat problém. Přeci jen se bavíme o autech, která by se již právem dala označit jako „sportovní“.

Škoda Octavia RS230 Combi

Času není nazbyt. Navíc nejsme na dráze sami a bude asi obtížnější trefit několik dobrých kol bez provozu. Nejprve si beru Octavii, se kterou jsem se stačil cestou seznámit, navíc mám na sebe nastavenou sedačku. Stejně si ale musím po prvním pomalém seznamovacím kole ještě trochu sedadlo a volant přenastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta se sice tváří sportovně a drsně, ale na okruhu jsou z nich cítit kompromisy. Například sedačky nepodepírají pořádně stehna, i když trup drží docela dobře. Sedí se ale vysoko a střešní okno ubírá místo nad hlavou. S helmou bych se dovnitř už nevešel

Sedačky jsou sice pěkné a pohodlné, ale na dráze to není úplně ono. Navíc se sedí dost vysoko a místo nad hlavou omezuje střešní okno, takže například s helmou bych se do auta už nevešel a nemohl sedět za volantem tak, jak je mi příjemné a pohodlné.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie
Seat Leon 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 120 542 km
Cena: 195 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 111 400 km
Cena: 115 000 Kč
Seat Ibiza 1.896
Rok výroby: 2003
Stav: 154 696 km
Cena: 55 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků