Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Že je náš dlouhodobě testovaný Seat rychlý, to víme. Ale jak je vlastně rychlý na okruhu a jak si stojí proti vylepšené Octavii RS230 se samosvorem?
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie

Dnešní počasí rozhodně nevypadá na to, že budu zajíždět na Autodromu Most nějaké rekordy. Je mlha, teploměr ukazuje 4°C a kožené sedačky Škody Octavia RS230 Combi, kterou si beru na cestu do Mostu, jsou úplně ledové. Vyhřívání naštěstí funguje docela rychle a také celohliníkový dvoulitr TSI se poměrně rychle zahřívá na provozní teplotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco Seat vyčkává v boxové uličce, Octavia zajíždí měřená kola. Účast v chladném podzimním dni je malá, takže máme téměř celou dráhu pro sebe. To je úžasné

A tak je už za chvíli v Octavii příjemné klima, okna jsou odmlžená a já jedu směrem do Mostu, kde se potkám s Lukášem (přijede v našem dlouhodobě testovaném Seatu Leon ST Cupra), abychom udělali nějaké obrázky a především obě auta porovnali na závodní dráze.

Technika | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Jakkoli jsou kombíky Octavia RS230 a Leon Cupra s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG především rychlá rodinná auta, pár ostrých kol na velkém závodním okruhu by jim nemělo dělat problém. Přeci jen se bavíme o autech, která by se již právem dala označit jako „sportovní“.

Škoda Octavia RS230 Combi

Času není nazbyt. Navíc nejsme na dráze sami a bude asi obtížnější trefit několik dobrých kol bez provozu. Nejprve si beru Octavii, se kterou jsem se stačil cestou seznámit, navíc mám na sebe nastavenou sedačku. Stejně si ale musím po prvním pomalém seznamovacím kole ještě trochu sedadlo a volant přenastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta se sice tváří sportovně a drsně, ale na okruhu jsou z nich cítit kompromisy. Například sedačky nepodepírají pořádně stehna, i když trup drží docela dobře. Sedí se ale vysoko a střešní okno ubírá místo nad hlavou. S helmou bych se dovnitř už nevešel

Sedačky jsou sice pěkné a pohodlné, ale na dráze to není úplně ono. Navíc se sedí dost vysoko a místo nad hlavou omezuje střešní okno, takže například s helmou bych se do auta už nevešel a nemohl sedět za volantem tak, jak je mi příjemné a pohodlné.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia RS 230 na trati
  2. Seat Leon ST Cupra na trati
  3. Leon Cupra vs Octavia RS230: Verdikt
  4. Seat vs Octavia: Fotogalerie
Seat Leon 1.984
Rok výroby: 2015
Stav: 60 754 km
Cena: 570 000 Kč
Seat Alhambra 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 222 339 km
Cena: 114 000 Kč
Seat Alhambra 1.896
Rok výroby: 2001
Stav: 297 405 km
Cena: 63 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků