Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Uhájí modernizovaný klenot z Ingolstadtu prapor čtyř kruhů před novou generací auta, které má pořád motor na špatné straně?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie

Jsem připraven. Auto klečí v oblouku na vnějších kolech, motor zlověstně frká okolo pěti tisíc otáček jako býk připravený na otevření dveří do arény. Tohle bude snadné. Vždyť mám nižší těžiště a 30 koní k dobru. Jakmile pravé přední kolo mine vrcholový bod a zatáčka se začne otevírat, otevírám stavidla životodárné stooktanové tekutiny naplno, osm hladových krků za mými zády polkne plnými doušky a na oplátku pošle všechnu svoji sílu na vstupní hřídel nové sedmistupňové dvouspojky. Přesně ve 107 km/h řadí automatika s prásknutím trojku a 430 koní znovu letí k omezovači s prudkostí nikoliv nepodobnou odlehčenému závodnímu motoru.

S uspokojením mrknu do zrcátka, abych zjistil, kolik metrů jsem tím pečlivě načasovaným a precizně provedeným výjezdem získal k dobru. A čeká mě studená sprcha. Místo volné silnice se žlutou tečkou někde daleko vzadu mám zrcátka plná té vysoké, baculaté, taxíkově žluté věci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za soupeře jsme faceliftovanému Audi R8 vybrali Porsche 911

Audi R8 překreslilo v roce 2007 mapu sportovních aut. Hliníkové kupé s uprostřed uloženým motorem od značky, která mezi nadšenými řidiči nebyla zrovna symbolem dokonalého zážitku z jízdy, si dokázalo ve srovnávacích testech německých, anglických i amerických časopisů zachovat tvář před do té doby nedotknutelným Porsche 911. A v několika případech ho dokonce porazit. Sám jsem se před třemi nebo čtyřmi lety krátce svezl desetiválcovým Spyderem a nemohl jsem uvěřit, jak dobré – čistě z pohledu řidičského zážitku – to auto je.

LED v sérii a o spojku víc


R8, která nám dělala na několik hodin společnost ve druhém prázdninovém týdnu, je „základní“ osmiválec. Motor původem z Audi RS4 B7 dává nadále 430 koní a 430 Nm, aby se to dobře pamatovalo. Jeho bezprostřední, vysokootáčkový charakter mám i po letech od testu RS4 v živé paměti. Při loňském faceliftu vyměnili konstruktéři robotizovanou „Lambo“ převodovku poněkud humpoláckých mravů za sedmistupňový S tronic se dvěma spojkami v olejové lázni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmiválec 4,2 l FSI nově spolupracuje s dvouspojkovým S tronikem

Výsledkem je o 0,3 s kratší zrychlení z klidu na 100 km/h a pochopitelně i nižší spotřeba v ustáleném cestovním tempu. LED světlomety dostaly novou „grafiku“ a nyní se dodávají sériově pro všechny verze R8. Lehce pozměněného tvaru lichoběžníkové masky Audi Single Frame a předního nárazníku si bez přímého srovnání asi nevšimnete.

Základ ovšem zůstává stejný: Hliníkový prostorový rám Audi Space Frame (samotný váží jen 210 kg!), uprostřed uložený motor a stálý pohon všech kol s viskózní spojkou vpředu a mechanickým samosvorným diferenciálem mezi zadními koly. Abychom dojmy ze svezení v modernizovaném Audi R8 zasadili do patřičného rámce, přizvali jsme si tradiční etalon kategorie: Porsche 911. Duel může začít.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vyzyvatel se představuje
  2. Soutěž krásy
  3. Motory a dynamika
  4. Okreska oznámí ortel
  5. Všední provoz, ceny
  6. Zúčtování a verdikt
  7. Technické údaje, velká fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků