Ducati Monster 1200 R je nejsilnější „naháč“ Ducati

V rámci slavnostního večera skupiny VW ve Frankfurtu došlo i na jednu neautomobilovou novinku. Italská značka Ducati představila nové provedení modelu Monster.
Seznam kapitol
  1. Ducati Monster 1200 R
  2. Ducati Monster 1200 R: Fotogalerie

Součástí impéria Volkswagen je od roku 2012 také Ducati, tradiční výrobce motocykků z italské Boloně. Jejím předsedou představenstva je Rupert Stadler, který zastává stejnou funkci u značky Audi – právě pod její křídla Ducati v rámci koncernu spadá. Proto Ducati nemohla chybět ani na frankfurtském večeru skupiny VW. Firma zde dnes večer odhalila nový Monster 1200 R, dosud nejvýkonnější Monster a zároveň nejvýkonnější „naháč“ v historii značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Monster 1200 R je dosud nejsilnějším Monsterem. Do Frankfurtu ho přijel představit Claudio Domenicali, nejvyšší výkonný šéf firmy Ducati. 

Chloubou Monsteru 1200 R je nový motor Testastretta DVT s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, představený poprvé v cestovním modelu Multistrada.

Motor dosahuje výkonu 118 kW (160 k) a díky elektronickému plynu nabízí přepínatelné mapy, jak jsme u Ducati zvyklí: Urban, Touring, Sport. 

Ve srovnání s Monsterem S, dosavadním vrcholem řady, má „erko“ také plně nastavitelný podvozek Öhlins a lehce upravený design, abyste si ho na ulici nespletli s levnějšími modely. Motorka se pyšní „suchou“ hmotností 180 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chloubou Monsteru 1200 R je 160koňový motor Testastretta 1198 cm3 z Multistrady

Řadu Monster dnes tvoří dva základní modely. Oba pohání vodou chlazený vidlicový dvouválec do L (s úhlem rozevření válců 90°), lišící se zdvihovým objemem – 821 nebo 1200 cm3. Slabší model je k mání v základním provedení a také jako Stripe s rozšířenou výbavou, dvanáctistovku jste dosud mohli pořídit ve třech variantách: Monster 1200, Monster 1200 S a Monster 1200 S Stripe. Dnes odhalený model bude stát nad nimi.

Původní Ducati Monster z roku 1993 patří k nejikoničtějším motocyklům 90. let.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků