Dubnová překvapení v ČR: skokanem je Dodge, Ford se trápí stále víc

Nejnovější čísla v registracích nových vozů, jak je zveřejnil Svaz dovozců automobilů ČR, nepřinášejí nijak dramatické údaje. Alespoň ne v celkových součtech. Trh poklesl meziročně o necelých 10 procent, bylo zaregistrováno 15 061 aut (16 589 v dubnu 2012).

A také velká pětka se nemění – první je Škoda, následuje Hyundai, Volkswagen, Ford a Peugeot.

Od šestého do desátého místa si pořadí prohazují Citroën, Kia, Renault a Toyota, z desítky oproti březnu vypadl Opel (z 8. na 15. místo).

Opět se tam ale objevila Dacia. Na vzestupu je Seat, který osciloval v prvním čtvrtletí od 14. do 17. pozice, v dubnu skončil 11.

Peugeot dýchá Fordu na zátylek

Kdo se noří hlouběji a hlouběji, to je Ford. Z premianta ještě nedávné minulosti se stal obrazně řečeno štvanec. Sice si ještě mezi nejlepšími drží čtvrtou příčku, ale na počty registrovaných aut (744 ks) se už velmi přiblížil pátému Peugeotu (667). Přitom zmiňovaných 744 vozů značky Ford je letošním maximem této značky.
Jenže v uplynulých letech míval v porovnání s Peugeotem v těchto tabulkách odstup ve stovkách kusů, tentokrát jen 77. Ve srovnání s dubnem 2012 přihlásily registry vozidel o 43 procent méně vozidel s oválným modrým logem.

S takzvaných velkých jmen je možná srovnatelný jen propad Chevroletu, který zaregistroval v dubnu 183 nových automobilů, což bylo o 42 procent méně než vloni. Jenže Chevrolet figuruje v dubnové oblibě až na vzdáleném 19. místě.

Pověsti o tom, že se Škoda začíná soustředit výrazně na asijský (převážně čínský) trh, dokládá její další pokles v porovnání s rokem 2012. V Česku si stále drží zlatou příčku, ale v porovnání s dubnem 2012 přišla o dalších 13 procent zákazníků. Druhý Hyundai si sice polepšil, ale o pouhých 0,7 procenta. Třetí VW klesl v registracích o necelé dvě desetinky.

Audi s BMW se daří, Infiniti tápe

U dražších vozů byla dubnová radost proměnlivá. Šampaňské se odpalovalo bezesporu u Audi (+10 procent), BMW (+7 procent, nebo Mercedes-Benzu (+18 procent). Zato Ferrari registrovalo o 67 procent méně aut, ale v absolutních číslech to znamená 6 aut vloni, 2 auta letos.

Na lepší časy stále čeká prémiové Infiniti. Vloni v dubnu se zaregistrovalo 12 aut, letos o 9 méně. Maserati se propadlo o 80 procent, Bentley o 60 procent, Jaguar o 87,5 procenta. Nulový zájem byl o Rolls-Royce a Aston Martin. Jeden nový vůz hlásí Lamborghini (vloni ve stejném období nic).

Japonské značky rostou pomalu, ale stále

Velký jásot určitě vládne po dubnových součtech u většiny hlavních japonských značek. Vloni zákazníky ztrácely, letos si měsíc co měsíc připisují stále víc nových vozů registrovaných na českých silnicích.

Honda poskočila proti dubnu 2012 dokonce o 34 procent, Mazda o 35 procent, Nissan o 6 procent, Subaru o bezmála 40 procent, Toyota o 14 procent. Jen Suzuki a Mitsubishi si pohoršily – o 13 a 10 procent.

Za skokana měsíce můžeme směle označit Dodge, ten si polepšil s dubnem 2012 o neuvěřitelných 400 procent – místo jednoho auta mu registrovali hned čtyři. O 130 procent víc registrací zaznamenala i Lancia. Ta má na dubnovém kontě 30 nových vozů, vloni to bylo jen 13.

Registrace v dubnu 2013

1.Škoda4526 ks
2.Hyundai1532 ks
3.Volkswagen1455 ks
4.Ford744 ks
5.Peugeot667 ks
6.Citroën631 ks
7.Kia627 ks
8.Renault521 ks
9.Toyota425 ks
10.Dacia378 ks


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků