DS3 má za sebou facelift. Nový je design, interiér a vrací se DS3 Racing

Citroën DS3 se představil v roce 2010, od té doby už bylo vyrobeno 390 000 exemplářů. Do důchodu se tento model ale ještě nechystá, takže musel přijít výraznější facelift. Ten změnil vzhled, upravil interiér a přinesl jednu zajímavou novinku. V nabídce se znovu objeví ostrá verze, která se bude jmenovat DS3 Performance.

Testy | Sportovní auta | Citroën

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Jak už určitě víte, značka DS se osamostatnila, takže i malá trojka si říká jednoduše DS3. Hlavní designová změna je proto jasná, na auto se nastěhovala kompletně nová přední část navazující na ostatní modely DS, na které už budete hledat logo Citroën marně. Nové jsou také zadní svítilny, disky a do nabídky byly přidány nové polepy střechy.

Hatchbacky | Premiéry | DS | Citroën

DS představuje facelift pro DS4 včetně varianty Crossback

Do interiéru se taktéž přidávaly nové barvy a lepší čalounění, z funkčních věcí stojí za zmínku přichod multimediálního systému se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a moderními funkcemi typu Apple CarPlay nebo MirrorLink. DS3 pak nabídne také systém nouzového brzdění Active City Braking, parkovací senzory, couvací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Omlazená DS3 se bude nabízet v kombinaci se třemi verzemi tříválce 1.2 PureTech, dvěma čtyřválci THP a dvojicí dieselů BlueHDi. Nejzajímavější je ovšem poslední novinka, která znamená návrat provedení DS3 Racing do nabídky. Nově se bude ostrý francouzský hatchback jmenovat DS3 Performance.

O pohon se stará šestnáctistovka THP s parametry 155 kW (211 k) a 300 Nm, která spolupracuje se šestistupňovým manuálem. Ten má zkrácené dráhy a aby bylo učiněno sportovnímu svezení za dost, budeme si moci pořídit na přední nápravu také samosvor. Performance má zároveň upravený podvozek. Snižovala se světlá výška (-15 mm) a rozšiřoval se rozchod kol o 26 mm vpředu a o 14 mm vzadu. Výkonnější jsou samozřejmě i brzdy.

Premiéry | DS

Nová DS5 dorazila na český trh. Už jí neříkejte Citroen

Jak je u Citroënu poslední dobou zvykem, technické informace jsou v tiskových zprávách zabaleny do bohatého povídání, nebo tam nejsou vůbec, což je bohužel případ dynamiky DS3 Performance. Na tyto údaje si musíme tedy ještě počkat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků