DS: nová automatická převodovka pro DS 3

Model DS 3 se od svého uvedení na trh na jaře 2010 stal ikonou, která okouzlila více než 330 000 zákazníků po celém světě. Značka DS, jež je věrná své strategii „neustálého vývoje“ svých produktů, dnes vybavuje model DS 3 zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou poslední generace pro ještě větší komfort, pohodu a plynulost řízení. Současně se díky ní snižují emise CO2 o 42 g/km, tj. o 28 %.

Pro značku DS, která se před několika měsíci stala prémiovou značkou skupiny PSA, jde obchodní úspěch a reakceschopnost ruku v ruce s neustálým zlepšováním. Proto se model DS 3 neustále obohacuje o technologické inovace nebo nové možnosti osobních úprav na míru. Po světlometech LED Vision v září 2014 nebo motoru THP 165 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou v listopadu 2014 přišla na řadu automatická šestistupňová převodovka!

Tato převodovka označovaná jako EAT6 je spojená s benzínovým tříválcovým motorem PureTech 110 s přeplňováním, který nabízí vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách. Jde o ideální spojení pro klidné či dynamické řízení podle nálady řidiče. Převodovka totiž poskytuje rychlejší a plynulejší řazení, pohodlnější řízení, větší reakceschopnost a akceleraci… a čísla, která hovoří sama za sebe: spotřeba ve smíšeném režimu je 4,7 l/100 km u hatchbacku a 4,9 l/100 km ve verzi Cabrio. Emise činí 108 g CO2/km v případě hatchbacku (tj. úspora 42 g/km čili 28 % oproti verzi VTi 120 s automatickou převodovkou) a 120 g/km ve verzi Cabrio.

Na prémiovém trhu B2, kde mezi rokem 2014 a začátkem roku 2015 stouplo v některých zemích používání automatických převodovek o 5 %, je tato nabídka pro DS 3 slibná a ještě více zesílí „fenomén DS 3“.

Převodovka EAT6 se na trh dostane v červnu u verzí DS 3 hatchback a Cabrio.

VÍCE INFORMACÍ O ŠESTISTUPŇOVÉ AUTOMATICKÉ PŘEVODOVCE EAT6

Převodovka EAT6 poslední generace nabízí:

  • rychlejší řazení (o 40 %) díky nové strategii synchronizovaného řízení motoru a převodovky (technologie Quick Shift a díky použití nového výkonnějšího počítače
  • příjemnější používání díky kompaktnímu hydrodynamickému měniči, vylepšené filtraci umožňující snížit otáčky motoru a díky zvýšení rozpětí převodových stupňů, výsledkem je zachování výkonu při rozjíždění a snížení otáček motoru při vyšší rychlosti,

·      nižší spotřebu, které bylo dosaženo díky snížení vnitřního tření automatické převodovky (optimalizace spojkových kotoučů, řízení průtoku olejového čerpadla v závislosti na zatížení motoru a olejové čerpadlo menších rozměrů díky přepracované koncepci hydraulického rozdělovače).

Ceníky Francie:

PureTech 110 S&S EAT6 So chic 22 000 €

PureTech 110 S&S EAT6 Sport chic 24 600 €

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků