DS: nová automatická převodovka pro DS 3

Model DS 3 se od svého uvedení na trh na jaře 2010 stal ikonou, která okouzlila více než 330 000 zákazníků po celém světě. Značka DS, jež je věrná své strategii „neustálého vývoje“ svých produktů, dnes vybavuje model DS 3 zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou poslední generace pro ještě větší komfort, pohodu a plynulost řízení. Současně se díky ní snižují emise CO2 o 42 g/km, tj. o 28 %.

Pro značku DS, která se před několika měsíci stala prémiovou značkou skupiny PSA, jde obchodní úspěch a reakceschopnost ruku v ruce s neustálým zlepšováním. Proto se model DS 3 neustále obohacuje o technologické inovace nebo nové možnosti osobních úprav na míru. Po světlometech LED Vision v září 2014 nebo motoru THP 165 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou v listopadu 2014 přišla na řadu automatická šestistupňová převodovka!

Tato převodovka označovaná jako EAT6 je spojená s benzínovým tříválcovým motorem PureTech 110 s přeplňováním, který nabízí vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách. Jde o ideální spojení pro klidné či dynamické řízení podle nálady řidiče. Převodovka totiž poskytuje rychlejší a plynulejší řazení, pohodlnější řízení, větší reakceschopnost a akceleraci… a čísla, která hovoří sama za sebe: spotřeba ve smíšeném režimu je 4,7 l/100 km u hatchbacku a 4,9 l/100 km ve verzi Cabrio. Emise činí 108 g CO2/km v případě hatchbacku (tj. úspora 42 g/km čili 28 % oproti verzi VTi 120 s automatickou převodovkou) a 120 g/km ve verzi Cabrio.

Na prémiovém trhu B2, kde mezi rokem 2014 a začátkem roku 2015 stouplo v některých zemích používání automatických převodovek o 5 %, je tato nabídka pro DS 3 slibná a ještě více zesílí „fenomén DS 3“.

Převodovka EAT6 se na trh dostane v červnu u verzí DS 3 hatchback a Cabrio.

VÍCE INFORMACÍ O ŠESTISTUPŇOVÉ AUTOMATICKÉ PŘEVODOVCE EAT6

Převodovka EAT6 poslední generace nabízí:

  • rychlejší řazení (o 40 %) díky nové strategii synchronizovaného řízení motoru a převodovky (technologie Quick Shift a díky použití nového výkonnějšího počítače
  • příjemnější používání díky kompaktnímu hydrodynamickému měniči, vylepšené filtraci umožňující snížit otáčky motoru a díky zvýšení rozpětí převodových stupňů, výsledkem je zachování výkonu při rozjíždění a snížení otáček motoru při vyšší rychlosti,

·      nižší spotřebu, které bylo dosaženo díky snížení vnitřního tření automatické převodovky (optimalizace spojkových kotoučů, řízení průtoku olejového čerpadla v závislosti na zatížení motoru a olejové čerpadlo menších rozměrů díky přepracované koncepci hydraulického rozdělovače).

Ceníky Francie:

PureTech 110 S&S EAT6 So chic 22 000 €

PureTech 110 S&S EAT6 Sport chic 24 600 €

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků