DS chce soupeřit s Audi, zbaví se jména Citroën

Citroën chce poslat značku DS do boje s Audi do roku 2020, ovšem k tomu bude potřeba víc než jen přesvědčování zákazníků pomocí rafinovaného marketingu. Od příštího roku se tak modely DS zbaví jména Citroën, aby si mohly budouvat image samostatné značky, něco jako třeba Infiniti u Nissanu.

Značka DS bude s Citroënem sdílet platformy, ale šéf automobilky Carlos Tavares přiznává, že ke splnění cílů bude potřeba změnit výrobní a konstrukční standardy. Pravděpodobně nejchoulostivějším místem, na které jsou cíloví zákazníci velmi citliví, bude kvalita zpracování.

SUV | Design | Premiéry | DS | Citroën

Citroën DS 6WR: první SUV míří bez pohonu 4x4 nejprve do Číny

Carlos Tavares magazínu Autocar řekl, že chce značka DS soupeřit se zavedenými prémiovými německými značkami především „francouzským způsobem života a francouzskou sofistikovaností“. Jednoho by tedy napadlo, že automobil DS bude dvakrát až třikrát do roka stávkovat a zákaznické centrum nebude v době oběda zvedat telefony. Tedy přesně to, co podle Tavarese „německé automobilky nabídnout nemohou“.

Testy | Sportovní auta | Citroën

Test: Citroën DS3 Racing - až příliš krásný

Ale teď vážně. Pokud nebude značka DS za každou cenu soupeřit v domnělé sportovnosti jako tři hlavní německé značky, bude to jedině dobře. V dalších letech se také dočkáme minimálně tři nových modelů. Přijde velký luxusní sedan cílený hlavně na Čínu, větší SUV a pak malé auto zaměřené proti Fiatu 500. Portfolio značky DS by tak mělo čítat minimálně šest vozů.

Luxusní divize DS si však prozatím neklade za cíl obrovské objemy prodejů. Hlavní prý bude přimět zákazníky připlácet a tím vydělávat na každém prodaném autě velké částky. Citroën bude vozy DS nabízet nejen v samostatných showroomech, ale také u vybraných dealerů spolu s běžnými Citroëny.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků