Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomalu ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za něj možná odpovídající náhradu, jenom pro ni musíte až do Brazílie.

Ford Troller T4 byl odhalen na autosalonu v jihoamerickém Sao Paulu a od rok starého konceptu T-R se skoro vůbec neliší. V Brazílii ho pro místní trh vyrábí firma Troller Veículos Especiais S/A, kterou Ford v roce 2007 koupil.

Poctivý pracovní off-road aby dneska jeden na trhu pohledal. Všechny modely jsou civilnější, jednodušší na řízení a spíše se přibližují běžným SUV. Vždyť i takový Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger funguje spíše jako schopné SUV s korbou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U nás si musíme nechat zajít chuť. Ale pokud si troufnete na individuální dovoz...

Na jednu stranu tahle použitelnost a civilizovanost na škodu rozhodně není, ale pokud vám jde o drsňácký charakter, ten pochromovaný rám a samolepky neudělají. Ještě že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tím bude také brzy konec.

Dokonce i Land Rover přiznal, že příští Defender bude civilnější a ne tak primitivní jako ten současný. Takže kam se blázni do pojízdných terénních žebřiňáků mají podívat? Řešení by pro mě mohl mít Ford, ale musíte kvůli němu až do Brazílie.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Troller T4 ale není, jak by název mohl napovídat, nějaký internetový vtípek. Je to seriózní off-road, který navíc vypadá docela cool. Vrazit na to v Severní Americe logo Ford a nápis Bronco, prodaly by se toho miliony.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 3,2 l, spojený s šestistupňovým manuálem, ale tisková zpráva v portugalštině se o výkonu či jiných parametrech nezmiňuje. Dočtete se, že Ford s Trollerem T4 najezdil během vývoje přes dvě stě tisíc kilometrů v tom nejdrsnějším brazilském terénu.

Naděje na dovoz do Evropy si nedělejte, protože tohle auto by v EU zřejmě nesplnilo jedinou normu ohledně bezpečnosti, emisí a zřejmě ani zahnutí banánu. Škoda, protože Troller T4 vypadá vážně zajímavě a určitě by byl i za atraktivní cenu.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků