Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomalu ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za něj možná odpovídající náhradu, jenom pro ni musíte až do Brazílie.

Ford Troller T4 byl odhalen na autosalonu v jihoamerickém Sao Paulu a od rok starého konceptu T-R se skoro vůbec neliší. V Brazílii ho pro místní trh vyrábí firma Troller Veículos Especiais S/A, kterou Ford v roce 2007 koupil.

Poctivý pracovní off-road aby dneska jeden na trhu pohledal. Všechny modely jsou civilnější, jednodušší na řízení a spíše se přibližují běžným SUV. Vždyť i takový Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger funguje spíše jako schopné SUV s korbou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U nás si musíme nechat zajít chuť. Ale pokud si troufnete na individuální dovoz...

Na jednu stranu tahle použitelnost a civilizovanost na škodu rozhodně není, ale pokud vám jde o drsňácký charakter, ten pochromovaný rám a samolepky neudělají. Ještě že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tím bude také brzy konec.

Dokonce i Land Rover přiznal, že příští Defender bude civilnější a ne tak primitivní jako ten současný. Takže kam se blázni do pojízdných terénních žebřiňáků mají podívat? Řešení by pro mě mohl mít Ford, ale musíte kvůli němu až do Brazílie.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Troller T4 ale není, jak by název mohl napovídat, nějaký internetový vtípek. Je to seriózní off-road, který navíc vypadá docela cool. Vrazit na to v Severní Americe logo Ford a nápis Bronco, prodaly by se toho miliony.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 3,2 l, spojený s šestistupňovým manuálem, ale tisková zpráva v portugalštině se o výkonu či jiných parametrech nezmiňuje. Dočtete se, že Ford s Trollerem T4 najezdil během vývoje přes dvě stě tisíc kilometrů v tom nejdrsnějším brazilském terénu.

Naděje na dovoz do Evropy si nedělejte, protože tohle auto by v EU zřejmě nesplnilo jedinou normu ohledně bezpečnosti, emisí a zřejmě ani zahnutí banánu. Škoda, protože Troller T4 vypadá vážně zajímavě a určitě by byl i za atraktivní cenu.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků