Drsný Ford Troller T4 není žádný internetový troll

Mrzí vás, že Land Rover pomalu ukončí výrobu ikonického off-roadu Defender? Ford má za něj možná odpovídající náhradu, jenom pro ni musíte až do Brazílie.

Ford Troller T4 byl odhalen na autosalonu v jihoamerickém Sao Paulu a od rok starého konceptu T-R se skoro vůbec neliší. V Brazílii ho pro místní trh vyrábí firma Troller Veículos Especiais S/A, kterou Ford v roce 2007 koupil.

Poctivý pracovní off-road aby dneska jeden na trhu pohledal. Všechny modely jsou civilnější, jednodušší na řízení a spíše se přibližují běžným SUV. Vždyť i takový Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger funguje spíše jako schopné SUV s korbou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U nás si musíme nechat zajít chuť. Ale pokud si troufnete na individuální dovoz...

Na jednu stranu tahle použitelnost a civilizovanost na škodu rozhodně není, ale pokud vám jde o drsňácký charakter, ten pochromovaný rám a samolepky neudělají. Ještě že je tu na výlety do bahna klasický Defender... Ale s tím bude také brzy konec.

Dokonce i Land Rover přiznal, že příští Defender bude civilnější a ne tak primitivní jako ten současný. Takže kam se blázni do pojízdných terénních žebřiňáků mají podívat? Řešení by pro mě mohl mít Ford, ale musíte kvůli němu až do Brazílie.

Testy | Land Rover | Off-roady

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Troller T4 ale není, jak by název mohl napovídat, nějaký internetový vtípek. Je to seriózní off-road, který navíc vypadá docela cool. Vrazit na to v Severní Americe logo Ford a nápis Bronco, prodaly by se toho miliony.

Pod kapotou pracuje turbodiesel o objemu 3,2 l, spojený s šestistupňovým manuálem, ale tisková zpráva v portugalštině se o výkonu či jiných parametrech nezmiňuje. Dočtete se, že Ford s Trollerem T4 najezdil během vývoje přes dvě stě tisíc kilometrů v tom nejdrsnějším brazilském terénu.

Naděje na dovoz do Evropy si nedělejte, protože tohle auto by v EU zřejmě nesplnilo jedinou normu ohledně bezpečnosti, emisí a zřejmě ani zahnutí banánu. Škoda, protože Troller T4 vypadá vážně zajímavě a určitě by byl i za atraktivní cenu.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků