Drobného faceliftu a nových motorů se dočkal i Mercedes-Benz SLK

Po Mercedesu třídy C se drobných změn pro rok 2015 dočkal i malý roadster Mercedes-Benz SLK. Facelift se ale netýká designu, nýbrž jen motorů a výbavy. Automobilka dokonce zveřejnila pouze jednu fotografii nového auta.

Pod kapotou zůstává naftový čtyřválec v modelu SLK 250 d, který má pořád výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 Nm. Stovku zvládne za 6,6 sekundy a spotřeba byla snížena o 0,4 l na 4,4 litru na 100 km.

Zajímavosti | Statistiky | Sportovní auta | Byznys | Mercedes-Benz | Porsche

Nejprodávanější sporťák v Evropě? Porsche 911 předběhlo Mercedes SLK

Základní motorizací bude nadále model SLK 200 s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 300 Nm. Z 0 na 100 km/h pak roadster SLK zrychlí za 6,9 sekundy a spotřebuje 5,7 l/100 km. Jako jediný model se v Německu vejde s cenou do 40 000 eur. Základní model má také v základu nový šestistupňový manuál.

Stejný motor má i silnější SLK 300, ve kterém nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 370 Nm. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 1,1 sekundy a spotřeba pohoršila jen o jednu desetinu litru. SLK 300 a také SLK 250 d mají v základu novou devítistupňovou automatickou převodovku.

Testy | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Mercedes-Benz | Kabriolety

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha  

V nabídce zůstává i atmosférický šestiválec 3,5 l v modelu SLK 350 o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 370 Nm. Roadster s šestiválcem zrychlí na stovku za 5,6 s. Nejrychlejší je pak verze SLK 55 AMG, která má stále dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,4 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 540 Nm se systémem vypínání válců. Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá jen 4,6 sekundy.

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků