Drobného faceliftu a nových motorů se dočkal i Mercedes-Benz SLK

Po Mercedesu třídy C se drobných změn pro rok 2015 dočkal i malý roadster Mercedes-Benz SLK. Facelift se ale netýká designu, nýbrž jen motorů a výbavy. Automobilka dokonce zveřejnila pouze jednu fotografii nového auta.

Pod kapotou zůstává naftový čtyřválec v modelu SLK 250 d, který má pořád výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 Nm. Stovku zvládne za 6,6 sekundy a spotřeba byla snížena o 0,4 l na 4,4 litru na 100 km.

Zajímavosti | Sportovní auta | Statistiky | Byznys | Mercedes-Benz | Porsche

Nejprodávanější sporťák v Evropě? Porsche 911 předběhlo Mercedes SLK

Základní motorizací bude nadále model SLK 200 s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 300 Nm. Z 0 na 100 km/h pak roadster SLK zrychlí za 6,9 sekundy a spotřebuje 5,7 l/100 km. Jako jediný model se v Německu vejde s cenou do 40 000 eur. Základní model má také v základu nový šestistupňový manuál.

Stejný motor má i silnější SLK 300, ve kterém nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 370 Nm. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 1,1 sekundy a spotřeba pohoršila jen o jednu desetinu litru. SLK 300 a také SLK 250 d mají v základu novou devítistupňovou automatickou převodovku.

Testy | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha  

V nabídce zůstává i atmosférický šestiválec 3,5 l v modelu SLK 350 o výkonu 225 kW (306 k) a točivém momentu 370 Nm. Roadster s šestiválcem zrychlí na stovku za 5,6 s. Nejrychlejší je pak verze SLK 55 AMG, která má stále dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,4 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 540 Nm se systémem vypínání válců. Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá jen 4,6 sekundy.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků