Drahý benzin v Německu dráždí politiky

Německá automobilová obec je zase na nohou. Po tahanicích o biopalivo E10 a nápadu Evropské komise zdražit naftu mají Němci další téma: ceny pohonných hmot. Nová průměrná cena benzinu se týden před Velikonocemi vyšplhala na 1,59 eura za litr, diesel se dostal na 1,47.
 
„Jsme opět na rekordní úrovni z léta 2008,“ konstatovala mluvčí Svazu fosilních paliv Karin Retzlaffová. Na zdražování tlačí podle ní rostoucí cena ropy. Cenová hladina rozčilila ministra hospodářství Rainera Brüderleho (FDP). „Nabídka a poptávka musí být v rovnováze. Nic jiného neplatí, ani žádný kalendář svátků,“ uvedl pro deník Welt am Sonntag.

Na tahu je antimonopolní úřad, který předloží příští měsíc analýzu trhu s pohonnými hmotami. Od ní si Brüderle slibuje důkladnější pohled do zákulisí tvorby cen. Ihned poté chce vláda začít diskutovat o možných opatřeních. „Cenové úmluvy mezi provozovateli čerpacích stanic ale půjdou těžko dokázat,“ připomíná soutěžní dohled.

Tankujte v neděli!

Automobilový klub ADAC doporučil mezitím šoférům tankovat v neděli. Rozdíl mezi pátečním a nedělním benzinem dělá skoro čtyři centy.

ADAC se zároveň nelíbí, že stát motoristy obírá, aniž by jim vracel část jejich peněz. Z 53 vybraných miliard eur na spotřební dani jde pouze minimum do budování dopravní infrastruktury. Značný díl, zhruba 16 miliard eur, putuje na výplaty státních důchodů. „Místo úvah o zdražení nafty by se měli politici zabývat kompenzacemi v podobě vyšších náhrad za cestování do zaměstnání či o nižší ekologické dani,“ říká prezident svazu Peter Mayer.

Řidiči v Německu musí navíc počítat se stále větším počtem omezení. Jedním z nich je vjezd do center měst, povolený pouze po koupi speciálního dokladu o nízkých emisích. Finanční přínos toho opatření je větší než ekologický. Ze strachu, že jim biopohon E10 poškodí motor, berou si mnozí Němci raději dražší benzin Super-Plus.

Co den v roce, to jedno euro

Spolková republika, jež má elektronické mýtné pro nákladní auta, uvažuje o poplatku pro osobní auta. Ministr dopravy Peter Ramsauer (CSU) mluví o vícero možnostech. Krajní z nich je o tom, že odpadne daň z registrace a držení vozidla. V takovém případě by mýtné vyšlo na 365 eur za rok. Nejlevnější roční známka by stála 80 eur.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků