Drahý benzin v Německu dráždí politiky

Německá automobilová obec je zase na nohou. Po tahanicích o biopalivo E10 a nápadu Evropské komise zdražit naftu mají Němci další téma: ceny pohonných hmot. Nová průměrná cena benzinu se týden před Velikonocemi vyšplhala na 1,59 eura za litr, diesel se dostal na 1,47.
 
„Jsme opět na rekordní úrovni z léta 2008,“ konstatovala mluvčí Svazu fosilních paliv Karin Retzlaffová. Na zdražování tlačí podle ní rostoucí cena ropy. Cenová hladina rozčilila ministra hospodářství Rainera Brüderleho (FDP). „Nabídka a poptávka musí být v rovnováze. Nic jiného neplatí, ani žádný kalendář svátků,“ uvedl pro deník Welt am Sonntag.

Na tahu je antimonopolní úřad, který předloží příští měsíc analýzu trhu s pohonnými hmotami. Od ní si Brüderle slibuje důkladnější pohled do zákulisí tvorby cen. Ihned poté chce vláda začít diskutovat o možných opatřeních. „Cenové úmluvy mezi provozovateli čerpacích stanic ale půjdou těžko dokázat,“ připomíná soutěžní dohled.

Tankujte v neděli!

Automobilový klub ADAC doporučil mezitím šoférům tankovat v neděli. Rozdíl mezi pátečním a nedělním benzinem dělá skoro čtyři centy.

ADAC se zároveň nelíbí, že stát motoristy obírá, aniž by jim vracel část jejich peněz. Z 53 vybraných miliard eur na spotřební dani jde pouze minimum do budování dopravní infrastruktury. Značný díl, zhruba 16 miliard eur, putuje na výplaty státních důchodů. „Místo úvah o zdražení nafty by se měli politici zabývat kompenzacemi v podobě vyšších náhrad za cestování do zaměstnání či o nižší ekologické dani,“ říká prezident svazu Peter Mayer.

Řidiči v Německu musí navíc počítat se stále větším počtem omezení. Jedním z nich je vjezd do center měst, povolený pouze po koupi speciálního dokladu o nízkých emisích. Finanční přínos toho opatření je větší než ekologický. Ze strachu, že jim biopohon E10 poškodí motor, berou si mnozí Němci raději dražší benzin Super-Plus.

Co den v roce, to jedno euro

Spolková republika, jež má elektronické mýtné pro nákladní auta, uvažuje o poplatku pro osobní auta. Ministr dopravy Peter Ramsauer (CSU) mluví o vícero možnostech. Krajní z nich je o tom, že odpadne daň z registrace a držení vozidla. V takovém případě by mýtné vyšlo na 365 eur za rok. Nejlevnější roční známka by stála 80 eur.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků