Drahý benzin nahrává růstu obliby biopaliva E85

Kvůli drahé naftě a benzinu roste mezi motoristy zájem o vozidla poháněná levnějšími biopalivy. Loni se prodalo 345 nových vozidel na biopalivo E85, o rok dříve to bylo jen 32 těchto vozů. Růst prodeje takzvaných Flexi Fuel Vehicles (FFV) na alternativní palivo by měl pokračovat i letos, uvedli zástupci Českého sdružení pro biomasu CZ Biom.

Biopaliva jsou levnější, protože jsou kvůli nižší produkci emisí osvobozena od spotřební daně. Jeden litr biopaliva E85 je o osm až deset korun levnější než klasický benzin. Aktuální průměrná cena paliva E85 činí 26,50 koruny za litr.

Palivo E85 je směs skládající se z 85 procent bioetanolu a 15 procent Naturalu 95. Automobily na biopaliva nabízí již například Ford, Škoda, Renault, Dacia či Volvo. Na biopaliva je možné také přestavět běžné vozy.

„V současnosti nabízí přestavby kolem deseti firem a cena se pohybuje mezi třemi až deseti tisíci. Množství realizovaných přestaveb by se nyní dalo hodnotit v řádech stovek a poptávka stále roste,“ uvedl Ludvík Drápela ze společnosti Biopowers, která se specializuje na přestavby na FFV vozy.

Jiří Trnka z CZ Biom očekává, že se prodej vozidel na biopaliva letos zvýší na 600 až 800. Celkem v Česku nyní podle něj jezdí na E85 zhruba dva tisíce vozů. 

10 korun na litru.

Až o tolik je levnější biopalivo E85 oproti daní zatíženému benzinu. Část odborníků ale upozorňuje na vyšší spotřebu o deset až 30 procent.


Marek Trešl z automobilky Ford ale upozornil, že u vozů FFV je vyšší spotřeba paliva o deset až 30 procent proti běžnému benzinu. Komplikace mohou také nastat při technické kontrole auta přestavěného na FFV, neboť na palivo E85 není homologováno.

Palivo E85 lze v Česku v současnosti natankovat u zhruba 180 čerpacích stanic. To je podle zástupců CZ Biom zatím málo v poměru k celkovému počtu zhruba 3700 veřejných pump.

Zdroj: E15.cz 

Foto: profimedia.cz
 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků