„Doživotní záruka” Opelu zřejmě nebude doživotní, tedy alespoň v Německu

Teprve nedávno jsme vás informovali o „doživotní záruce”, kterou Opel od srpna nabízí zákazníkům v Německu a Velké Británii. Jenže neuběhly ani dva týdny a situace se začíná měnit. Ne že by si snad Opel svou nabídku rozmyslel, německým zákazníkům ale zřejmě brzy nebude říkat, že ke svým vozům poskytuje doživotní záruku.

Důvod je prostý. Německá Wettbewerbszentrale, tedy jakási instituce, která se zabývá ochranou před nekorektním konkurenčním bojem, totiž kritizovala snahu Opelu novou záruku jako „doživotní” označovat a hrozí právními kroky, které by mu v tom měly zamezit.

Na jednu stranu je to pochopitelný krok. Záruka Opelu omezená maximálním nájezdem, vztahující se jen na vybrané části vozu a podmíněná pravidelnou údržbou ve stanoveném rozsahu má k ryzí doživotní záruce opravdu daleko. Na druhou stranu ale jistě není pro žádného zákazníka problémem zjistit si konkrétní podmínky a své kupní rozhodnutí založit na nich, nikoli na pouhém názvu. Však které obchodní označení či marketingová proklamace říká úplnou pravdu?

Wettbewerbszentrale přesto chce, aby Opel označení záruky změnil a dále ji jako doživotní nepropagoval, jinak jej k tomu chce donutit. Automobilka na tuto výzvu zatím reagovala pouze jednoduchým prohlášením v tom smyslu, že se věcí bude zabývat a vydá podrobnější reakci ve stanoveném termínu. Neopoměla přitom dodat, že její kampaň má u zákazníků obrovskou odezvu. Nevíme ale, jestli zrovna toto prohlášení je v kontextu s výše uvedeným šťasné, právě pozitivní odezva zákazníků na nepřesně označenou výhodu je to, co kritikům doživotní záruky Opelu leží v žaludku.

Uvidíme, jak se věc bude dále vyvíjet, předpokládáme však, že automobilka bude muset svou nabídku přehodnotit. Pokud by Opel musel přestat používat ono atraktivní označení, nemá pro něj valný smysl takovou záruku dále nabízet. Bez marketingového efektu by celá akce byla zřejmě ztrátová...

Klepněte pro větší obrázek
Situace kolem doživotní záruky Opelu začíná být zamotaná jako její logo...
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků