Dotace na elektroauta se chystají i v ČR. Zlákaly by vás ke koupi?

63 komentářů

oh.c!
14. listopadu • 7:35

A je to tu, stát alias kamarád :-( - heslo dne zní: "Stát zvažuje, že zdaní větší auta. Aby měl na dotace pro elektromobily".

bzzz
1. listopadu • 10:20

Jo jo, pojdme si VSICHNI pro dotaci a vymenme nase auta za elektromobily. Jen kdo a kde a z ceho bude vyrabet elektrinu? Co na to nase rozvodna sit? A jak bude vypadat nas kabelovy svet? A co za par let se vsemi temi bateriemi, kdyz je tolik hysterie kolem slusne zvladnuteho ukladani radioaktivniho odpadu a planetu zasirame denne tunama toxickych a nebezpecnych latek? Hlavne ze se chvili budem tvarit zelene...

oh.c!
31. října • 8:28

Ne, nezlákalo. Tyto dotace (a jim podobné - "kotlíkovné"; příspěvky na stavební spoření atp.), považuji za neetické, jedná se o korupci "voličů". Ať mi stát nechá více z daní, které musím odvádět, a já si rozhodnu, co je pro mě dobré. Připadá mi, že tu mají všichni "stát" za hodného kamaráda. Ale tak to není, obzvláště v ČR. Bohužel stále platí, že kdo nekrade okrádá rodinu. Platí to napříč společností a v naší zemičce je to norma. Jak to asi bude vypadat, když budeme krást všichni,...
P.S. Pro nadšené příjemce dotací mám dotaz: Už se připravujete na návštěvy "úředníků" kontrolující vaše domy na základě udání (fuj, oznámení), že topíte něčím špatným? Samozřejmě, vzorní občané tyto přece kontroly uvítají, nadělají nic špatného, že :-(.

Nikolas
30. října • 18:26

Rozhodně. Tesla je snové auto. Nejen vzhledem, ale zejména tím, kam ten segment posunuje. Smradlavá auta se musejí stát přežitkem. Už dnes jsou dinosaury a je důsledkem jen hamižnosti autopůmyslníků, že udržují v chodu spalovací pohony.

ixb1
2. listopadu • 10:31

Nojo Tesla je u nás hodně smradlavý auto jezdící na hnědé uhlí.

eLzyx
30. října • 11:56

pokud by stála otázka "koupil byste si elektroauto, kdybyste na něj měl?", tak odpovím ano.
Ale protože na něj nemám a ani dotace mi cenovou dostupnost nijak nepřiblíží, tak bohužel ...

Vana666
30. října • 6:27

Proletěl jsem zběžně celou diskuzi a odpověď na otázku jestli by někoho zlákaly dotace na nákup elektromobilu jsem nezahlíd ani jednu. Takže odpovím za sebe - mě by zlákaly, ovšem vzhledem k cenám současných elektroaut a jejich (ne)schopnostem by ta dotace musela být nejmíň 70 %. Jinak bych do toho stejně nešel

xXx
30. října • 2:19

prasárna rudokremelkého zmetka na mnisterstvu (člen KSČ, vystudovaný v Moskvě), je smutné, že taková verbež nechodí kanálama

Ondrej Lipa
29. října • 19:01

Podle meho nazoru, je potreba nejdriv prozkoumat ty staty kde tento system dotaci jiz funguje a dal to aplikovat na lokalni podminky.
Uplne prot dotacim bych nebyl. A tem co nechteji dotovat nakupy luxusnich aut bohatym - uvedomujete si ze za normalnich okolnosti clovek s vyssim prijmem take plati vyssi dan? Normalni okolnost znamena ze pokud dane plati dle soucasnych zakonu...

runner42
29. října • 17:55

Být politikem, raději držím hubu a vybírám si nějaká nekonfliktní témata.
Tahle společnost včetně vysloveně proevropsky smýšlejících lidí má už po krk socioekonomických experimentů EU socialistů.

Potooczech
29. října • 17:08

Dotace z daní všech přispěje pár stovkám majetných lidí, aby si pořídili Teslu levněji. Úžasné. Který "inteligent" z ministerstva potřebuje nové auto zadotované z našich daní?

Jig
29. října • 16:05

Jsem zcela proti dotacím. Neřeší to vůbec nic. Naopak. Max. mohou udělat nějakou úlevu na dani, ale v žádném případě ne dotovat. Proč dotovat něco co není samo o sobě životaschopné? (tady si trošku nabíhám, tak raději avizuji, že zde konkrétně myslím automobilový průmysl) Nyní jsou první vlny technologie, která je drahá a nelze nasadit masově. Raději než investice v tomto případě do spotřeby mi přijde smysluplnější investovat do vývoje na zlevnění takovýchto technologií. V opačném případě je to jen plývtání zdroji (finance, suroviny).Pro zajímavost, včera jsem byl na TEDx. Byla tam přednáška o tom, že 30-40% zemědělské produkce se vyhazuje ještě než se to dostane do obchodů. A to pouze z estetických důvodů např. jablkko je menší než-li norma, či není stejně barevné po celé ploše, mrkev je křivá apod. Tedy 30-40% všeho co se vypěstuje velkokapacitně se vyhazuje / zaorává. Část co se neprodá v obchodech se opět vyhazuje. A konečný zákazník ne vždy spotřebuje vše co koupí a část vyhazuje. ... proč to píšu? Protože je to krásná ukázka hospodaření obecně a to i s dotacemi, které zemědělci mají. Tedy dotovat spotřebu? Ani omylem!Na druhé straně byl kluk, z firmy, která umí udělat z kejdy (jakýkoliv odpad nejen od prasat) dvě suroviny - velmi výhřevné pelety a pitnou vodu. Tohle jsou věci, které by se měli dotovat. Výzkum a vývoj (ač se mnohdy ukáže, že se jedná o slepou uličku, přesto tady mi to dává mnohem větší smysl). Ne tedy že bych toužil pít takovou vodu - ač jí tam měli na ochutnání včetně certifikace z laboratoře. Nicméně pro další zpracování (např. hned ve velkovepříně to použít jako pitnou vodu či pro omývání pro zvířata) je to skvělá ukázka recyklace

mpolan
29. října • 20:34

K té tvé zajímavosti: kdo za to může?
Ano, ukažme si prstem, na člověka. Na toho obyčejného člověka, který jde do obchoďáku nakupovat a malé jablko, pokřivenou papriku či mírně nadřevnatělou okurku nechá být... To není ukázka hospodaření, ale lidské hloupé povahy.

eLzyx
30. října • 11:52

od toho jsou jakosti.
Je to jablko větší jak 6,5cm v průměru? Je rovnoměrně barevné? I. jakost.
Je to jablko menší než 6,5cm? Má fleky? II. jakost
Má to jablko vývojové vady, nebo je trochu seschlé? III. jakost
A od toho by měla být odvozená cena. I. jakost 100%, II. jakost 60-80%, III. jakost 30-50%

Fantomas
30. října • 12:03

To je teorie. V reálu obchodníci přišli na to, že když dvojku a trojku vyhodí, tak budou moct jedničku prodávat za dvojnásobek, tím vydělají víc a budou s tím mít polovinu práce. Říkají tomu optimalizace nákladů.

Jig
29. října • 23:32

Ale vsak tohle nerozporuji. Ani nerikam ze to ma jednoduche reseni. Poukazuji pouze na "smysluplnost" dotaci v tomto pripade. Kde se dotuje naprosta neefektivita. Me to neprijde normalni. Ale verim, ze mnohym ano.

Fantomas
29. října • 17:10

"Jsem zcela proti dotacím... ale výroba vody z hnoje by se dotovat měla."
Tak to je zatím to nejkomičtější, co jsem tady četl :-)

Jig
29. října • 19:26

Az se dosmejes, tak ti treba dojde, ze i v tomhle pripade nemam vubec na mysli dotace do spotreby resp provozu, ale opet jen a pouze do vyvoje. Protoze tim, ze to demostrovali na prasatech, ukazali ze to funguje na vse. Zminovana kejda oproti jinemu znecisteni nesedimentuje a nelze filtrovat konvencnim zpusobem. (Cituji z prednasky)A rozhodne mi prijde smysluplnejsi dotovat vyzkum umoznujici vyvinout technologii recyklace vody i treba z hnoje (zvlaste kdyz lidi pribyva a vodnich zdroju ubyva). Nezli dotovat nakupy soucasnych jakoby ekologickych elektrickych aut pro velmi uzky okruh lidi.

mpolan
29. října • 20:30

Jenže s aktuální dotací na elektroauta zároveň také podpoří rozšíření sítě nabíjecích stanic. A s tím půjdou ruku v ruce zase další elektroauta, i třeba menší. A více stanic... a více aut... atd...
Princip je stejný jako u té tvé kejdy.

LOL
31. října • 9:29

Dotace do e-kár jsou totálně neekologické. Kromě křivení trhu tu máme ještě dotace na soláry, dotace na levnou elektřinu, a výsledkem je ČEZko s vydolovanými severními Čechami a tunami popílku. O ekozátěži z akumulátorů, které jsem tu několikrát zmínil (a které všichni ekofašouni okázale ignorují) ani nemluvě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RoCeS
1. listopadu • 22:28

Sice trochu nechápu jak by dotace měla být totálně neekologická, ale souhlasím, že to v téhle formě pokřiví trh. Myslím, že dotace nejsou na místě, pobídky ve formě nižších daní či jinou formou by byly vhodnější. O dotacích na levnější elektřinu jsem zatím neslyšel/nečetl, dodejte informace, když tak se rád přiučím. Vy osobně máte nějaký problem s ČEZem? Nebo se jedná jen o takový výkřik do tmy? Víte o tom, že celý jihomoravský a jihočeský kraj což je cca 1/3 českého trhu obsluhuje jako distributor E-ON ?? Víte kdo je ředitel, kolik bere plat či jeké má odměny?? Kam tečou zisky?? Než začnete zarputile vykřikovat o hnusném monopolu, zlodějích a dalších nepravostech páchaných ČEZem, víte kdo je většinovým akcionářem, kdo určuje směr a stojí u kormidla??
Ekozátěž je zajímavé téma, spousta věcí se dnes dá recyklovat, a u elektro zboží platíme recyklační poplatek. Jen je potřeba toho využít. Je fakt, že v obchodě dost zírali, když jsem jim tam vyložil startou lednici a odvezl si novou :-D , ale což já to zaplatil ono se musí postarat.. Nevidím důvod proč by to nemělo fungovat s bateriemi elektromobilů..

Jig
29. října • 23:28

Ano mas pravdu, clanek je plny toho jak se bude dotovat infrastrusktura :)
Prijde mi to stejne jako se solarnim boomem... Kde se za velke miliardy dotoval nakup drahych a mene efektivnich panelu, nez jsou dostupne nyni. Velice efektivni, opravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
31. října • 11:45

Tam nešlo o dotování nákupu, tam je zajímavý provoz, který naší papaláši schválili. Osobně jsem vyslechl rozhovor jednoho majitele firmy, která mimo jiné provádí i servis plynových kotlů, který naprosto otevřeně do telefonu říkal, že je potřeba se na všechno vykašlat, neboť nejdůležitější je stihnout termín zprovoznění jeho solární elektrárny. Myslím, že tím dal jasně najevo, o jaký kšeft tady šlo a komu od této doby sypeme peníze do kapes.

Fantomas
29. října • 19:44

Blábolíš. Jsi zásadně proti dotacím a vzápětí chceš dotovat něco jiného. Vidíš ten rozpor? Tohle jsou ty tvoje zásady?

Jig
29. října • 20:05

Omg, nechces videt podstatu. Jsem proti dotacim, nicmene kdyz uz neco dotovat tak smysluplne a ne to co se deje vsude kolem nas. Vybrane penize od nas vsech se pak vyhazuji bezucelne. To co jsem zminoval byl priklad, ktery je mimochodem zivotaschopny i bez dotace. Nicmene pokud je spolecenska / politicka poptavka po subvenci a podpore, RnD ma smysl.
To ze jsem to neobratne vyjadril je vec jina.

Shimi
29. října • 14:56

Nezlákaly, protože elektronesmysl zatím neumí uspokojit mé potřeby. Co tam máte dál? Jo dotace. Tak k těm se raději vyjadřovat nebudu, praskla by mi žilka a kdo by potom na ty příchozí čmoudy dělal. B-]

čert
29. října • 14:55

Pochybuji, že někdo z těch, kdo dosáhnou na dotaci, jezdí s tak starým autem, že by jeho sešrotování mělo nějaký ekologický přínos.

Art Vandelay
29. října • 14:26

Vseobecne proti dotaciam som aj ja. Je smiesne, ze napriklad CZ, SK, PL a HU sa vecne priedbiehaju o nejaku investiciu, ktora ajtak ostane v regione. SK je tu vinna asi najviac, tak ale politika a populizmus. Dotacie kde nejaky podnikatel/firma je zvyhodnovany na ukor druheho su nespravne. Stat by mal investovat do infrastruktury, vzdelania, vymozitelnosti prava, zdravotnictva atd. Ja si ale osobne myslim ze cisty vzduch a nezavislost od krajin ktore zneuzivaju nasu zavislost na ich nerastnych surovinach su zalezitosti ktore su hodne statnej pomoci, lebo robia nase krajiny cistejsie (zdravsie) a nezavislejsie.

Nornik
29. října • 14:22

Me tedy od nakupu CNG auta odrazuje slaba nabidka modelu a nevyhovujici konfigurace vozu. Octavka nema automat, CNG Passat jeste neni na trhu ...Zas takovej fanda do CNG ekologie nejsem, abych delal kompromisy na stranu komfortu.

Art Vandelay
29. října • 14:10

Ta vasa vecna odvolavka na clanok Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemstvíLomborg je znamy klamar, skuste pogooglovat, nema ziadnu kredibilitu, ten clanok by ste mali odstranit.

Ales Beseda
29. října • 13:00

Já si na rozdíl od místní většiny myslím, že kapitalismus má být regulován. Neregulovaný kapitalismus definuji jako kapitalismus 18. století a o takový by už určitě nikdo z nás nestál.
Informace, že i český stát uvažuje o finančních pobídkách ve prospěch elektromobility mě překvapila, a to příjemně. Jak už jsem zde v komentářích spekuloval v minulosti, za deset let si nikdo soudný auto se spalovacím motorem nekoupí. Rovněž jsem zde spekuloval, že velcí výrobci aut zaznamenají velké finanční ztráty, pokud se trendu elektromobility nepřizpůsobí. No a jeden z nejméně přizpůsobivých výrobců během několika týdnů po mé spekulaci zaznamenává těžké ztráty díky „dieselgate“...
Nebýt regulací kapitalismu, možná bychom dnes nevyšli na ulici bez roušky, nebo hůře bez plynové masky. Japonci by mohli vyprávět.
Ano, rád bych využil dotace na nákup elektromobilu, pokud by tím jeho pořizovací cena dosáhla k půl milionu korun, nebo snad i níže. A klidně bych si koupil Nissan Leaf s dojezdem 250 km, což může být za pár let i 350. Protože elektrické auto nerovná se automaticky Tesla model S.

puk123
29. října • 13:56

Ano, některé regulace taky hodnotím kladně, například nredávno zrušené limity těžby hnědého uhlí. Pak by stát nemusel ČEZu vytvářet uměle poptávku po přebytečné elektřině.

Fantomas
29. října • 13:19

O regulacích lidem říkat nesmíš, to pak mají pocit, že jim někdo něco bere. Ale svému zahraničnímu zaměstnavateli jdou vydělávat rádi a ochotně a klidně i o víkendu :-)

Ales Beseda
29. října • 13:25

Ano, neregulovaný kapitalismus rovná se Tesco s 24 hodinovou otvírací dobou, ponižujícími platy a plenkami pro pokladní, protože na záchod se chodí, až když to sadistický poskok pana kapitalisty povolí. Chceš založit odbory? Máš padáka! Zastaneš se slabších, nebo chceš dýchat čistý vzduch? Jsi komunista!

Art Vandelay
29. října • 14:06

Pan Beseda, nepletiete si pojmy s dojmamy. Praca v Tescu nie je ponizujuca, platia tam pravidla, ludia dostanu zaplatene nacas, vzdy mozu odist k lepsiemu. Niekto pracuje rad cez vikend alebo v noci, a ked chce niekto nakupovat v nedelu, tak ho nechajte nakupovat v nedelu, vas sa to absolutne netyka, mozte ist do lesa na huby a mat pokoj od nakupnych centier.

LOL
31. října • 9:23

To je pěkná teorie. Jenže ta realita je úplně jiná. V Tescu apod. dnes pracují nekvalifikovaní lidi a lidi se špatným vzděláním. V dnešní době už moc míst, kde by takové lidi chtěli, už není, protože vše je dnes mechanizováno (ano, dokonce i zemědělství) anebo už rovnou automatizováno. Takže dnes je tu relativně velká množina občanů, kteří marně hledají práci, protože buď nemají na víc než sedět u kasy, nebo vystudovali kunsthistorii nebo management čehokoli. A zaměstnavatelé to moc dobře vědí, a proto mohou nabízet sockám plat pokladní za 13 hrubého, zakazovat jim chodit na WC, fixlovat přesčasy a svátky a vůbec s nimi jednat jako s roboty. Protože přetlak nabídky pracovníků na tyto pozice je obrovský.Jen mě docela zaráží, že ty, jako velký příznivec dotací do elektrokár (a podobných zkurvenin) jsi jinak takový vyznavač ur-kapitalismu 19. století.

mpolan
29. října • 20:31

Práce v Tesku není ponižující právě jen a pouze díky těm regulacím a usměrnění jinak bezbřehého kapitalismu, který tu po 90. roce začal fungovat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sir CHerokee
29. října • 23:23

Ajajaj tady je asi lekce z marxismu-leninismu. Přitom při dnešní konkurenci a poměrně velkým možnostem zaměstnání právě i ten trh upravuje pracovní podmínky a platy... Z krajně levicové sociální propagandy, publikované na Novinkách je mi akorát zle. Máme tak sociální systém, že kdo nepracuje je na tom pomalu lépe než ten kdo maká. Cygáni, co znají jen svá práva (nikoliv povinnosti), si žijí jak prasata v žitě. A kvůli tomu máme jedny z nejvyšších daní v Evropě a i přestože HDP roste tak se zadlužujeme. Doufám, že brzy lidem dojde s levicí trpělivost a dáme si, jak říkají komouši trošku "bezbřehého" :-)))) kapitalismu.

Fantomas
30. října • 10:14

Já se domnívám, že sociální udržitelnost je v podstatě něco jako pud sebezáchovy kapitalismu. Dnes je výkonnost systému už tak velká, že si pomocí přerozdělování a dorovnávání sociálních rozdílů kapitalistický systém udržuje svoji funkčnost, sám sebe tím drží při životě. Bez této berličky by se zhroutil a rozsypal a výsledek by byl katastrofální a to by dopadlo i na ty, kteří se cítí nahoře, či "za vodou". Tohle velmi dobře vědí jak oni, tak politici a nikdo se neodváží na tom něco měnit, protože by si tím podřezával větev sám pod sebou.
V dnešní době bezbřehý kapitalismus už není možný, sám sebe by ihned zahubil. Takže ho očekáváš marně. Možné jsou maximálně nějaké drobné díčí úpravy, nebo změny.

Fantomas
30. října • 10:26

Nedorozumění vzniká v tom, že si tyhle snahy lidé vysvětlují jako socialismus (na první pohled to opravdu socialismus trochu připomíná), ale nic takového to samozřejmě není. Je to stále jen hra o moc a o peníze, snaha o udržení stávajícího systému.

Roman1
29. října • 12:21

Já zásadně nesouhlasím s jakýmikoli dotacemi. Ať už se jedná o auta, fotovoltaické elektrárny, zateplování domů či pořizování nízkoenergetických topných systémů atp. Vše pouze pokřiví realitu a zvýhodní jedny, na úkor druhých. Veškeré dotace jsou svinstvo.

Fantomas
29. října • 12:40

Ale vždyť to je přece základní princip kapitalismu - jedni svou prací vydělávají na druhé. Z práce jedné skupiny má výhody druhá.
Chtěli jste kapitalismus, máte ho. Tak co si pořád všichni stěžujete.

Roman1
29. října • 13:01

To si trochu pleteš režimy - za socialismu existoval systém přerozdělování, kapitalismus by měl fungovat jinak. Alespoň to tak dříve bylo. Dnes se bohužel z kapitalismu stává pomalu socialismus. Takto jsme to ale nechtěli, alespoň já tedy rozhodně ne.

Fantomas
29. října • 13:09

To si pleteš ty. Tohle nemá se socialismem nic společného, je to jen přesun peněz zezdola nahoru. Jen jsme si ještě nezvykli (a nepochopili), že i stát začal vystupovat jako kapitalista.

Mirek
29. října • 21:10

Tak to se tedy pleteš. Jestli náš stát začal vystupovat jako kapitalista, tak mi zkus vysvětlit tu záhadu veškerých možných kamarádíčků, kteří si přihrávají státní kšefty a sami sobě upravují platy...., zkrátka se chovají jako za socialismu. Už mi tu schází jen ten s těmi červenými trenýrkami s heslem "se Sovětským svazem na věčné časy".Pokud by došlo na dotace drahých elektromobilů, tak stejně tyto auta zlevní jen opět pro skupinu horních desíti tisíc. Nebo je tady snad někdo tak naivní, že dostane dotaci 80 %?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
29. října • 21:41

Jaká záhada? Jen se chovají jako by jim to patřilo. Prostě jako majitel firmy, vše pro svoje zisky. Co je na tom socialistického?

Mirek
29. října • 21:56

Ty jsi nezažil socialismus? Takhle se chovali komančové.

Fantomas
29. října • 22:59

Tak znova - co je na tom socialistického?

runner42
30. října • 8:20

To že tu "firmu" nevlastní a klidně postupují proti zájmům kolektivního vlastnictví, protože společné je jako cizí a z toho krev neteče.

Fantomas
30. října • 9:27

Jako že dělat z kolektivního vlastnictví soukromé je socialistické?

oh.c!
30. října • 23:01

Zajímavě položená otázka. "Co je tvoje to je moje. A co je moje po tom ti nic není." Takže správný postup je nejdříve zestátnit a poté zprivatizovat "sobě". Třeba kamarádi pana doktora z Hostivice se neskutečně podivují, že prý nikoho neokradli. Na blbce jménem daňový poplatník jaksi zapomněli.
Abych se vrátil k tématu, ale asi jsem něco přehlédl. ČR hospodaří s přebytkem rozpočtu? Asi evidentně ano :-).

Kankunen
29. října • 12:06

Chápal bych ještě dotaci, že někdo nechá sešrotovat starý diesel a koupí novou základní fabii. Ale dotovat někomu luxusní auta za milion je zvrhlost. Chudí se poskládají bohatému na auto. Já bych teda nikomu na auto dobrovolně nedal ani korunu. Kdo chce být eko, ať jezdí na kole.

Sir CHerokee
29. října • 23:12

S tím se nedá než souhlasit. Ale u nás, zvláště se současnou vládou je možné vše. A to, co se děje na cestách.... http://ifaster.cz/drzost-ceskych-policajtu-... ...

Sir CHerokee
29. října • 11:48

Ne a s dotacemi nesouhlasím. To je zas typické levicové zasahování do trhu. Proč by se z našich peněz mělo přispívat bohatým lidem na luxusní teslu a spol.!!!

host
29. října • 12:03

já naopak souhlasím, konečně bych měl možná šanci se dostat k autu, které si jinak kupuje horních deset tisíc ... a na těch mých 180km po dálnici, co denně jezdím, by to bylo plně vyhovující a nemusel bych týrat tolik ten svůj šestihrnek.... a možná při pohledu na stav baterií bych začal zase jezdit jako člověk :-)

Pavel
1. listopadu • 15:08

...a získat nějakou fyzičku, když posledních 5 km ten zázrak dotlačíte.

runner42
29. října • 12:11

A v tom je právěta perverze. Proč by si měl mít auto, na které dosáhne horních deset tisíc?

host
29. října • 19:03

Protože narozdíl od tebe umím alespoň česky a jinak raději točím co dva roky pěkné ojetiny, než koupit nové. Lepší je mít na dvoře místo jednoho Porsche čtyři jiná vozítka. Tohle by bylo ekonomicky zajímavé, dneska jezdím za 12-14l benzínu, možná by to s dobrou dotací mělo smysl i při nákupu nového, je otázka, jestli to pak bude jako ojetina prodejné ....

kolemjdoucí
11. května • 1:08

všichni tě obdivujem že umíš česky, ještě žes nám to zdělil, víš jaká by to byla škoda kdyby to ostatní nevěděli :-D

runner42
30. října • 8:09

Smysl by to mělo pouze v rámci tvého sobeckého uvažování, kdy ti nevadí, že co dostaneš jako dotaci stát musí sebrat jinému.
Dotace na osobní spotřební zboží je vrchol nemorálního chování. Když na něco nemáš, je to jen a jen tvoje chyba, máš se víc snažit. Kolik žerou nějaké tvoje ojetiny je každému buřt a nečekej, že kvůli tobě uroním slzu a vytáhnu z kapsy pár tisícovek, aby ses tak netrápil, chudinko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
30. října • 9:35

Když vidím jak stát bezuzdně rozhazuje peníze na všechny strany včetně bohatých dotací "určitým skupinám obyvatel" tak bych ze zmíněného nemorálního chování žádný komplex neměl.

Sinuhet
29. října • 20:03

Všichni nemohou mít auta pro horních 10 tisíc. Prostě to nejde, ať vám auto žere kolik chce.

Fantomas
29. října • 13:26

Správně. Švec musí zůstat ševcem a nepomýšlet si na panský kočár :-))

Doporučujeme

Články odjinud