je to stejné, jako se automobilky trumfují ve velikosti aut. S každou novou generací je to delší a širší. U prémiových značek samozřejmě větší objem a vyšší výkon. A samozřejmě zákazníky přesvědčí, že právě tohle je to nejlepší a tohle že potřebují. Dvaceti palcové kola, pěti litrový dvanáctiválec a 500 koní. No a konkurence udělá zase o kosek větší a výkonnější.. A pořád dokola. Asi jsem někde jinde, ale už mi to připadá krapet zbytečné a nevyužitelné..
no ale to Ta srat proste musi, pozor, susedov bavor ma osem kvaltov. Ked ho chces pretromfnut, MUSIS mat aspon o jeden kvalt a turbo viacej! Proste musis, viac je urcite lepsie - nezavisi na tom, na co Ti to vlastne bude (povedzme si rovno ze to bude nanic), ale viac je viac, si proste IN, nasledujes trend, vyvalil si o dvadsat litrov viacej, si lepsi, si moderny, susedov bavor je prekonany, navyse Tvoja kara je o pol centimetra dlhsia, ma o cislo nizsie pneu (aj ked Ti to na nasich cestach odmrda podvozok po par kilometroch, ale to je jedno), skratka Ty si teraz ten king!Samozrejme nemyslim Teba ale uprimne lutujem tych blbcov ktori na to naletia :-)...pripada mi to cele ako obycajne blbe marketingone kecy, ktorych je ostatne plny dnesny biznis. Byt zakaznikom a nejaky sejlik mi zacne motat hlavu ako neskutocne doleite je mat x kvaltov a pritom nerozozna sviecku od termostatu, asi mu jednu zabijem nech sa schladi...:-D:-D:-D
my tvyho souseda trumfnem uz jen tim, ze nejsme cobolaci ty antitrotlomate B-]B-]B-]
Podla mna to uz vobec nema prakticky vyznam - ide len o marketingovy trik - ze ponukaju "viac"...;-)
No jasně, víc pruhů, víc adidas, ne? :-)
U dvouspojkové převodovky, kde téměř nedochází k přerušení toku momentu na kola bych takto vysoký počet stupňů chápal, ale u převodovky s HDM mi to přijde nějak moc. No každopádně manuální ovládání třeba pádly na volantu bude asi u takové převodovky nevyužitelné...
Dej pokoj s DSG pádly v limuzíně... v té ti u klasického automatu bohatě postačí kickdown, navíc díky hydraulickému měniči jsou přechody mezi blízkými převody prakticky nepostřehnutelné - a při vyšším počtu kvaltů bude motor pořád v optimálních otáčkách pro pohodlnou jízdu. A o tu tady jde, ne o nějaké křupanské kvedlání a pádlování u semaforu...
Za chvily budem jak řidiči tahaču.
taky jsem zvědav, na kolika se to nakonec zastaví. Si představ kickdown, než to podřadí o 7 stupňů.
bylo by jednodussi kdyby udelali CVT prevodovku (konstrukcne nejlip jako ma legacy, aby utahla velky toc. moment). Pak by stacilo udelat software pro 6-15 rychlosti a kazdy zakaznik by si zvolil pocet prevodovych stupnu podle libosti. a az by prislo bmw nebo audi s desetistupnem furt by meli naskok. todle je zbytecne mrhani praci konstrukteru. i spotreba CVT by byla urcite o neco lepsi.
CVT převodvky mají největsí ztráty při přenosu výkonu
ono to s tou ucinnosti neni tak zle. Porovnání převodovek z hlediska účinnosti:- CVT s kovovým řemenem nebo řetězem: 90 – 97%- polotoroidní CVT: 70 – 94%- samočinná pětistupňová: 86%- mechanická s ručním řazením: 97%
Sorry, ale koho dneska tankuje účinnost - dneska se přece závodí o vykazatelné CO2! Teoretického výkonu je jak u dnešních turbo motorů, tak u velkoobjemových limuzín plná prdel - a pokud pomineme diesel-elektrické lokomotivy a podobné hybridy, mechanicky je dnes možné motor udržet v optimálních otáčkách (a vykazovat "dech beroucí emise") opravdu jenom s řešeními typu CVT...
Zlatá manuální 6stupňová převodovka....
Dřív se říkalo - zlatý pětikvalt, za pár let se bude říkat zlatý sedmikvalt...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.