Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

15 komentářů

qwerty
20. července • 18:04

je to stejné, jako se automobilky trumfují ve velikosti aut. S každou novou generací je to delší a širší. U prémiových značek samozřejmě větší objem a vyšší výkon. A samozřejmě zákazníky přesvědčí, že právě tohle je to nejlepší a tohle že potřebují. Dvaceti palcové kola, pěti litrový dvanáctiválec a 500 koní. No a konkurence udělá zase o kosek větší a výkonnější.. A pořád dokola. Asi jsem někde jinde, ale už mi to připadá krapet zbytečné a nevyužitelné..

Antiautomat
20. července • 20:27

no ale to Ta srat proste musi, pozor, susedov bavor ma osem kvaltov. Ked ho chces pretromfnut, MUSIS mat aspon o jeden kvalt a turbo viacej! Proste musis, viac je urcite lepsie - nezavisi na tom, na co Ti to vlastne bude (povedzme si rovno ze to bude nanic), ale viac je viac, si proste IN, nasledujes trend, vyvalil si o dvadsat litrov viacej, si lepsi, si moderny, susedov bavor je prekonany, navyse Tvoja kara je o pol centimetra dlhsia, ma o cislo nizsie pneu (aj ked Ti to na nasich cestach odmrda podvozok po par kilometroch, ale to je jedno), skratka Ty si teraz ten king!
Samozrejme nemyslim Teba ale uprimne lutujem tych blbcov ktori na to naletia :-)...pripada mi to cele ako obycajne blbe marketingone kecy, ktorych je ostatne plny dnesny biznis. Byt zakaznikom a nejaky sejlik mi zacne motat hlavu ako neskutocne doleite je mat x kvaltov a pritom nerozozna sviecku od termostatu, asi mu jednu zabijem nech sa schladi...
:-D:-D:-D

asdf
21. července • 16:15

my tvyho souseda trumfnem uz jen tim, ze nejsme cobolaci ty antitrotlomate B-]B-]B-]

CJo
20. července • 15:53

Podla mna to uz vobec nema prakticky vyznam - ide len o marketingovy trik - ze ponukaju "viac"...;-)

coolio
20. července • 16:55

No jasně, víc pruhů, víc adidas, ne? :-)

simson
20. července • 13:34

U dvouspojkové převodovky, kde téměř nedochází k přerušení toku momentu na kola bych takto vysoký počet stupňů chápal, ale u převodovky s HDM mi to přijde nějak moc. No každopádně manuální ovládání třeba pádly na volantu bude asi u takové převodovky nevyužitelné...

Radek.
20. července • 20:14

Dej pokoj s DSG pádly v limuzíně... v té ti u klasického automatu bohatě postačí kickdown, navíc díky hydraulickému měniči jsou přechody mezi blízkými převody prakticky nepostřehnutelné - a při vyšším počtu kvaltů bude motor pořád v optimálních otáčkách pro pohodlnou jízdu. A o tu tady jde, ne o nějaké křupanské kvedlání a pádlování u semaforu...

Bawos
20. července • 8:08

Za chvily budem jak řidiči tahaču.

Koubes
20. července • 11:56

taky jsem zvědav, na kolika se to nakonec zastaví. Si představ kickdown, než to podřadí o 7 stupňů.

asd
20. července • 13:13

bylo by jednodussi kdyby udelali CVT prevodovku (konstrukcne nejlip jako ma legacy, aby utahla velky toc. moment). Pak by stacilo udelat software pro 6-15 rychlosti a kazdy zakaznik by si zvolil pocet prevodovych stupnu podle libosti. a az by prislo bmw nebo audi s desetistupnem furt by meli naskok. todle je zbytecne mrhani praci konstrukteru. i spotreba CVT by byla urcite o neco lepsi.

Kebek
20. července • 17:55

CVT převodvky mají největsí ztráty při přenosu výkonu

asd
20. července • 21:59

ono to s tou ucinnosti neni tak zle.
Porovnání převodovek z hlediska účinnosti:
- CVT s kovovým řemenem nebo řetězem: 90 – 97%
- polotoroidní CVT: 70 – 94%
- samočinná pětistupňová: 86%
- mechanická s ručním řazením: 97%

Radek.
20. července • 20:05

Sorry, ale koho dneska tankuje účinnost - dneska se přece závodí o vykazatelné CO2!
Teoretického výkonu je jak u dnešních turbo motorů, tak u velkoobjemových limuzín plná prdel - a pokud pomineme diesel-elektrické lokomotivy a podobné hybridy, mechanicky je dnes možné motor udržet v optimálních otáčkách (a vykazovat "dech beroucí emise") opravdu jenom s řešeními typu CVT...

Styx
20. července • 13:01

Zlatá manuální 6stupňová převodovka....

Jan
20. července • 14:31

Dřív se říkalo - zlatý pětikvalt, za pár let se bude říkat zlatý sedmikvalt...

Doporučujeme

Články odjinud