Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

Ano, čtete správně, automobilka Mercedes-Benz prý hodlá opět trumfnout konkurenci v počtu převodů a připravuje devítistupňovou automatickou převodovku, již chce v budoucnosti instalovat do svých nejvýkonnějších modelů.

Konkurenční značky Audi, BMW a Lexus se přitom zatím dostaly na „pouhých“ osm stupňů, devítikvalt ze Stuttgartu má však přinést výraznou úsporu ve spotřebě a emisích CO2. Poněkud překvapivě se má jednat o klasický „automat“ s měničem momentu, nikoli o dvouspojkovou skříň, jejíž konstrukce se dnes jeví jako ideální a rychlostí řazení a spotřebou paliva překonává ostatní dosud běžně používané soustavy. Konvenční automat, zvláště ve spojení s pokročilým elektronickým řazením, má totiž zákazníkům stále co nabídnout, je jednodušší, lehčí, spolehlivější a levnější při výrobě.

S ohledem na zachování kompaktních rozměrů převodné skříně však není připojení dalšího rychlostního stupně vůbec jednoduché, podle anonymního zdroje z vývoje Mercedesu je navíc devět stupňů limitním bodem pro konstrukci i praktickou využitelnost v běžném provozu. Nezazněla ale podobná slova kdysi již u šesti, sedmi a osmi stupňů?

Je každopádně třeba dodat, že zatím jde jen o spekulace, neboť značka Mercedes-Benz vývoj takové rychlostní skříně zatím nijak nepotvrdila.

Klepněte pro větší obrázek
7G-Tronic v Mercedesu E63 AMG vyloženě volá po osmičce a devítce...
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků