Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

Ano, čtete správně, automobilka Mercedes-Benz prý hodlá opět trumfnout konkurenci v počtu převodů a připravuje devítistupňovou automatickou převodovku, již chce v budoucnosti instalovat do svých nejvýkonnějších modelů.

Konkurenční značky Audi, BMW a Lexus se přitom zatím dostaly na „pouhých“ osm stupňů, devítikvalt ze Stuttgartu má však přinést výraznou úsporu ve spotřebě a emisích CO2. Poněkud překvapivě se má jednat o klasický „automat“ s měničem momentu, nikoli o dvouspojkovou skříň, jejíž konstrukce se dnes jeví jako ideální a rychlostí řazení a spotřebou paliva překonává ostatní dosud běžně používané soustavy. Konvenční automat, zvláště ve spojení s pokročilým elektronickým řazením, má totiž zákazníkům stále co nabídnout, je jednodušší, lehčí, spolehlivější a levnější při výrobě.

S ohledem na zachování kompaktních rozměrů převodné skříně však není připojení dalšího rychlostního stupně vůbec jednoduché, podle anonymního zdroje z vývoje Mercedesu je navíc devět stupňů limitním bodem pro konstrukci i praktickou využitelnost v běžném provozu. Nezazněla ale podobná slova kdysi již u šesti, sedmi a osmi stupňů?

Je každopádně třeba dodat, že zatím jde jen o spekulace, neboť značka Mercedes-Benz vývoj takové rychlostní skříně zatím nijak nepotvrdila.

Klepněte pro větší obrázek
7G-Tronic v Mercedesu E63 AMG vyloženě volá po osmičce a devítce...
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků