Dostihy pokračují: Mercedes pracuje na devítistupňovém automatu 9G-Tronic

Ano, čtete správně, automobilka Mercedes-Benz prý hodlá opět trumfnout konkurenci v počtu převodů a připravuje devítistupňovou automatickou převodovku, již chce v budoucnosti instalovat do svých nejvýkonnějších modelů.

Konkurenční značky Audi, BMW a Lexus se přitom zatím dostaly na „pouhých“ osm stupňů, devítikvalt ze Stuttgartu má však přinést výraznou úsporu ve spotřebě a emisích CO2. Poněkud překvapivě se má jednat o klasický „automat“ s měničem momentu, nikoli o dvouspojkovou skříň, jejíž konstrukce se dnes jeví jako ideální a rychlostí řazení a spotřebou paliva překonává ostatní dosud běžně používané soustavy. Konvenční automat, zvláště ve spojení s pokročilým elektronickým řazením, má totiž zákazníkům stále co nabídnout, je jednodušší, lehčí, spolehlivější a levnější při výrobě.

S ohledem na zachování kompaktních rozměrů převodné skříně však není připojení dalšího rychlostního stupně vůbec jednoduché, podle anonymního zdroje z vývoje Mercedesu je navíc devět stupňů limitním bodem pro konstrukci i praktickou využitelnost v běžném provozu. Nezazněla ale podobná slova kdysi již u šesti, sedmi a osmi stupňů?

Je každopádně třeba dodat, že zatím jde jen o spekulace, neboť značka Mercedes-Benz vývoj takové rychlostní skříně zatím nijak nepotvrdila.

Klepněte pro větší obrázek
7G-Tronic v Mercedesu E63 AMG vyloženě volá po osmičce a devítce...
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků