Dostanou nakonec všechna Porsche 911 přeplňování?

Porsche pomalu chystá facelift ikonického modelu 911. Představit by se měl v polovině roku 2015 a zatímco změny na designu budou vysměs jen kosmetické, obrovská revoluce se uskuteční v motorovém prostoru. Podle informací britského magazínu Car by totiž všechny obyčejné modely Porsche 911 měly mít přeplňování.

Jak základní 911 Carrera, tak i silnější Carrera S údajně dostanou turbodmychadla a oba modely by se od sebe měly výrazněji odlišit po stránce dynamiky a výbavy. Porsche evidentně urychleně přezbrojuje proti Mercedesu AMG GT.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Magazín Car uvádí, že základní 911 Carrera projde downsizingem a sníží objem plochého šestiválce na 2,9 litru. Přesto s přeplňováním dosáhne na přibližně stejný výkon jako současná Carrera S, tedy někam k čtyřem stovkám koní. Carrera S si prý nechá šestiválec 3,8 l a výkon by mohl dosahovat na hodnoty přes pět set koní.

To auto postaví nebezpečně blízko modelu 911 Turbo, který bude muset také posílit do teritoria výkonu začínajícího šestkou. Poslední klasický atmosférický model tak prý bude pouze Porsche 911 GT3, u kterého se očekává i příchod modelu GT3 RS.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

U Porsche se chystá přeplňování i pro modely Boxster a Cayman, které brzy dostanou základní plochý čtyřválec. Důvodem jsou samozřejmě emise CO2, ale mění se i preference zákazníků, kteří prostě přestávají chtít řadit a hledat výkon ve vysokých otáčkách. Lidé si zvykají na plynulý zátah přeplňovaných motorů a automobilky se musejí přizpůsobit.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků