Dopravní omezení na dálnici D1 začnou devátého května

Devátého května začínají stavební práce na dálnici D1. S tím jsou spojená i omezení dopravy v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy již předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

Klepněte pro větší obrázek
Současná podoba dálnice D1.

Nyní je konečně stanovený termín k zahájení prací, který vyplynul z harmonogramu rekonstrukce dálnice D1. Letos se mají opravovat čtyři úseky, celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.

Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice.

„Volbu termínu ovlivnily ohledy na státní svátek 8. května, během kterého se očekává intenzivnější doprava na prodloužený víkend. Proto práce začnou až po svátečním dnu,“ uvedl Jan Studecký, mluvčí modernizace dálnice D1.

Nejprve se podle ŘSD bude rozšiřovat postranní jízdní pás, což potrvá do června, kdy by se mělo začít pracovat ve středním dělícím pásu.

Žádost o povolení uzavírek musí ještě schválit ministerstvo dopravy. Podle ŘSD jde o poslední administrativní krok a předpokládá vydání kladného stanoviska. Konkrétní harmonogram uzavírek se bude podle Vápeníkové ještě v průběhu stavby dolaďovat podle aktuálních potřeb.

Zahájení prací na dvou zbylých úsecích mezi Šternovem a Psáři a Loktem a Hořicemi bude následovat. V příštím týdnu by podle Vápeníkové měly být k podpisu připravené vzájemně odsouhlasené smlouvy se zhotoviteli, kterými jsou společnosti Eurovia CS a sdružení společností Colas a Por.

Klepněte pro větší obrázek

Výsledné ceny za stavební práce se v rámci výběrových řízení podařilo snížit o desítky procent. Celkem ve všech čtyřech uzavřených tendrech dosáhla hodnota zakázek necelých 2,4 miliardy korun proti předem očekávaným 3,7 miliardy korun.

V posledním z balíku vloni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten v úterý výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.

Zdroj: E15.cz

Foto: ŘSD
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků