Doporučení pro motorkáře: noste vesty s airbagem

Bezpečnost při pádu z motocyklu je věčné téma, každá podobná nehoda může mít snadno velmi vážné následky. Jedním z nových opatření, jak snížit riziko poranění, případně jeho rozsah, jsou vesty s integrovaným airbagem. Německá společnost ADAC nedávno vyzkoušela dva různé typy. Levnější alternativa získala druhé nejlepší hodnocení, to dražší hodnotí ADAC jako velmi dobré, takže mu udělila ohodnocení nejlepší.

Zajímavosti | Video | Motocykly

Motocyklista v letu 1: člen ochranky prezidenta doplatil na nepozornost

Systém funguje jednoduše. Pokud motocykl narazí do překážky, vesta se nafoukne. Otázkou je, jak zařídit, aby se vesta nafoukla včas. Levnější verze (Helite AirNest Jacket) funguje tak, že si jezdec připne jakousi pojistku k motocyklu. Jakmile dojde k nárazu, dojde také k zatažení za příslušné lanko a tím se aktivuje airbag (něco na způsob padáku). Reakční doba je přibližně 250 ms. Za takové řešení si zaplatíte 549 euro.

Zajímavosti | Video | Motocykly

Motocyklista v letu 2: tohle si francouzský novinář za rámeček nedá

Dražší alternativa (Dainese D-air Street) používá senzory, které přesněji dokáží náraz rozpoznat. K aktivaci airbagu dojde v čase 45 ms, tedy výrazně rychleji. Nevýhodou této verze je kromě samotné ceny také fakt, že musí být na motocykl instalována příslušná elektronika, takže vám vesta bude fungovat pouze na jednom stroji. Za samotnou vestu zaplatíte 749 euro, za další elektroniku pak 459 euro.  

Zdroj: ADAC

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků