Donkervoort D8 GTO-RS s motorem Audi 2.5 TFSI bude velká divočina

Nizozemská miniautomobilka Donkervoort se zabývá ruční výrobou sportovních aut už od roku 1978. Brzy tak oslaví čtyřicet let existence. Nyní se vrací označení RS, které bude použito na modelu D8 GTO. Má se jednat o zatím nejostřejší a nejrychlejší silniční Donkervoort, který byl kdy vyroben.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostrý Donkervoort D8 GTO-RS má dokonce i kontrolu trakce, systém Launch Control a automatické meziplyny. To nikdy u této značky nebylo. Cena? Přes čtyři miliony bez daně a už zbývá jen 19 kusů z limitované série

Model D8 GTO byl v roce 2013 zásadně přepracován, proti původní koncepci je větší, prostornější, ale hlavně má pevnější a modernější konstrukci. Zatímco dříve se automobilka spoléhala na motory Ford, od roku 1996 používá pohonné jednotky Audi.

Pod kapotou modelu D8 GTO-RS je uložen přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI z Audi TT RS. I když nizozemská automobilka nespecifikuje technické údaje, už v sériovém provedení měl tenhle motor 250 kW (340 koní) a v roce 2011 z něj Donkervoort dostal 294 kW (400 koní). S dalším laděním a plněním emisní normy Euro 6 pomohla společnost Bosch.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | Ostatní značky

Jak se stavěl Donkervoort D8 GTO

Zatímco si v minulosti Donkervoort nikdy nepotrpěl na elektronické hračičky a ABS, ESP, kontrola trakce či posilovač řízení byly zapovězené věci, nový model dostane od Bosche vyladěný systém Launch Control s nastavitelnou kontrolou trakce a také dokonce automatické meziplyny pro manuální převodovku.

Donkervoort D8 GTO-RS stojí 151 173 eur (4 081 000 korun) bez daně. Model RS bude vyroben pouze ve 40 exemplářích a už 21 jich je prodáno/zamluveno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků