Donkervoort D8 GTO: bestie se srdcem z Audi TT RS

Holandská malosériová automobilka Donkervoort představuje špičku svého stávajícího výrobního programu.

Firma Donkervoort patří k těm, jež řadu desetiletí vyrábí někdejší legendární sporťáky Lotus Seven a jejich modernější deriváty. Ale jak už tomu u podobných malých automobilek bývá, vývoj čehokoli nového je během na dlouhou trať. Nyní se však fanoušci Donkervoortu dočkali: po takřka třech letech do výroby nastupuje špičkový roadster D8 GTO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový DOnkervoort D8 GTO zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 s

Ve své dlouhé přídi skrývá novinka zážehový pětiválec TFSI s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním a přeplňováním z dílen Audi, který najdeme především v modelech Audi TT RS či Audi RS3. Na jeho adaptaci pro nové použití Donkervoort úzce spolupracoval přímo s oddělením Audi Quattro GmbH.

Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Nízká hmotnost, to je zřejmě nejdůležitější parametr automobilů tohoto druhu. V rámci vývoje proto prošla jednotka odtučňovací kúrou, po níž váží přibližně o 30 kg méně než v původním provedení Audi. Joop Donkervoort, zakladatel značky, uvedl, že většina úspor spočívá v odlehčení příslušenství, na čemž se podíleli také konstruktéři Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka 2,5 TFSI byla ve spolupráci s konstruktéry Audi odlehčena a posílena

Není tedy divu, že se můžeme těšit na skutečně špičkové jízdní výkony. Zrychlení z klidu na 100 km/h má proběhnout během pouhých 3,0 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 255 km/h. Výroba řady D8 GTO bude zahájena na 25 kusů omezenou sérií již na počátku příštího roku. „Standardní“ Donkervoort D8 GTO pak přijde na trhy během roku 2013, přičemž ceny mají startovat v přepočtu na 2,5 mil. Kč.
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků