Donkervoort D8 GTO: bestie se srdcem z Audi TT RS

Holandská malosériová automobilka Donkervoort představuje špičku svého stávajícího výrobního programu.

Firma Donkervoort patří k těm, jež řadu desetiletí vyrábí někdejší legendární sporťáky Lotus Seven a jejich modernější deriváty. Ale jak už tomu u podobných malých automobilek bývá, vývoj čehokoli nového je během na dlouhou trať. Nyní se však fanoušci Donkervoortu dočkali: po takřka třech letech do výroby nastupuje špičkový roadster D8 GTO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový DOnkervoort D8 GTO zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 s

Ve své dlouhé přídi skrývá novinka zážehový pětiválec TFSI s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním a přeplňováním z dílen Audi, který najdeme především v modelech Audi TT RS či Audi RS3. Na jeho adaptaci pro nové použití Donkervoort úzce spolupracoval přímo s oddělením Audi Quattro GmbH.

Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Nízká hmotnost, to je zřejmě nejdůležitější parametr automobilů tohoto druhu. V rámci vývoje proto prošla jednotka odtučňovací kúrou, po níž váží přibližně o 30 kg méně než v původním provedení Audi. Joop Donkervoort, zakladatel značky, uvedl, že většina úspor spočívá v odlehčení příslušenství, na čemž se podíleli také konstruktéři Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka 2,5 TFSI byla ve spolupráci s konstruktéry Audi odlehčena a posílena

Není tedy divu, že se můžeme těšit na skutečně špičkové jízdní výkony. Zrychlení z klidu na 100 km/h má proběhnout během pouhých 3,0 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 255 km/h. Výroba řady D8 GTO bude zahájena na 25 kusů omezenou sérií již na počátku příštího roku. „Standardní“ Donkervoort D8 GTO pak přijde na trhy během roku 2013, přičemž ceny mají startovat v přepočtu na 2,5 mil. Kč.
 

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků