Dongfeng Xiao Kang Feng Guang: sázka na červenou

Tento vůz zvenčí působí celkem neutrálně, ovšem uvnitř je červenější než stranické legitimace čínských soudruhů…

Čínská automobilka Dongfeng je tradičním spojencem francouzského koncernu PSA a známa je z minulosti především produkcí adaptací historické platformy Citroën ZX (např. Dongfeng Fengshen). Nyní přichází kompaktní minivan Dongfeng Xiao Kang Feng Guang. Ať už tato věta znamená cokoli, je to údajně označení nového modelu, jenž obstarožní francouzské konstrukce opouští.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dongfeng Xiao Kang Feng Guang

Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se vydává směrem ke stále oblíbenějším minivanům (v Asii jsou to opravdu MINIvany, ne „minivany“, které potkáváme na evropských silnicích…). Tento vůz má sice celkem civilizovaně působící příď, ale při pohledu na zadní partie vozu je proti němu taková Dacia Lodgy limuzínou pro cesty do opery.

Byznys | Peugeot | Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Tvůrcům tohoto modelu ale šlo hlavně o dosažení maximálně praktického, prostorného a komfortního interiéru se sezením pro sedm cestujících ve třech řadách (2+2+3). Dominuje mu červená barva, kterou najdeme nejen na středové konzoli, ale také na spodní části palubní desky, dveřních obkladech či sedadlech. Je pravděpodobné, že již samotné cestování podobným autem čínské stranické kádry namotivuje tím správným směrem…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice zámků bezpečnostních pásů na krajních místech lavice třetí řady sedadel budí otázky, kudy jsou kolem těla cestujícího pásy vedeny...

O pohon modelu Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, proměnným časováním ventilů VVT a výkonem 117 koní (86 kW) v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem zadních kol. Prodeje mají být na domácím trhu zahájeny v polovině října.
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků