Dongfeng Xiao Kang Feng Guang: sázka na červenou

Tento vůz zvenčí působí celkem neutrálně, ovšem uvnitř je červenější než stranické legitimace čínských soudruhů…

Čínská automobilka Dongfeng je tradičním spojencem francouzského koncernu PSA a známa je z minulosti především produkcí adaptací historické platformy Citroën ZX (např. Dongfeng Fengshen). Nyní přichází kompaktní minivan Dongfeng Xiao Kang Feng Guang. Ať už tato věta znamená cokoli, je to údajně označení nového modelu, jenž obstarožní francouzské konstrukce opouští.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dongfeng Xiao Kang Feng Guang

Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se vydává směrem ke stále oblíbenějším minivanům (v Asii jsou to opravdu MINIvany, ne „minivany“, které potkáváme na evropských silnicích…). Tento vůz má sice celkem civilizovaně působící příď, ale při pohledu na zadní partie vozu je proti němu taková Dacia Lodgy limuzínou pro cesty do opery.

Byznys | Peugeot | Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Tvůrcům tohoto modelu ale šlo hlavně o dosažení maximálně praktického, prostorného a komfortního interiéru se sezením pro sedm cestujících ve třech řadách (2+2+3). Dominuje mu červená barva, kterou najdeme nejen na středové konzoli, ale také na spodní části palubní desky, dveřních obkladech či sedadlech. Je pravděpodobné, že již samotné cestování podobným autem čínské stranické kádry namotivuje tím správným směrem…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice zámků bezpečnostních pásů na krajních místech lavice třetí řady sedadel budí otázky, kudy jsou kolem těla cestujícího pásy vedeny...

O pohon modelu Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, proměnným časováním ventilů VVT a výkonem 117 koní (86 kW) v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem zadních kol. Prodeje mají být na domácím trhu zahájeny v polovině října.
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků