Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) zahajuje výstavbu 4. továrny v Číně, která zajistí uspokojení nárůstu prodejů

Zástupci společného podniku DPCA dnes položili základní kámen 4. továrny v čínském městě Čcheng-tu, která umožní reagovat na nárůst prodejů v Číně.

Slavnostního položení základního kamene se zúčastnil předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny Dongfeng Motors Xu Ping, ředitel pro Asii Grégoire Olivier, náměstek generálního ředitele skupiny Dongfeng Motors Liu Wei Dong, výkonný ředitel DPCA Jean Mouro, generální ředitel DPCA Qiu Xian Dong a zástupci provincie S´-čchuan a města Čcheng-tu.

4. továrna DPCA o celkové kapacitě výroby 360 000 vozů ročně bude vyrábět auta značek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot a Dongfeng Fengshen, které patří především do segmentů SUV a MPV. První auto opustí výrobní linku na konci roku 2016.

DPCA v současnosti provozuje 3 továrny ve městě Wu-chan, které pracují na dvě směny. Jejich potenciální celková kapacita výroby je 750 000 vozů ročně. S touto 4. továrnou vzroste v roce 2016 kapacita výroby DPCA na více než 1 milion vozů. Jde o zásadní etapu vývoje směřujícího k cíli stanovenému v plánu Back in the Race, kterým je prodej 1 milionu vozů Peugeot a Citroën v Číně v roce 2017.

Zástupci skupin Dongfeng a PSA Peugeot Citroën podepsali 28. března 2014 dohodu o globálním strategickém partnerství, která stanovila cíl prodeje do roku 2020 ve výši 1,5 milionu vozů.

Za prvních 9 měsíců roku 2014 prodala skupina DPCA v Číně 518 000 vozů, což představuje nárůst o 30 %, a to na trhu, který sám zaznamenává růst 11 %. V roce 2014 by podnik DPCA měl v Číně prodat více než 700 000 vozů.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků