Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) zahajuje výstavbu 4. továrny v Číně, která zajistí uspokojení nárůstu prodejů

Zástupci společného podniku DPCA dnes položili základní kámen 4. továrny v čínském městě Čcheng-tu, která umožní reagovat na nárůst prodejů v Číně.

Slavnostního položení základního kamene se zúčastnil předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny Dongfeng Motors Xu Ping, ředitel pro Asii Grégoire Olivier, náměstek generálního ředitele skupiny Dongfeng Motors Liu Wei Dong, výkonný ředitel DPCA Jean Mouro, generální ředitel DPCA Qiu Xian Dong a zástupci provincie S´-čchuan a města Čcheng-tu.

4. továrna DPCA o celkové kapacitě výroby 360 000 vozů ročně bude vyrábět auta značek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot a Dongfeng Fengshen, které patří především do segmentů SUV a MPV. První auto opustí výrobní linku na konci roku 2016.

DPCA v současnosti provozuje 3 továrny ve městě Wu-chan, které pracují na dvě směny. Jejich potenciální celková kapacita výroby je 750 000 vozů ročně. S touto 4. továrnou vzroste v roce 2016 kapacita výroby DPCA na více než 1 milion vozů. Jde o zásadní etapu vývoje směřujícího k cíli stanovenému v plánu Back in the Race, kterým je prodej 1 milionu vozů Peugeot a Citroën v Číně v roce 2017.

Zástupci skupin Dongfeng a PSA Peugeot Citroën podepsali 28. března 2014 dohodu o globálním strategickém partnerství, která stanovila cíl prodeje do roku 2020 ve výši 1,5 milionu vozů.

Za prvních 9 měsíců roku 2014 prodala skupina DPCA v Číně 518 000 vozů, což představuje nárůst o 30 %, a to na trhu, který sám zaznamenává růst 11 %. V roce 2014 by podnik DPCA měl v Číně prodat více než 700 000 vozů.

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků