Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Německá CDU/CSU se hned po zahájení povolebních jednání shodla s SPD na jednom tématu – za dálnice by měli platit i řidiči osobních automobilů.

Pokud se strany dohodnou i na dalších programových bodech a Německu bude vládnout velká koalice, měly by dálniční známky podle CSU stát okolo 80 eur ročně, píše Focus Online.

V praxi ale budou platit jen cizinci. Místní totiž dálniční známku dostanou automaticky po zaplacení daně z vozidla, která je povinná.

Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Poplatky jen pro zahraniční řidiče by ale zřejmě odporovaly evropským pravidlům. Model s dálničními známkami, které by Němci dostali po zaplacení daně, by podle Focusu už mohl projít.

Život řidiče | Elektromobily | Technika | Tesla | Elon Musk

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Němci mohli jezdit přes 200 km/h

CDU/CSU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují příliv sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze chtějí politici investovat do rozvoje dopravní infrastruktury. To se ovšem netýká jen silnic, ale i železnic a vodních cest. Strany plánují každoroční investice ve výši 11 miliard eur (283,5 miliardy korun), tedy přibližně o polovinu více než nyní.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Strany se shodly i na rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. To by se nově vztahovalo i na vozidla s celkovou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. CDU/CSU a SPD uvažují i o tom, že zpoplatní více silnic. Nyní kamiony platí jen na dálnicích a některých silnicích první třídy. Státní rozpočet by díky rozšíření mýtného získal dalších 4,4 miliardy eur (113 miliard korun).

Zdroj: E15.cz

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků