Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Německá CDU/CSU se hned po zahájení povolebních jednání shodla s SPD na jednom tématu – za dálnice by měli platit i řidiči osobních automobilů.

Pokud se strany dohodnou i na dalších programových bodech a Německu bude vládnout velká koalice, měly by dálniční známky podle CSU stát okolo 80 eur ročně, píše Focus Online.

V praxi ale budou platit jen cizinci. Místní totiž dálniční známku dostanou automaticky po zaplacení daně z vozidla, která je povinná.

Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Poplatky jen pro zahraniční řidiče by ale zřejmě odporovaly evropským pravidlům. Model s dálničními známkami, které by Němci dostali po zaplacení daně, by podle Focusu už mohl projít.

Elektromobily | Technika | Život řidiče | Tesla | Elon Musk

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Němci mohli jezdit přes 200 km/h

CDU/CSU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují příliv sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze chtějí politici investovat do rozvoje dopravní infrastruktury. To se ovšem netýká jen silnic, ale i železnic a vodních cest. Strany plánují každoroční investice ve výši 11 miliard eur (283,5 miliardy korun), tedy přibližně o polovinu více než nyní.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Strany se shodly i na rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. To by se nově vztahovalo i na vozidla s celkovou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. CDU/CSU a SPD uvažují i o tom, že zpoplatní více silnic. Nyní kamiony platí jen na dálnicích a některých silnicích první třídy. Státní rozpočet by díky rozšíření mýtného získal dalších 4,4 miliardy eur (113 miliard korun).

Zdroj: E15.cz

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků