Dodge Viper: velký návrat Zmije potvrzen

Desetiválec Dodge Viper se stal jednou z prvních obětí převzetí koncernu Chrysler italským Fiatem, ale již od té chvíle zastavení jeho výroby se živě spekuluje o tom, že by se do výroby měl skrze svoji novou generaci vrátit v roce 2012.

Šéf značky Dodge Ralph Gilles nyní oznámil, že Viper ve zmíněném časovém horizontu opravdu bude. Zprvu naznačoval, že se uvažuje o možnosti založit nový Viper na základě některého ze sportovních modelů koncernu Fiat, nyní je však již bezmála jisté, že půjde opět o zcela autonomní řadu. Gilles, jenž je odpovědný také za design, zdůraznil, že se nový stroj bude znovu vyznačovat specifickou siluetou s extrémně dlouhou kapotou. Jisté také je, že desetiválec bude nahrazen, následovníkem by se mohl stát nový osmiválec 6,4 l HEMI, doplněný ovšem nejspíš přeplňováním. Zároveň se Gilles nechal slyšet, že připravovaný Viper bude „snadněji ovladatelný a dostupnější pro více lidí. Nikdy jsme třeba nenabízeli protiprokluzovou soustavu, což se ale u nového modelu stane“. „Zmije“ se na vozovky vplazí na sklonku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dosavadní Dodge Viper SRT10 v nedávné rozlučkové edici
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků