Dodge Viper údajně dostane kompresor a nabídne 800 koní

Automobilka Dodge vymýšlí, co s klesajícím odbytem legendárního Viperu. Zatímco počátky se zdály velmi optimistické, zájem opadl a zákazníci raději berou nové modely. Největší konkurencí pro Viper je paradoxně příbuzný Charger Hellcat a Challenger Hellcat.

Video | Sportovní auta | Sedany | Premiéry | Dodge

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Současný Viper sází na klasický atmosférický desetiválec 8,4 l s výkonem 640 koní, což je sice velmi hezké číslo, ale brutálních více než 700 koní z přeplňovaných osmiválcových modelů Hellcat je ještě lepší hodnota. A Dodge prý podle stránek Allpar.com zvažuje, že by model Viper posílil.

Automobilka údajně již testuje, jaké jsou hranice platformy Viperu a s přeplňováním desetiválce je teoreticky možné jít až na výkon tisíc koní. To by bylo naprosto šílené! Jenže problémem je pak chlazení a především převodovka. A nápor takového výkonu a točivého momentu by si také vyžádal další zesílení konstrukce vozu.

Zajímavosti | Americká auta | Video | Pneumatiky | Dodge

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Dodge nemá v arzenálu skříň, která by zvládla více než 900 Nm a vešla se do Viperu. Současná převodovka Tremec TR6060 umí jen 880 Nm. Ani nejsilnější převodovka Tremec Magnum XL, kterou má Dodge k dispozici, nezvládne víc než 950 Nm a navíc se nevejde do Viperu. Musel by být přepracován interiér a podlaha vozu.

Pokud tedy vůbec Dodge postaví silnější a rychlejší Viper, vypadá to, že více než 800 koní nenabídne. I tak to ale bude velmi hezké číslo a rozhodně budeme sledovat, co z toho nakonec vznikne.

Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků