Dodge Viper SRT10 ACR: rekordní jízda na Nürburgringu

Přetahování o nejrychlejší sériový automobil na Nürburgringu má další pokračování. Už dříve se objevily zprávy o tom, že Dodge Viper SRT10 ACR překonal čas zajetý Lexusem LFA, a to přibližně o dvě a půl vteřiny. Teď tu máme konečně video, na kterém je rekordní jízda zachycena. Nový rekord má hodnotu 7:12,13.

O pohon rekodního Dodge Viper se stará vidlicový desetiválec o objemu 8,4 l. Jeho maximální výkon činí 600 k a točivý moment vrcholí hodnotou 759 Nm. Na zadní kola jde síla motoru přes šestistupňovou převodovku. Nejlepší čas mezi sériovými automobily má na svědomí jezdec Dominik Farnbacher. Pro úplnost dodejme, že Viper SRT10 ACR byl nejrychlejším sériovým automobilem na Nordschleife už v roce 2008.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků