Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Příčinou konce ikonického modelu je nemožnost namontovat do interiéru povinné hlavové airbagy.

Přesně 31. srpna 2017 sjede z výrobní linky historicky poslední exemplář modelu Dodge Viper.

Zájem o něj je stále, avšak, jak jsme již dříve informovali, problémem jej nemožnost zabudovat do interiéru hlavové airbagy. Ty jsou totiž v USA povinné pro vozy modelového roku 2018.

Zajímavosti | Retro | Americká auta | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Dodge | Chrysler

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge už o problému nějakou dobu ví, a proto již na podzim loňského roku zastavilo příjem objednávek tak, aby všechny do té doby zapsané zájemce mohlo uspokojit. Skutečnost je tedy taková, že si už toto auto nekoupíte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Během těch tří generací se Viper vlastně moc nezměnil. Recept zůstal stále stejný: atmosférický desetiválec vpředu, relativně nízká hmotnost a děsivé jízdní vlastnosti

Automobilka se však od příznivců takovýchto vozů neodvrátí nadobro. Vedení koncernu FCA, do něhož Dodge spadá, se už nechalo slyšet, že připraví nástupce.

Vývoj vozu, který by mohl sdílet techniku s nějakou Alfou Romeo nebo dokonce Ferrari, ovšem ještě několik let potrvá.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků