Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.
Seznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogalerie: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Pokud se budete chtít projet americkým supersportem budoucnosti, počkejte si do letošního léta. V závodním simulátoru Gran Turismo 6 se objeví nový model z řady Vision Gran Turismo a tentokrát se na jeho tvorbě podílela automobilka Dodge, respektive vývojové centrum koncernu Fiat-Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fantazii se meze nekladou a virtuální prostředí poskytuje téměř neomezené možnosti. Proto může mít Dodge Viper budoucnosti třeba 2600 koní a maximálku 650 km/h

Inženýři americké automobilky připravili pro hráče svou představu, jak by mohl vypadat (a jezdit) ikonický Dodge Viper v roce 2035. Chtěli ale také použít „přijatelné“ technologie blízké budoucnosti, přesto je model SRT Tomahawk Vision Gran Turismo pořádné sci-fi.

Zajímavosti | Video | Peugeot

Peugeot má také virtuální supersport Vision Gran Turismo

Karoserie je vyrobená z grafénové mikrostruktury, což je supertenká forma uhlíkového kompozitu. Jádrem vozu je sedmilitrový desetiválec s rozevřením válců v úhlu 144°. Pohání zadní kola, ale předním kolům asistuje pneumatický motor. Ten využívá energii stlačeného vzduchu, který má ale ve voze i další uplatnění.

Nejen, že stlačený vzduch funguje jako dodatečný zdroj energie a pohonu, ale ovládá také podvozek (auto se naklání do zatáček podobně jako nový Mercedes S Coupé), prvky aktivní aerodynamiky a dokonce zásobuje i přetlakový oblek řidiče, neboť vůz prý generuje přetížení jako proudová stíhačka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejextrémnější verze prý generuje takové přetížení, že musí být řidič vybaven
přetlakovým oblekem, podobně jako pilot stíhačky

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.

Další stupeň určený na okruhy se jmenuje SRT Tomahawk GTS-R. Jeho motor má už 1137 koní a spolu s pneumatickým pohonem přední nápravy je k dispozici až 1450 koní výkonu. Hmotnost vozu je jen 663 kg a maximální rychlost dosahuje na 483 km/h.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Renault

Renault Alpine Vision Gran Turismo přijíždí na konzole

Ke stažení bude i experimentální verze SRT Tomahawk X, jejíž motor se točí do 14 500 ot./min., má výkon 2168 koní a celkem má vůz až 2590 koní, když se spojí oba typy pohonu dohromady. Maximální rychlost je prý 650 km/h a právě v tomto modelu musí být pilot vybaven přetlakovým oblekem.

Schválně si tenhle článek někde schovejte a v roce 2035 se na něj opět podíváme. Uvidíme, jestli bude mít Dodge Viper té doby aspoň 1500 koní, hmotnost pod 700 kg a maximálku skoro 500 km/h...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogalerie: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků