Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.
Seznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogalerie: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Pokud se budete chtít projet americkým supersportem budoucnosti, počkejte si do letošního léta. V závodním simulátoru Gran Turismo 6 se objeví nový model z řady Vision Gran Turismo a tentokrát se na jeho tvorbě podílela automobilka Dodge, respektive vývojové centrum koncernu Fiat-Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fantazii se meze nekladou a virtuální prostředí poskytuje téměř neomezené možnosti. Proto může mít Dodge Viper budoucnosti třeba 2600 koní a maximálku 650 km/h

Inženýři americké automobilky připravili pro hráče svou představu, jak by mohl vypadat (a jezdit) ikonický Dodge Viper v roce 2035. Chtěli ale také použít „přijatelné“ technologie blízké budoucnosti, přesto je model SRT Tomahawk Vision Gran Turismo pořádné sci-fi.

Zajímavosti | Video | Peugeot

Peugeot má také virtuální supersport Vision Gran Turismo

Karoserie je vyrobená z grafénové mikrostruktury, což je supertenká forma uhlíkového kompozitu. Jádrem vozu je sedmilitrový desetiválec s rozevřením válců v úhlu 144°. Pohání zadní kola, ale předním kolům asistuje pneumatický motor. Ten využívá energii stlačeného vzduchu, který má ale ve voze i další uplatnění.

Nejen, že stlačený vzduch funguje jako dodatečný zdroj energie a pohonu, ale ovládá také podvozek (auto se naklání do zatáček podobně jako nový Mercedes S Coupé), prvky aktivní aerodynamiky a dokonce zásobuje i přetlakový oblek řidiče, neboť vůz prý generuje přetížení jako proudová stíhačka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejextrémnější verze prý generuje takové přetížení, že musí být řidič vybaven
přetlakovým oblekem, podobně jako pilot stíhačky

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.

Další stupeň určený na okruhy se jmenuje SRT Tomahawk GTS-R. Jeho motor má už 1137 koní a spolu s pneumatickým pohonem přední nápravy je k dispozici až 1450 koní výkonu. Hmotnost vozu je jen 663 kg a maximální rychlost dosahuje na 483 km/h.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Renault

Renault Alpine Vision Gran Turismo přijíždí na konzole

Ke stažení bude i experimentální verze SRT Tomahawk X, jejíž motor se točí do 14 500 ot./min., má výkon 2168 koní a celkem má vůz až 2590 koní, když se spojí oba typy pohonu dohromady. Maximální rychlost je prý 650 km/h a právě v tomto modelu musí být pilot vybaven přetlakovým oblekem.

Schválně si tenhle článek někde schovejte a v roce 2035 se na něj opět podíváme. Uvidíme, jestli bude mít Dodge Viper té doby aspoň 1500 koní, hmotnost pod 700 kg a maximálku skoro 500 km/h...

Následující kapitola
Dodge Nitro 2.777
Rok výroby: 2007
Stav: 144 929 km
Cena: 195 000 Kč
Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 176 721 km
Cena: 100 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků