Dodge Viper ACR: Nordschleife za 7:22

Severní smyčka Nürburgringu láká stále více automobilek. Řeči o své neobratnosti se tenotkrát snažil popřít Dodge Viper.

Z Nordschleife se stává norma pro rychlé vozy všech kategorií. O zajetí co možná nejlepšího času na jedno kolo se pokouší již řada výrobců automobilů a poměrně slušný seznam aut, jež zde jezdila na měřené časy, dává motoristům i automobilkám samotným zajímavé srovnání kvalit jejich strojů v reálných podmínkách. Před několika dny zde zazářil americký Viper, a to velmi slušným výsledkem. Za tímto úspěchem stojí početná skupina milovníků těchto specifických automobilů klasické koncepce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Letos v květnu Nissan oznámil, že jeho model GT-R s pohonem všech kol a výkonem 480 koní zajel Severní smyčku za 7:29 s, což milovníky vozů Dodge Viper znervóznilo. Pouhý měsíc nato přišel Chevrolet s tím, že přeplňovaná Corvette ZR1 o výkonu 638 koní Nissan překonala časem 7:26, a lidé okolo Viperů začali být nepříčetnými. Ale nebyla to tentokrát automobilka, tedy Dodge nebo Chrysler, kdo by se pokusil předchozí vozy pokořit, ale za akci na Nürburgringu se zasadil americký Viper Club. Byli už otráveni z každé zprávy o autě, které překonalo nějaký z rekordů na Nordschleife, takže se rozhodli jednat. Zvolili šestisetkoňový Dodge Viper v provedení ACR (American Club Racer) a vypravili se do Německa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chlapíci z Viper Clubu obtěžovali firemní tým SRT (Street & Racing Technology) tak dlouho, až se tamní pracovníci rozhodli, že do projektu půjdou s nimi. Pod patronací SRT byla na půl dne pronajata trať (za sazbu 2 000 dolarů na hodinu), do Německa přeplavena dvě auta ACR a najata asistence týmu Zakspeed, který provozuje Vipery v rámci čtyřiadvacetihodinovek na Nürburgringu. Všichni pak tiše doufali v dobré počasí a čas lepší než 7:26 s. A pokus se zdařil. Dodge Viper ACR na Severní smyčce Nürburgringu dosáhl času 7:22 vteřin, čímž pokořil oba výše zmíněné konkurenty.

Závěrem připomeňme, že Viper ACR není žádným tuningovým projektem, ale ostrou verzí vozu, kterou najdeme v nabídce samotné automobilky. Ostatně více o Viperu ACR si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper ACR
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků