Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americku

Pro spoustu lidí je naprosto zásadní velikost úložného prostoru a spotřeba paliva. Přesto nechtějí slevit z dynamiky. No tak proč pořád kupovat nudné kombíky, když můžete mít třeba Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Jmenuje se to EcoDiesel HFE, tak to přece musí být ekologické a zároveň to pojede za pět litrů.

Americká auta | První svezení | Dodge

Ram 1500 Ecodiesel: Volba rozumu?

Nebo ne? Dodge Ram je klasický zástupce středních amerických pick-upů, které se v USA prodávají stejně dobře jako u nás Octavie Combi. Jsou to především pracovní nástroje, ale často fungují jako auto, se kterým se vozí i rodina z farmy za nákupy a kulturou do maloměsta na americkém středozápadě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkratka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízkou spotřebu pohonných hmot

Klasickou volbou byl vždycky osmiválec, ale poslední dobou Američané řeší spotřebu a přicházejí na chuť dieselům. Ani Dodge Ram nechce nechat nic náhodě a nasazuje nový motor. Je to třílitrový šestiválec s označením HFE (High Fuel Efficiency je nově zkratka pro ekologicky zaměřené modely) a automobilka slibuje spotřebu 8,1 litru na 100 km mimo město, což je velmi hezká hodnota na americké poměry.

Zajímavosti | Palivo | Byznys

Nejvíc dieselů jezdí v Evropě, hybridů pak v Japonsku

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solidní výkon 179 kW (243 koní) a točivý moment 570 Nm. Síla putuje standardně na zadní kola přes osmistupňový automat. Spotřebě má pomáhat i systém stop-start, aktivní aerodynamika či adaptivní podvozek, který při dálniční rychlosti sníží vozidlo a tím i aerodynamický odpor.

Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků