Dodge Dart v provedení Aero: „americká Giulietta“ útočí spotřebou

Značka Dodge na domácím trhu představuje nové provedení svého kompaktního sedanu Dart s označením Aero. Pod kapotu tohoto modelu poprvé přivádí přeplňovaný motor Fiat 1,4 MultiAir a oslovit chce především nízkou spotřebou paliva.

Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, aliance koncernů Fiat a Chrysler neznamená pouze přenos upravených amerických modelů do evropských podmínek. Příkladem může být italský typ Alfa Romeo Giulietta. I když jde o pětidveřový hatchback, stal se již základem dvou dalších koncernových modelů, ovšem s tříprostorovou karoserií klasického čtyřdveřového sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart vychází z evropského modelu Alfa Romeo Giulietta

Model Fiat Viaggio je našim končinám poněkud vzdálený, neboť je určen především zákazníkům na čínském trhu. V USA pak nyní bojuje o přízeň tamních motoristů sedan Dodge Dart. Ten je v současnosti nabízen ve výbavových stupních SE, SXT, Rallye a Limited, jimž je společný konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou vykazuje průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km ve městě a 6,5 l/100 km na dálnici (EPA).

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Zákazníky žádající především nízkou spotřebu nově hodlá oslovit provedení Dodge Dart Aero, jež pod kapotu „americké Giulietty“ přináší přeplňovaný italský motor MultiAir s objemem 1,4 l. Zatímco v evropské Giuliettě dosahuje výkonu 170 koní (125 kW), v Dartu Aero má dávat 160 koní (118 kW), ovšem při zachování špičky točivého momentu na hodnotě 250 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled bychom příbuznost s hatchbackem Giulietta odhalili asi jen stěží

Tento zážehový agregát má v modelu Dodge Dart Aero v kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou vykazovat průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km na dálnici, jež v případě použití šestistupňového dvouspojkového „automatu“ DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) naroste o 0,2 l/100 km. I když nelze americkou normu měření spotřeby EPA srovnávat s evropskou metodikou, uveďme, že obdobně vybavená Giulietta vykazuje podle tabulek průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km s „manuálem“ a 5,2 l/100 km s „automatem“ TCT.

Technika | Fiat | Alfa Romeo

Fiat MultiAir: zásadní modernizace „benzínů”?

Nový Dodge Dart v provedení Aero má stát v přepočtu 370 000 Kč, což je pouze o 14 000 Kč méně než u špičkového modelu Dart Limited. Součástí standardní výbavy typu Aero mají být například automatická klimatizace, stabilizační systém, tempomat, elektrické ovládání všech bočních oken, zrcátek a zámků, bezklíčkové zamykání, kožený potah volantu nebo zadní sdružené svítilny využívající zdrojů LED.
 

Fiat Dobló cargo 1.956
Rok výroby: 2013
Stav: 100 431 km
Cena: 169 000 Kč
Fiat Dobló 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 111 143 km
Cena: 109 000 Kč
Fiat Panda 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 63 345 km
Cena: 85 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků