Dodge Dart v provedení Aero: „americká Giulietta“ útočí spotřebou

Značka Dodge na domácím trhu představuje nové provedení svého kompaktního sedanu Dart s označením Aero. Pod kapotu tohoto modelu poprvé přivádí přeplňovaný motor Fiat 1,4 MultiAir a oslovit chce především nízkou spotřebou paliva.

Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, aliance koncernů Fiat a Chrysler neznamená pouze přenos upravených amerických modelů do evropských podmínek. Příkladem může být italský typ Alfa Romeo Giulietta. I když jde o pětidveřový hatchback, stal se již základem dvou dalších koncernových modelů, ovšem s tříprostorovou karoserií klasického čtyřdveřového sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart vychází z evropského modelu Alfa Romeo Giulietta

Model Fiat Viaggio je našim končinám poněkud vzdálený, neboť je určen především zákazníkům na čínském trhu. V USA pak nyní bojuje o přízeň tamních motoristů sedan Dodge Dart. Ten je v současnosti nabízen ve výbavových stupních SE, SXT, Rallye a Limited, jimž je společný konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou vykazuje průměrnou spotřebu 9,4 l/100 km ve městě a 6,5 l/100 km na dálnici (EPA).

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Zákazníky žádající především nízkou spotřebu nově hodlá oslovit provedení Dodge Dart Aero, jež pod kapotu „americké Giulietty“ přináší přeplňovaný italský motor MultiAir s objemem 1,4 l. Zatímco v evropské Giuliettě dosahuje výkonu 170 koní (125 kW), v Dartu Aero má dávat 160 koní (118 kW), ovšem při zachování špičky točivého momentu na hodnotě 250 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled bychom příbuznost s hatchbackem Giulietta odhalili asi jen stěží

Tento zážehový agregát má v modelu Dodge Dart Aero v kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou vykazovat průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km na dálnici, jež v případě použití šestistupňového dvouspojkového „automatu“ DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) naroste o 0,2 l/100 km. I když nelze americkou normu měření spotřeby EPA srovnávat s evropskou metodikou, uveďme, že obdobně vybavená Giulietta vykazuje podle tabulek průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km s „manuálem“ a 5,2 l/100 km s „automatem“ TCT.

Technika | Fiat | Alfa Romeo

Fiat MultiAir: zásadní modernizace „benzínů”?

Nový Dodge Dart v provedení Aero má stát v přepočtu 370 000 Kč, což je pouze o 14 000 Kč méně než u špičkového modelu Dart Limited. Součástí standardní výbavy typu Aero mají být například automatická klimatizace, stabilizační systém, tempomat, elektrické ovládání všech bočních oken, zrcátek a zámků, bezklíčkové zamykání, kožený potah volantu nebo zadní sdružené svítilny využívající zdrojů LED.
 

Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků