Dodge Charger se zmenší a dostane turbo. Vrátí se i legendární kupé?

Dodge zásadně přepracuje model Charger. Bude menší a o 250 kg lehčí. Platformu si půjčí od Alfy Romeo a možná dorazí i příbuzné sportovní kupé.

Klasický americký sedan Dodge Charger se vyrábí už od roku 2005, pokud tedy nepočítáme dřívější modely tohoto jména. Pomalu se blíží jeho konec, i když na současné platformě „Chrysler LX“ vznikne ještě poslední modernizace, která musí na trhu vydržet minimálně do roku 2019.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Charger stojí na současné platformě LX už od roku 2005. Nový model si vypůjčí základ od Alfy Romeo Giulia a dostane oturbený čtyřválec. Bude to menší auto, ale možná se vrátí i jako kupé. Ovšem ohledně něj se spekuluje o jménu Barracuda

Platforma Chrysler LX sahá až do počátku nového tisíciletí, kdy vznikla úpravou platformy LH. Ta je příbuzná platformám Mrcedesu z druhé poloviny devadesátých let, vždyť stejnou má i stařičký Chrysler 300. Právě kvůli nové generaci Dodge Charger připravuje koncern FCA Fiat-Chrysler úplně novou platformu.

Ta bude vycházet ze společného základu, který používá i sedan Alfa Romeo Giulia. Platforma se jmenuje „Giorgio“ a poskytuje poměrně dobrou variabilitu pro modely s pohonem zadních nebo všech kol. Pro nový Charger a další generaci amerických modelů se platforma natáhne. Stejnou bude mít i větší luxusní sedan Alfy Romeo.

Video | Sportovní auta | Sedany | Premiéry | Dodge

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Nový Charger také opět dostane čtyřválec s přeplňováním dvěma turby, půjde o nový motor 2,0 l vyvíjený pro Jeep Wrangler. Očekává se výkon okolo 220 kW (300 k). Zájemci ale nepřijdou ani o šestiválec a to v atmosférické i přeplňované podobě.

Nový Dodge Charger bude sice trochu menší, ale cílem vývojářů je odlehčit auto minimálně o 250 kg. Zajímavé je, že díky nové platformě může vzniknout i technicky příbuzné kupé. To zatím nebylo oficiálně potvrzeno, ale duchovní nástupce legendárního kupé Charger z přelomu 60. a 70. let by byl určitě zajímavý obchodní artikl. Dodge nicméně připravuje sportovní model se jménem Barracuda. To by mohl být právě on.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků